Åh, vad härligt med sportlov Sandra. Det känner jag att jag skulle behöva också, tycker att helgerna går alldeles för snabbt. Hade gärna haft 2-dagars arbetsvecka och 5-dagars helg istället 
Jag har försökt läsa på om gravidförsäkringarna och håller med dig Sandra, det verkar inte vara så mycket som ingår i dem och OM det ingår för någon komplikation är ersättningen väldigt låg så det nästan känns onödigt. Enda anledningen som jag kanske ser att teckna en är att den gäller ju i så fall tills man hinner teckna en barnförsäkring, man vet ju inte hur länge man behöver ligga kvar på BB eller hur snabbt man kan teckna en sån när bebisen är född. Annars känns det som att det kanske inte spelar så stor roll och dessutom tror jag att vissa av ersättningarna som gäller för mamman också ingår i ens egen olycksfallsförsäkring. Så jag kan tyvärr inte klargöra mer än så. Någon annan som kan?
Det blir en rätt lugn dag för min del också, sambon är borta och kommer hem sent i natt/tidigt imorgon bitti. Jag ska strax iväg och träffa en kompis för att ta en promenad, sen blir det nog en liten sväng på stan också. Såg att de hade 20% rabatt på alla bh-ar på Lindex så jag ska gå dit och prova amnings-bh. Men jag vet inte om det är för tidigt att köpa det redan nu, har ju ingen aning om ifall mina bröst kommer växa mer innan bebisen kommer. Ni som har kommit lite längre i era graviditeter, hur tycker ni att era bröst har ändrats? Mina har växt rätt mycket sen innan jag blev gravid men jag vet ju som sagt inte hur och om de kommer att växa ännu mer....svårt det där.
Jag är så glad att jag ännu inte har ont i ryggen eller sådär. Men det är klart att jag kan bli trött i ryggen efter en dag på jobbet (står och går ju i stort sett hela dagen, sitter bara på lunchen) men jag hade nog blivit trött i ryggen även om jag inte varit gravid. Dessutom frågade jag sjukgymnasten i torsdags vad hon tycker om min hållning när jag står och hon tyckte att jag svankade lite för mycket och att det kan vara därför jag blir trött i ryggen. Så nu ska jag försöka tänka på det när jag är på jobbet, släppa lite på svanken och böja knäna lite...det låter lätt men är svårare än det låter eftersom man oftast har en automatisk hållning när man står.
En kompis till mig som inte bor här i stan fick sin lilla flicka innan i veckan, i vecka 36 (35+0). Vad liten hon var...vägde knappt 2500 g och var inte mer än typ 45 cm lång....min kompis har diabetes och blev därför igångsatt innan det egentligen var dags. Men vad sugen man blir att få ut sin egen lilla bebis nu men jag får ha tålamod några månader till. Känner dock på mig att tiden fram till sommaren kommer att gå i ett rasande tempo så jag ska verkligen försöka vara i nuet.
Har lånat ett litet häfte på bibblan som heter "Förlossningsförberedelser för blivande föräldrar: Att föda med mindfulness". Sen ska jag även låna en skiva med mindfulnessövningar speciellt för förlossningen. Jag har jobbat mycket med mindfulness senaste åren och tror stenhårt på att det kan hjälpa mig att stå ut i smärtan under förlossningen. Har tänkt att jag och min sambo ska göra lite övningar tillsammans så att han kan hjälpa, stötta och påminna mig under själva förlossningen. Även om det för mig just nu känns väldigt avlägset med förlossningen tänker jag att det ändå är bra att börja förbereda sig i god tid. Ju mer förberedd man är desto bättre tror jag.
Ha en toppenlördag allihopa. Nu ska jag klä på mig och bege mig mot stan.