• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Uppdaterar fikalistan:

Fika Babettes fredag 24/2  kl.16 

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).
    MoaLi (Moa) 
    PaddelGris (Anna )
    Lisol (Lisette)
    Sandraf (Sandra)

• Javli

Vad roligt att det blir så många på fikat!

Håller tummarna för er Sandraf och hoppas att ni kan få huset. Låter ju toppen med så mycket förvaringsutrymme, det är en av sakerna man aldrig kan ha för mycket av. Vi har hyfsat med garderober och så i vårt hus men har ändå fått köpa till lite byråer här och var.

Det är verkligen inte lätt med hus i Linköping men det är jättebra att se runt i olika områden och ta reda på ungefär hur priserna brukar ligga. Vi gick på flera visningar, bara för att se hur det gick till och skapa oss en uppfattning om olika typer av hus och områden. Många budgivningar steg sedan otroligt mycket och det kändes som att många bjöd långt över husets egentliga värde, men som sagt så kan ju ett hus värderas så olika av människor.

LindaVE: Det låter konstigt med era träffar, vi fick tre träffar efter varandra. Fyra veckor i rad med paus över påsk och sista träffen var över 5 veckor till BF. Ni kan inte hoppa in i vår grupp? Vi ska ha träff 20/3, 27/3 och 10/4, perfekt på kvällstid!

• Lilla a76 385

Linda LV: Är inskriven på kvinnohälsan och ska på föräldrautbildning tre sista veckorna i mars på em (tycker det är sent då det är en månad kvar till bf vid sista träffen) men det kanske är så det är.. Förlossningsinfo verkar som man få på US och den är öppen föreläsning en gång i månaden (andra måndagen i månaden kl 18-20), så det är väl bara att välja vilken månad som passar bäst där och se om man får dubbel info. 

Sandraf: lycka till med husbudandet.... Någon gång borde priset gå ens väg tycker man Spännande att höra vid fikat sen då.

KnytetsMamma: Vi eller min sambo för att vara ärlig har fastnat för området bredvid Berga, fast på andra sidan Vistvägen, ner mot Johannelund och Åleryd ( tror jag det heter). Tyvärr rätt dyra områden, men fint är det och mysigt med hus/lägenheter och radhus blandat med lite naturytor  

Jag ska ta mig ut på en promenad nu i solen och sen göra alla måsten jag satt upp i handlingsväg idag, haha
    Konstigt nog är det bara till ärtan - alla inköp idag- var ska detta
    sluta tro Oskyldig    

• Lisol
    Lilla_a76 skrev 2012-02-06 12:45:39 följande:
    Linda LV: Är inskriven på kvinnohälsan och ska på föräldrautbildning tre sista veckorna i mars på em (tycker det är sent då det är en månad kvar till bf vid sista träffen) men det kanske är så det är.. Förlossningsinfo verkar som man få på US och den är öppen föreläsning en gång i månaden (andra måndagen i månaden kl 18-20), så det är väl bara att välja vilken månad som passar bäst där och se om man får dubbel info. 

Sandraf: lycka till med husbudandet.... Någon gång borde priset gå ens väg tycker man Spännande att höra vid fikat sen då.

KnytetsMamma: Vi eller min sambo för att vara ärlig har fastnat för området bredvid Berga, fast på andra sidan Vistvägen, ner mot Johannelund och Åleryd ( tror jag det heter). Tyvärr rätt dyra områden, men fint är det och mysigt med hus/lägenheter och radhus blandat med lite naturytor  

Jag ska ta mig ut på en promenad nu i solen och sen göra alla måsten jag satt upp i handlingsväg idag, haha
    Konstigt nog är det bara till ärtan - alla inköp idag- var ska detta
    sluta tro Oskyldig    
    Såg att du skulle på föräldragrupp i mars, jag ska på föräldragrupp 7,14,21 mars onsdagar ska det vara om jag inte minns fel på förmiddagarna
  • franed

Kul med många som vill fika. Jag vill också
    Har ingen aning om när vi ska på föräldragrupp, men hoppas få reda på lite mer när vi ska till barnmorskan i veckan. Vi går på kvinnohälsan. 
    Efter en otroligt lång dag med jobb och träning är det nu vila som gäller. Har gräsligt ont i fötterna
    Hur är det med träning egentligen, finns det nån kul gravidgympa nånstans som jag har missat? Vet inte om yoga är nåt för mig, men man kanske borda prova på vattengympa. Men så länge får det bli zumba , verkligen älskar att gå på zumba, man blir ju så himla glad, hoppas jag kan träna det ett bra tag till. 
    Mitt vagnproblem kvarstår, får beslutsångest hela tiden, tänk om vi köper fel vagn, men det är väl som nån sa, det finns bra och dåliga saker med alla barnvagnar. Det gäller bara att veta vad man inte vill ha då, kanske...
    Ha en bra vecka nu allihop.

