• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Träning nästa vecka blir bra! Lilla a, jag skulle kunna tänka mej att gå på öf o valla imorgon men svärföräldrarna kommer så det beror på när du hade tänkt gå dit?

• