• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Javli: vi ska ändå till bvc vid 10.30 men åker in till stan på ärenden tidigt så vi går till öf till 9.30 imorgon. Rörig mening men det jag ville säga var att vi tänkte gå till öf valla imorgon kl 9.30. :)

• Javli

Hej Sandra!
    Hoppas du hinner se detta, vi kommer tyvärr inte. Har fått feber och hoppas lillan klarar sig undan.

• Lilla a76 385

Nu är jag anmäld till torsdagen boot camp kl. 10.30
    Ska ladda inför gympa på collegium imorgon kl 10 oxå... Puh!! Lika bra att prova fler saker än promenad när det är gratis..
    Sen får vi se vad som passar mig el ska man vara ärlig.. Passar Ester

Ester blir helt färdig att vara på ÖF. Sov på vägen dit - hela vägen hem.. Å sen efter mat och bus sova hemma i två timmar (helt utslagen i sängen..) Nu är hon trött igen :-O får bli en powernap för att kunna sova i natt sen..

• sandraf

Nu har jag också anmält mig till torsdagens pass! Jag är superpeppad till att plåga min kropp en smula! Skrattande 

Jag tyckte att det var mysigt på öf Valla idag och extra kul var det ju att Lilla a och Franed också var där. Det kändes skönt att slippa vara där ensam första gången, innan jag vet hur det går till och så. Javli: Jag hoppas att det bara är en snabbfeber ni fått och att Linnea slipper få det. Nu är hon ju i alla fall så stor att hon kan få värktabletter, även om man helst inte vill ge något sådant. Friska barn är ju onekligen allra bäst! Flört

Idag har Benjamin, till sin förtjusning, fått sitta i sin Hokuspokus-stol (uppbullad med kuddar och filtar). Han älskade att kunna sitta själv så högt upp och trots att han var så trött efter öf och bvc pratade och busade han massor. Han fick även smaka pyttelite potatis från mitt finger. Först undrade han vad sjutton han hade fått i munnen men sen tyckte han snarare att det var spännande än äckligt. Jag ser så mycket fram emot att introducera mat, även om det är helamning som gäller i minst två månader till. Han är så intresserad av det faktum att vi äter så det känns lämpligt att han får smaka lite av det vi äter ibland.

Dagen har varit fullspäckad av "nya" bebismoves. Både sitta själv i stol, smaka mat och sen har han vänt sig från rygg till mage helt själv cirka fem ggr. Duktig bebis tycker stolta mamma! När han väl fick till knycken idag tog det inte många sekunder för honom att vända runt. Jag antar dock att vi får börja om från ruta ett imorgon igen då han säkert har lyckats glömma bort hur man gör för att ta sig över den dumma armen och axeln som är jätteivägen (för övrigt ett mycket bra adjektiv i bebisars värld, "jätteivägen"). Skrattande 

Imorgon börjar vi på babysim (fick en plats i sista minuten så vi missade förra veckan) och det ska bli jättespännande att se hur han reagerar. Franed och Lilla a: hade ni med någon leksak i vattnet? Man är väl så illa tvungen att visa upp sig i bikini men ja, vad ska man göra? Tungan ute Jag offrar mig för lilleman!

Nu ska jag hoppa i duschen och sen blir det lösa lite korsord i sängen (ett mycket bra sätt att varva ner). Jag har hittat en så himla bra korsordstidning med jättebra konstruktörer, många ordvräningar och klurigheter men det är ju det som är roligt.

Hoppas att ni alla får en bra natt och Franed: hälsa Elvin att det är enligt normen och allas önskningar att man sover till minst klockan 6. Glad 

• Lilla a76 385

Ingen leksak i vattnet, men en napp är att rekommendera om man använder sånt. Jag hade en hängde i sen sån napphållare så den var lättillgänglig vid behov (behövdes dock inte)
    Alla får visa upp sig i badkläder, det hör till babysimmet, haha

