• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Javli

Förstår att det kan vara lite kämpigt Knytets mamma, så är L också ibland. Just nu är det supertrist att vara i liggdelen i vagnen men stort och läskigt att vara i sittdelen..hihi..

Det kan kanske vara ett utvecklingssprång:
    Här finns en länk om det:
    community.babycenter.com/journal/salkert/590275/utvecklingssprang

Mycket intressant och flera saker har stämt in här även om veckorna kan variera något.

• Javli

Hu, nu har Linnea fått sin 3 månaders-spruta. Det gick jättebra, hon skrek lite grann men gick sedan att trösta. Vi fick också ett leende innan vi gick därifrån, känns toppen! Nu får vi hoppas att hon mår bra efteråt, är tydligen vanligt med lite feber. Mannen var med och skötte det hela med bravur, hade lillan i famnen och en leksak. Med mig var det värre, fick gå ut i korridoren och läsa en tiding - inte för att jag inte klarade av Linneas skrik utan för jag är så spruträdd..hihi..

• sandraf

Nu har jag tagit ett stort steg! Har lämnat Benjamin hos sin pappa och är iväg och träffar kompisar. Erik kände att det var dags med egentid för mig och egentid för honom med Benjamin. Än så länge känns det jättebra även om jag saknar min lille skrutt.

• KnytetsMamma

Sandraf, visst känns det märkligt att vara utan sitt lilla hjärta. En dag förra veckan när Daniel hade semester var jag iväg själv i drygt 2 timmar. Det var skönt men kändes väldigt tomt, jag saknade verkligen Frida och det kändes som att det fattades något. Men det hade gått bra för Daniel och Frida, hon hade sovit lite, de hade varit ute och gått och klarat sig bra utan mig. Det bådar ju gott inför hösten när Daniel ska vara hemma 1 dag/vecka själv med Frida.

Nu ligger F på filten på golvet och sträcker på sig, hon har sovit i sjalen en stund och då brukar hon tycka att det är skönt att riktigt sträcka ut hela sig ordentligt. Snart dags för mat för henne och sen ska jag luncha med en jobbarkompis på stan, ska bli kul. Behöver dessutom höra lite skvaller från jobbet :)

Annars har vi en lugn helg framför oss. Jag ska gå på massage imorgon förmiddag och det ska bli UNDERBART, ska nog ta rygg-och nacke bara, känns som att det är där det behövs mest. Även om sjalen avlastar otroligt mycket så är det rätt slitsamt ändå i ryggen och nacken, igår t ex hade jag Frida i sjalen i nästan 6 timmar totalt, det är rätt mycket. Så det ska bli underbart skönt, på kvällen kommer sen en kompis hit och äter och vi får se ifall vi får möjlighet att spela nåt spel.

Nu ska Frida få lite mat tror jag.
    Ha en skön fredag i solen Solig 

• Javli

Min stackars Linnea har fått feber av vaccinationssprutorna, som tur är äter hon mycket så jag vet att hon får vätska i sig. Vi tar det lugnt idag och hon sover ganska mycket. Hoppas det är bättre i morgon.

• KnytetsMamma

Javli, hoppas att Linnea är av med febern idag, det är ju inte speciellt ovanligt att de får feber efter vaccination. Frida ska få sina sprutor 7 september så det är ju ett tag till dess.

Nu sitter jag i soffan med Frida i sjalen och datorn i knät och kollar på finalen i fotboll för herrar, Daniel sitter bredvid och skär grönsaker till kvällens tacomiddag, en kompis kommer över och käkar och sen kanske det blir film, OS eller spel. För min del blir det nog tidig kväll tillsammans med Frida :)

Jag har börjat sjunga en del för Frida på sista tiden och hon gillar det oftast och jag får stora leenden, kul och det stärker mitt självförtroende som sångerska (har inte den bästa sångrösten direkt). Just nu gillar hon "En elefant balanserade..." väldigt mycket, kul.

Vad säger ni om att ses i veckan? Jag tror jag kan alla dagar men föreslår picknick torsdag eftermiddag, vad säger ni andra om det?

Nu ska jag fixa några andra grejer innan kompisen kommer. Vi väntar dessutom på leverans av en byrå som vi har köpt, börjar få ont om plats för Fridas kläder så nu har vi köpt en begagnad som vi ska få hemkörd ikväll.

Ha en skön lördag kväll allihopa och ni som är ute och reser vet inte om ni läser men hoppas att ni har det riktigt bra!!! 

• KnytetsMamma

Ni som matar med flaska ibland, vilken flaska har ni? Vi har ju den som heter Calma från Medela men Frida verkar inte gilla den. Vi ska göra några försök till men funkar det fortfarande inte ska vi köpa en annan och då är frågan vilken vi ska köpa. Vi var inne på Lekia idag och det fanns ju hur många som helst att välja på. Så har ni någon att rekommendera?

• sandraf

Usch då Javli, inte kul med feber, men hellre det än sjukdomarna de blir vaccinerade för.

Knytetsmamma: Jag hade precis tänkt föreslå torsdag em. Det är den dagen det passar mig bäst i alla fall. Jag sjunger också en hel del för Benjamin, har också gjort en spellista på Spotify åt honom så att jag kan få lite stöd i bakgrunden (kommer inte riktigt ihåg alla texter). Han verkar inte bry sig om min sångröst något vidare men han är sjukt fokuserad på att min mun rör sig och att jag sjunger.

Förut satt Benjamin i sin babysitteroch hade en tunn bitring i högerhanden (som jag hade satt där, han hade inte tagit den själv även om han börjar göra det). Jag tittar på tvn i typ två minuter och när jag sen tittar på honom igen har han bitringen i sin vänstra hand! Det var nog verkligen på chans för att greppar allt nu men oftast utan större medvetenhet. Han kan ta på saker med flit men just greppandet är oftast mer slumpmässigt. Igår försökte han vända sig från rygg till mage men man kan lugnt säga att han inte kom någonstans. Det var ju en hel arm och en axel i vägen. Tjurigt värre blev det. När han ligger på golvet och jag går omkring vänder han huvudet mot mig och han försöker få med hela kroppen men det verkar lättare sagt än gjort. Skrattande Idag har lilleman en sån där dag då han har sovit i stort sett hela dagen. Han hade en toppendag igår, vilket brukar följas av en sovardag. Han verkar må bra men han sover fasligt mycket. Han hade några nätter den här veckan då han vaknade mitt i natten och ville äta och när han väl sov var han jätteorolig. Jag antar att han har en del att processa och att det är därför det blir så.

Lilla a: Har ni också fått inbjudan till föräldraträff på bvc, jag tror att det var 19 september?

Ikväll blir det grill- och myskväll med sambon och Benjamin. Erik jobbar imorgon (livet med en sjuksköterska) men börjar inte förrän halv 2 så...

Nu ska jag gå och jaga på grillmästarn, innan jag svälter ihjäl! Skrattande

Ha en bra kväll!

• sandraf

Vi har bara använt en som vi fick i något babypaket men i torsdags när Erik matade Benjamin med den verkade som att han (Benjamin inte Erik Tungan ute) fick jätteont i magen. Han blev helt otröstlig, ungefär som efter att ha hade fått vaccinationssprutorna, så Erik fick ge sig ut och åka bil. Kan det ha med flaskan att göra eller att han fick i sig för mycket luft av att äta ur flaska?

• sandraf

Har ni/ska ni anmäla er till något av prova-på passen på mamma bootcampen?

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012