• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Javli

Hejsan alla!
    Vad roligt med så många nya i tråden =).

Vi var på babyproffsen och provkörde brio sing och den kändes väldigt smidig men ändå rejäl och tålig. Eftersom vi bor på landet och har hund så var det tyvärr aldrig ett alternativ så det blev en brio happy vagn med fyra fasta hjul. Hade vi bott annorlunda hade jag absolut valt en brio sing!

LindaVE: Jag är inskriven på Storken, men föräldragruppen börjar inte förrän i mars, har ingen aning alls om vilka de andra är som ska gå i den.
    Var är ni andra inskrivna?

Jag häger gärna med på fika den 24. Skriver upp mig på listan =)

Fika på Babettes den 24/2 kl.16

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).

• Lisol
    Hej tänkte att jag lägger in mig här med :) Skrev in mig i listan nedan som ni ser så jag har exakt 3 månader kvar idag. Hoppas de går fort förbi. Är inte från stan så det vore kul att lära känna lite andra mammor att umgås med då jag snart går på gravidledighet och sen såklart under mammaledigheten.

Hoppas att ni alla mår bra!

Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4 
    Lisol (Lisette) 25 år, BF 5/5
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5 
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5 
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6

MoaLi (Moa) - 30 år, BF 11 juni 
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6
  • Lisol
    Lilla_a76 skrev 2012-02-05 10:23:03 följande:
    Fika på Babettes den 24/2 kl.16

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Fökjer gärna med om jag är ledig då :)
  • PaddelGris

Jag vill också fika 24/2, nästa person som lägger till sig på listan kanske kan lägga till mig också?

• Moa Li

Fika på Babettes Fredag den 24/2 kl.16

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).
    MoaLi (Moa)
    PaddelGris (   )

• Lisol

Fika på Babettes Fredag den 24/2 kl.16

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).
    MoaLi (Moa) 
    PaddelGris (   )
    Lisol (Lisette)

Var ligger babettes föresten? 

• Lilla a76 385

Lisol: Babettes Kafferi ligger på Stora Badstugatan 4, ett kvarter ovanförTrädgårdstorget.

• sandraf

Jag följer också med och fikar! Lägger till mig på listan.

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).
    MoaLi (Moa) 
    PaddelGris (   )
    Lisol (Lisette)
    Sandraf (Sandra)

Huset vi tittade på igår var förresten jättefint! Väntar på bes.prot. som skulle komma idag. Jag misstänker dock att priset kommer att gå långt över det vi har råd med. Rynkar på näsan En av de sakerna som jag riktigt fastnade för med huset var klädvårdsrummet intill tvättstugan. I det rummet fanns det bra bänkar för att tex vika tvätt (alternativ för den late: lägga ren tvätt i hög och hoppas på att den viker sig själv), flera garderober och bra plats för tex strykbräda mm. Det kändes som att ett sånt rum kan vara ganska trevligt när man ska tvätta barnkläder till leda. Ja, ja, vi får se vad som händer. Inshallah (om Gud vill) som muslimerna skulle ha sagt.

Ha en bra dag och klä på er ordentligt för det är riktigt kallt!

• LindaVE

Vad roligt att så många ska följa med på fika! Härligt att ha något trevligt att se fram emot, detta är verkligen årets värsta månad.

Javli: Vad konstigt att vi hamnat i så olika grupper med tanke på att vi planeras föda samma månad. Vi hade första träffen i januari (ingen regelrätt träff, tror tanken bakom var att ersätta besöket som togs bort v 20) och andra och tredje träffen är planerat först i maj såg jag nu. Två veckor innan BF! Jättekonstigt... Eller brukar det vara så? De handlar ju främst om förlossningen och jag vill nog ha lite mer marginal än så.

Lycka till med huset Sandra! Håller tummarna för att det blir "billigt" :)

Ha en fin dag allihop!

• KnytetsMamma

Ny vecka igen, förstår inte riktigt var helgerna tar vägen, tycker det är fredag kväll och sen plötsligt är det söndag kväll igen...men men, vi har haft en trevlig helg och jag känner mig laddad för en ny arbetsvecka.

Kul med så många nya i tråden och så många som vill hänga med och fika om några veckor, trevligt.

Sandra: vad kul med huset. Ligger det i Grebo? Vad är utgångspris? Kan tänka mig att det är betydligt lägre än i Linköping. Jag och sambon var ute och promenerade lite igår och efter ytterligare ett besök i Berga tror vi att vi vill bo i villaområdena där den dagen vi ska köpa hus. Det känns som ett barnvänligt område med mycket grönområde och samtidigt på bra avstånd från stan. Priserna ligger inom den nivå vi kan tänka oss att betala också så nu ska vi börja hålla koll och gå på visningar. Har ju egentligen inte tänkt köpa något nu men OM det rätta huset dyker upp kanske vi slår till. Kul att kolla lite i alla fall Glad 

Vi går på Kvinnohälsan och ska få information om föräldragruppen nästa gång vi ska till barnmorskan (nästa vecka). Vet inte alls hur upplägget ser ut men jag tycker att det låter konstigt att ni som går på Storken ska ha era träffar så tätt inpå BF, det finns ju faktiskt en viss risk att man redan fått barn då och då är det ju lite sent. Hoppas på att det är nån bra barnmorska som håller i gruppen (skulle gärna ha vår barnmorska för hon är så himla bra). Men det blir nog bra oavsett.

Nu ska jag bylsa på mig och gå ut på en promenad, älskar att gå på morgonen innan jobbet och idag börjar jag inte förrän kl.11 så det blir inte okristligt tidigt som det blir de andra dagarna...men jag som är morgonpigg tycker ändå att det är härligt att gå ut en sväng vid kl.7...mörkt, ofta tyst och inte så mycket folk...och man blir så pigg i huvudet och kroppen mår bra av det. Så jag passar på att njuta av promenaderna nu så länge jag inte har ont nånstans och hoppas att jag kan fortsätta gå länge till.

Ha en bra dag och bra start på veckan Glad 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012