• franed

Napp! Vi hade ju lite användning för den på slutet Hoppas ni får en kul stund i vattnet Sandraf. Tror inte du behöver oroa dig för att visa upp dig i bikini, alla är så fokuserade på sitt. Men jag kände lika dant. Dumt egentligen att man ska behöva känna sig obekväm. Men jag lovar det går över fort
    I natt gick det bra att sova till kl 2, sen har vi varit vakna en gång i timmen minst, vid 6.30 gav jag upp, nu ligger Elvin och tjattrar i babysittern, han kommer troligtvis somna snart, han är ju lite trött... 
    I dag är det lite mammagympa med Lilla a som står på schemat, ska bli kul och säker jobbigt, pust. Har också anmält mig till torsdag, känner redan att det kommer bli jobbigt  

• KnytetsMamma

Nu är vi hemma efter en härlig vecka på Öland, vi stannade ett par dagar längre än planerat och det var väldigt skönt. Nu är det bara att tvätta och packa om väskan för imorgon åker Frida och jag till Skåne och mormor och morfar ett par dagar, ska bli mysigt.

Ska vi ses nästa vecka?

Jag hänger gärna med på öppna förskolan också.

Ska ta tag i packningen nu.

• Lilla a76 385

Vi pratade om en fika/picnicdag under nästa vecka, men med mitt minne kommer jag inte ihåg om det var tis el tor.. Eller var det någon annan dag :-S Så många datum avhandlades på måndagens ÖF mellan franed, sandraf och mig, haha

Nu är prova på träningsveckan igång.. Idag babygympa m franed. Måste säga att vi var duktiga och höll ut och våra barn imponerade och briljerade stort i tålamod på filten Sov som två stockar i bilen hem sen.. Frågan är vilken träningsvärk man har imorgon då..
    Var till US och neo-Iva med sista mjölken och pumpen idag på em. Kul att kunna gjort något bra - känns tomt nu,men oxå lite skönt att nu inte behöva koka alla delar upp till flera gånger per dag. Ester charmar alla som vanligt genom att prata och diskutera med alla som hon ser. Blev lite intervjuad om att vara donator och kommer med bild på fb senare i veckan på deras sida.. E ställde gärna upp på bild, linslus som hon är!
    Annars har denna dam sovit sig genom dagen. Är det normalt att sova två timmar, vara vaken en och sova igen...??

Onsdag imorgon och ÖF igen på em.

• Lilla a76 385

Bakluckeloppis i folkets park imorgon 16-20.. Tänkte ta ett varv när jag går hem från ÖF imorgon... Kanske någon mer som är intresserad/tidsfördriv!!??

• sandraf

Lilla a: om du går till öf idag tar nog jag också en sväng dit. Vilken tid hade du tänkt gå? Jag kanske hänger med på loppisen också om lilleman samtycker. Han sov för övrigt 2,5 h efter babysimmet. :)

• Lilla a76 385

Jag går dit till 13.30 hade jag tänkt så vi är med på sången som jag tror är vid 14 tiden.. Ja loppis får bero på väder och humör hos E såklart
    Vet att franed är på ÖF oxå.

• franed

Japp, jag ska också dit. Först ska jag på babymassage, ska bli kul att se vad Elvin tycker om det . För övrigt har jag träningsvärk i ryggen... Undrar vad det kan bero på Lilla a
    Nu har Elvin förstått hur man slår på katten för att få musik i babygymmet. Det var roligt de första 10 gångerna, enligt mig, men Elvin verkar inte tröttna  
    Minns inte heller vad vi sa om träff nästa vecka, vet att vi pratade om tisdag eller torsdag... Nån som vill tycka till? Ses sen Sandraf och Lilla a 

• Javli

Hejsan!
    Jag tänkte nog också komma med Linnea till öf idag. Vet inte riktigt när vi dyker upp, tror omkring 14-tiden =)

• Javli

Nu har jag skapat en facebook-grupp och hoppas ni fått inbjudningarna.
    Knytets mamma och 12Juni får gärna skicka ett medelande till mig så får ni också inbjudan till gruppen =)

• KnytetsMamma

MoaLi: försökte lägga till dig som vän på FB men det gick inte, men jag har skickat ett meddelande till dig där. Läs det så kommer du säkert med i gruppen. 
    Ses på torsdag!! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012