Hej!
Vad skönt med fredag, jag är helt slut nu. Sitter i soffan med benen lite i högläge, känner att man svullnar lite om benen och fötterna framåt kvällen, framför allt eftersom jag står och går hela dagarna. Om en stund kommer sambon hem så då blir det räkor, nybakat bröd, ost, kex och vin (inte för mig alltså men för sambon). Sen blir det nog nån film...som jag lär somna till som vanligt
Emmis78, välkommen. Kul med fler som väntar första barnet.
Det där med att spjälsängen kan kännas för stor hade jag inte ens tänkt på, det kanske det blir. Min storasyster som snart har 2 barn sa att hon hört att en del lägger bebisen på tvären i spjälsängen så att det blir lite tajtare kring bebisen. Jag vet inte om jag vågar lägga ner massa kuddar etc i sängen, tänk på de skulle råka hamna över barnet...usch, hemska tanke. Ett sånt där babynest kanske man ska kolla upp istället.
Jag har ännu inte känt så mycket bebisrörelser utifrån, nån gång har jag känt buffar även på utsidan. Men däremot känner jag rätt mycket invändigt, känns typ som att man har en fisk eller nåt i magen :). Men jag längtar tills det även känns på utsidan så min älskade sambo får känna också.
Jag tar gärna en fika, jag slutar kl.16 på fredagar så det skulle kunna funka. Annars får vi kanske ta det en helg, kul att pratat bebis och barn med andra i samma sits. Känns som att man annars riskerar att trötta ut sina andra kompisar som INTE har eller ska ha barn.
Jag är ute i ganska god tid med saker och ting men tycker att det är skönt att veta att vi hinner i lugn och ro, har hört från flera som fått barn att sista veckorna bara försvinner i ett nafs och att man inte hinner så mycket som man hade trott då. I veckan klickade jag hem ett klädpaket med babykläder på tradera för 120 kronor, det var hur mycket kläder som helst i stl 56 så nu tror jag verkligen att vi har vad vi behöver. Jag har inget emot att köpa begagnade kläder heller, dessa var dessutom väldigt fräscha. Mina systrar har ju barn båda två men, den ena ska ha sitt andra nu om ca 1 månad och behöver därför sina undanlagda bebiskläder redan nu. Min andra syster fick sitt första barn i september men jag vet inte om de har hunnit ge bort/låna ut de minsta bebiskläderna till hennes sambos bror som ska ha barn i mars. Men jag tror nog vi har så det räcker..bara hoppas att bebisen inte väger 5 kg när den kommer, då lär ju alla kläder vara för små
.
Har ni funderat på att köpa nån bärsjal? Båda mina systrar och en kompis har haft sjal och tyckt att det har varit jättebra, skönt att få lite avlastning hemma så att man kan använda händerna till annat och bra att söva ledsna barn i. Vi har nog tänkt köpa en trikåsjal i alla fall och testa, ska köpa samma sort som min lillasyster har för den har de varit väldigt nöjda med och den verkar ganska lätt att knyta. Det är en Babylonia Tricot slen.
Även om vi inte är så många i tråden så gör jag en liten BF-lista så att vi kan få lite bättre koll på vilka som är med.
KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
Trevlig fredagkväll så hörs vi!!!