Ja, det är skönt att de bor åt samma håll och det blir nog nån tur söderut sen i sommar. Sen är det nog så också att en del kommer och hälsar på. Man får väl se hur allt funkar sen när bebisen är född, kommer inte boka in en massa grejer i sommar utan ska ta det en dag i taget och se hur mycket man orkar med. Men en tur till Öland (där sambons familj har sommarhus) och en tur till Skåne och min familjs sommarhus blir det garanterat.
Jag tycker också att Linköping är en lagom stad, innerstan är lagom stor och man kan gå överallt och samtidigt känner inte alla alla, precis lagom med andra ord.
Jag har precis börjat en ny tjänst, som butikschef på Specsavers. Hamnade där av en slump i höstas på en praktikplats som optikerassistent och precis innan jul fick frågan om jag ville bli butikschef och det ville jag såklart. Lite nervös var det dock eftersom jag inte berättat för dem om att jag är gravid, vi skrev anställningspapper förra veckan och i tisdags berättade jag för dem, var rätt orolig innan för hur de skulle reagera men de blev bara glada för min skull så det var skönt. Så vi får se hur mycket jag hinner börja jobba på riktigt innan jag ska vara mammledig, fortfarande massor som jag inte kan i butiken som jag behöver lära mig. Men det är en utmaning och sånt gillar jag :)
Trivs du i skolans värld? Själv läste jag 1 år på lärarprogrammet i Göteborg men insåg redan termin 1 när vi var på praktik att det nog inte var något för mig, gillade inte stämningen i den "nya" skolan, tyckte det var för slappt och att barnen inte hade nån respekt för läraren. Jag kämpade ändå på i 1 år innan jag bestämde mig för att hoppa av. Men jag beundrar dem som jobbar som lärare, det är verkligen ett viktigt yrke.