• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • 12Juni

Sandra f. Jag funderar på att göra det. Vore skoj att testa. Dock vet jag inte om jag litar på att dottern fixar en timme i vagn å vara nöjd... Vagnen är ingen favoritplats direkt :)

• Moa Li

Jag har hittar bästa rap-positionen. För Alice alltså. Foten i munnen Hon tar en klunk bröstmjölk och en klunk luft när hon äter ibland och igår satte jag henne med ansiktet mot mig på mitt ena knät med hennes ben på varsin sida av mitt ben och skakade med min fot i golvet tills det "kluckade" i hennes mage. Sedan kom en monsterrap. provade samma position idag på morgonen och under dagen och det har kommit en rap varje gång. Tidigare har det blivit en del vankande och klappande på rumpa och rygg, men nu med nya rap-metoden kommer rapen snabbt, innan hon blir otålig.

Försökt vara noga med att hon ska rapa mellan amningen och det verkar fungera bra. Mindre ont i magen, verkar det som.

Jag fikar gärna på torsdag. Trädgårdsföreningen är ju toppen om vädret tillåter.

kram Moa

• KnytetsMamma

Jag har bestämt mig för att inte vara med på mamma-bootcampen. Frida gillar inte heller vagnen och kommer inte kunna sitta där i 1 timme och sen känner jag att jag är nöjd med promenader just nu. Tränade inget speciellt innan jag blev gravid och känner därför ingen stress att börja med det redan. Dessutom ligger jag redan på minus på vikten tror jag (ska på efterkontroll på onsdag och får väl väga mig då) men det känns som att de få kilon jag gick upp när jag var gravid rasade av mig direkt efter förlossningen. Så jag kommer ta det lite lugnt med träning, tycker ändå man får så mycket vardagsmotion med en liten som gärna blir buren i bärsjal och där man oftast måste gå med henne för att hon ska komma till ro. Men det låter väldigt roligt så hoppas ni får kul som bestämmer er för att prova.

Torsdag eftermiddag och picknick i trädgårdsföreningen låter som ett bra förslag tycker jag. Vad säger ni om 14.30?

Ha en bra söndag allihopa. Vi ska åka och lämna bilen på service och i eftermiddag ska vi hem till 2 kompisar och kolla på handbollsfinalen i OS mellan Sverige och Frankrike, spännande. HEJA SVERIGE!!! 

• Javli

Hejsan!
    Jag tror nog också jag får hoppa över mamma-boot-campen. Precis som du, Knytets mamma, så känner jag mig rätt så nöjd med promenader =).

Jag ses gärna i veckan, just på torsdag kan jag inte. På öppnar öppna förskolan i Ljungsbro med babycafe. Men de flesta andra dagar är jag rätt flexibel =)

• franed

Nu är vi hemma igen! Vår tur till västkusten var kanon och det gick himla smidigt med lilla E. Hittade lite roliga affärer att shoppa bebissaker i. Köpte dock inte så mycket men skulle vara duktig och köpte en ny ergonomisk napp, den gillas inte alls... Han vill mycket hellre ha sina "oergonomiska" nappar. Ja, ja så kan det gå. Undrar vad som kan gå fel om vi fortsätter använda de "oergonomiska"
    Jag kan fika på torsdag, 14.30 passar mig  
    Nu fortsätta se på handboll, packa upp väskor och tvätta.  

• KnytetsMamma

Kul att ni haft det bra på er lilla semester franed, hoppas ni hade soligt och fint. 

Hade ingen aning om att det finns sk ergonomiska nappar, låter väldigt mycket hokus-pokus i mina öron. Vet dock att det finns dyrare och billigare nappar, min systerdotter ratar tydligen alla billiga nappar och gillar bara den napp som kostar typ 70 kronor/styck. Min lillasyster var inte så nöjd över det men det är ju bara att gilla läget.

Haha, nu sitter Frida i babysittern och studerar sin arm ingående, verkar som att hon börjar förstå att det är en del av hennes kropp. Undra om det är ungefär i den här åldern som de börjar hitta sina händer och fötter. Ni som har barn som är lite äldre än Frida, har era barn "hittat" sina händer och fötter?

Gör en lista för pick-nicken på torsdag så får vi se vilka som kommer:

Picknick torsdag 16/8 kl.14.30, ses på grusplanen utanför Tropikhuset i Trädgårdsföreningen:
    KnytetsMamma och Frida kommer

Ha en bra dag allihopa. Vi har inga planer idag så vi får se vad vi hittar på. Snart blir det nog i alla fall en promenad med Frida i sjalen för hon behöver sova snart. 

• franed
    God morgon!
    Fast här har vi varit vakna ett tag. Måste verkligen se om vi inte kan ändra lite på sovtiderna, har ingen som helst lust att vakna kl. 5 varje dag. Man skulle ju kunna tänka att lilla E kunde ligga vaken själv, men det går inte för sig, det är den stunden på dagen han pratar som mest (det känns så iaf) och det är ju roligt, så då pratar jag
    Ja, de ergonomiska napparna var ju rätt dyra, så jag får väl vara glad att han ratade dem och hellre vill ha sina något billigare nappar  

Picknick torsdag 16/8 kl.14.30, ses på grusplanen utanför Tropikhuset i Trädgårdsföreningen:

Franed och Elvin kommer
  • KnytetsMamma

Hej igen,
    nu är det vår tur att bli ruinerade pga vår bil. Både bromsarna fram och kylaren behöver bytas, kommer kosta ca 4500 kronor. Känns inte så kul när vi gett 9000 kr för bilen men samtidigt måste vi ju ha en bil som funkar och är säker. Vi ska diskutera mer ikväll när maken kommer hem så får vi se. Vi ska ju på semester till Öland nästa vecka och behöver bilen då så vi har väl inte så mycket val.Men det känns i plånboken :(

Frida har de senaste 2 dagarna faktiskt sovit längre, igår låg vi i sängen till kl.8 fast då hade hon pratat sen kl.7. Men skönt att slippa vakna kl.5 några dagar :)

Nu ska jag umgås lite med min dotter som precis vaknat, hon ska få lite mat, ny blöja och sen ska vi testa babygymet en stund tror jag. Hon låg på skötbordet innan i morse och studerade figurerna som vi har hängt däröver, det är först det senaste dagarna som hon lagt märke till dem så då kanske babygymet kan vara kul nu.

Ha en bra dag allihopa och franed, hoppas att du får vila lite under dagen sen när lilla E sover. 

• Moa Li
    Franed och Elvin kommer
    MoaLi och Alice kommer
  • KnytetsMamma

En fråga man bara kan diskutera med andra mammor, hur ofta brukar era barn bajsa? Frida brukar bajsa varje dag men har nu inte bajsat på 2 dagar. Hon har väldigt illa-luktande fisar och verkar ha ont i magen framåt kvällarna. Har någon av er haft samma "bekymmer" och vad har ni gjort i så fall? Man har ju hört att barn som ammas inte kan bli förstoppade men man undrar ju snart. Tror nästan jag får ringa BVC om hon inte bajsar idag heller.

Frida ligger nu på sängen och sträcker på sig efter att ha sovit i sjalen en stund, det börjar bli lite tungt att bära henne där nu så det är emellanåt lite jobbigt att hon nästan bara vill sova där. Men men, försöker gilla läget.

Nu ska F få lite mat, ny blöja och nya kläder och sen ska vi iväg och träffa en kompis.
    Ha en bra dag allihopa och njut av solen Solig 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012