• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Vad kul om vi skulle kunna få till en fika-träff, nästa helg kan jag dock inte alls men helgen därpå funkar bra för mig. 

Hur ser det ut för er andra? 

• franed

Är ny här  på familjeliv. Vi har beräknad födsel i mitten på maj och vi bor i Linköping. Känner ingen som ska ha barn i Linköping just nu Tycker det vore kul att träffa någon/några som också ska ha barn snart .-)

• Emmis78

Jag hänger gärna med och fikar också, det vore trevligt. Fredagseftermiddagar är nog enklare än helgen, men absolut inte omöjligt (förutom de kommande 2-3 helgerna...). Vad sägs om nu på fredag, den 3e? Eller ingår fredag i helgen? Annars kan vi ta det senare. 

Om bärsjalar, har jag ett par kompisar som är helt frälsta i sina bärsjalar, men andra kompisar skulle inte överleva utan sin Babybjörn istället. Jag antar att en bärsjal kan man använda tidigare än en babybjörn, för då måste de väl kunna sitta nästan, eller? Skulle vilja testa och se hur det känns, om det är svårt att knyta och så. Vore kanske smart att testa innan man får för stor mage kom jag precis på... :)

Välkommen hit Franed, jag är också ny här på familjeliv, men det här verkar vara en trevlig tråd! 

Jag fyller på listan lite:
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

• franed

Ja, det verkar vara en trevlig tråd
    Känner att jag har noll koll på allt man kan tänkas behöva, men i morgon ska jag ut på span i olika affärer, hoppas på att få lite idéer och inspiration. Att kolla barnvagn är en djungel har jag hört, men vi ska göra ett första försök iaf.

Jag fortsätter fylla på listan:
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5

• KnytetsMamma

Vad kul med fler folk i tråden, välkommen Franed :)

Har en lugn lördag, pizza och film Glad .

Vi har mer eller mindre köpt en sjal nu (förhandlar fortfarande lite om priset), en vi ska köpa på Blocket som är nästan oanvänd. Känns bättre än att betala nästan 700 kronor för en ny när man inte vet om det lilla knytet gillar att bäras i sjalen. Men jag tror precis som nån skrev ovan att sjalen är enklare/bättre att använda när bebisen är riktigt liten och att en bärsele kan vara bättre att ha när barnet väger lite mer och man behöver rejälare stöd på axlar och rygg.

Ja, vagn är verkligen en djungel så jag är väldigt glad att vi fick köpa min systers vagn, en Brio Sing från 2009, för 1000 kronor. De har varit väldigt nöjda med vagnen och ska bara byta nu eftersom de ska få ett barn till och behöver en syskonvagn. Jag hoppas att vi kommer trivas också men OM vi mot förmodan inte skulle göra det kan vi ju köpa en annan och ändå tycka att det känns okej eftersom vi inte lagt ner så mycket pengar på den.

Så kul att vi är så många i stan som ska få sitt första barn ungefär samtidigt, man är ju helt ny på allt det här med barn och vad man behöver så det är skönt att kunna ventilera sina tankar och "dumma" frågor.

Fika nu på fredag den 3:e tror jag funkar för mig, jag slutar kl.16 och skulle kunna ses på stan direkt då. Hur många kan? Jag gör en liten lista så får vi se hur många vi får ihop:

Fika på stan fredag 3/2 ca kl.16:
    KnytetsMamma (Maria) - JA

Ha en fortsatt skön lördag kväll!!! 

• Javli

Välkommed Franed =). Roligt med fler i tråden!
    Jag kan fika den 3/2 =)

• KnytetsMamma

Jag uppdaterar fika-listan med dig Javli, lättare att få en överblick då över vem som kan, blir kul att ses i alla fall :)

Javli - JA

• franed

Ja, det där med bärsele har jag också funderat på. Ska träffa en kompis idag som har fyra barn, kommer nog ställa tusen frågor... Sen blir det att kolla in barnvagnar. Det är bra när man har nån nära som inte ska ha sin längre, det blir ju lite billigare då
    Jag kan också fika på fredag. 

• KnytetsMamma
    Nu har jag och sambon precis kommit hem efter en lång och härlig promenad. Jag som verkligen älskar att gå är så glad att jag än så länge inte har ont i ryggen eller nån annanstans utan jag kan fortsätta att promenera i ungefär samma takt som tidigare. Jag tränar inget annat så därför tänker jag att promenad varje dag ändå är bra motion och träning och ett bra sätt att hålla sig i någorlunda bra form inför förlossningen.

Jag tycker ändå att det är svårt att veta vad man VERKLIGEN behöver till bebisen, alla har ju olika behov och olika människor man frågar (som har fått barn) har ju olika åsikter om vad som är viktigast. En del säger ju t ex att deras barn aldrig sovit i spjälsäng och tycker att det är helt onödigt att köpa, en del har aldrig använt vagn utan alltid burit sina barn (sjal/bärsele) och tycker ju därmed inte att vagn är nödvändigt. Så det är svårt att veta men då tycker jag det känns skönt att fynda på rea eller begagnat så att man inte lägger ner hur mycket pengar som helst på nånting som man kanske sen inte kommer använda.

Uppdaterar fikalistan inför fredag. Nån som har förslag på var vi ska ses nånstans? Mig spelar det ingen större roll, huvudsaken är ju att vi "hittar" varandra eftersom vi inte vet vem vi är Glad

Javli (Alexandra) - JA
    Franed (Annica) - JA
  • Emmis78

Har haft besök av bror med familj idag, en 6 åring och en 2 åring, roligt, men oj vad det tar på krafterna. Jag antar att man vänjer sig allt eftersom när man får egna, hoppas jag iaf :)

Nu ska jag nog varva ner lite i soffan och lägga upp fötterna.

Javli (Alexandra) - JA
    Franed (Annica) - JA
    Emmis78 (Emma) - JA

Förslag på fik: Babettes? 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012