Uppdaterar fikalistan:

Fika Babettes fredag 24/2  kl.16 

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).
    MoaLi (Moa) 
    PaddelGris (Anna )
    Lisol (Lisette)
    Sandraf (Sandra)
    Franed (Annica) 

• LindaVE

God morgon!

Jag pratade med dem angående föräldragrupperna igår, och det verkar vara som det ska. Risken/ chansen att lillen ska komma innan utsatt datum är ju liten. Har också tänkt gå på infon på US, känns inte som det gör något om man skulle få dubbelt.

Gör min första dag på akuten idag och har suttit vaken sedan kl. 3 av ren nervositet. Alltid pirrigt innan ny placering och just nu när man inte är speciellt snabb varken i benen eller huvudet känns det extra nervöst. Ni får hålla tummarna för mig och ha en bra dag allihop!

• Lilla a76 385

LindaVE: Lycka till!!! Troligen inget att vara nervös för, men ibland spökar det och man får vara vaken....

• KnytetsMamma

Nu är vi ju riktigt många som hänger med och fikar, vad roligt Glad

Sitter i soffan efter att ha ätit middag, ungefär vad jag känner att jag orkar ikväll, är redan trött och undrar hur jag ska orka hålla mig vaken i alla fall till klockan 21.

Franed, kan ni inte försöka hitta en begagnad vagn till en början så att ni inte behöver lägga jättemycket pengar på den, då är det ju inte hela världen om ni inte gillar vagnen sen. Det är det som jag tycker känns så skönt med att vi köper min systers vagn, vi får den väldigt billigt, men OM vi mot förmodan skulle tycka att den inte funkar på något sätt kan vi köpa en annan vagn sen.

En annan sak jag har funderat på som jag tycker är svårt är det här med gravidförsäkring, är det någon annan som funderat på det? Det finns ju både gratisvarianterna och sen de som man betalar för. Jag tycker att det är så rörigt vad man egentligen får genom de olika försäkringarna och jag är oftast för trött för att jämföra ordentligt också. En barnförsäkring sen när barnet är fötts är ju självklart men det är just den där gravidförsäkringen som jag tycker är en djungel....nån som vet nåt? 

Sandra: hur har det gått med huset? Blivit nån budgivning? Spännande i alla fall Glad

Vi funderar på att gå på förlossningsföreläsningen antingen i mars eller april. Men frågan är vilken måndag den blir i april med tanke på att det är annandag påsk den andra måndagen i april, det kanske blir veckan efter i så fall. Vi vill nog helst gå i april, känns mer lagom att gå typ 2 månader innan BF men vi är bortresta över påsk. Får kolla med barnmorskan nästa vecka när vi ska till henne.

Är ni andra nöjda med er barnmorska? Vi trivs jättebra med vår, det kändes rätt redan första gången vi träffade henne för både mig och min sambo. Det är så skönt eftersom man ju ska ses rätt ofta och att man känner att man vill ha förtroende för barnmorskan i den situation man befinner sig i just nu. 

Oj, jag svamlar en himla massa, är så trött så jag vet inte ens om hälften av det jag skrivit är rätt.....
    Ha en skön kväll!!! 

• Lilla a76 385

Vilken dag..... Först till bm för glycosbelastning då det finns diabetes i släkten.... Detta innebar fasta sen igår kl 22 och ta sig till kvinnohälsan till 8 på TOM mage
    Jag brukar klara mig 10 minuter annars på morgnarna. Efter att dricka 3dl oerhört sött vatten ( inte speciellt gott- men fick gå) sätta sig med fortsatt TOM mage i några timmar innan nästa prov :-S
    Illamående och trötthet tillsammans med hungerkänslor var en annorlunda kombination att testa. Allt var bra iaf så det är skönt behöver inte ens ta järntablettet i dagsläget.
    När jag sen kommer hem så fungerar INTE hissen så det är bara att gå upp de 7våningarna innan jag kan sjunka ner i soffan med min smörgås för att sen inta lunchen direkt efter
    Jaja... Dagen har bara blivit bättre och bättre och nu slappas det i soffan med fötterna på bordet

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012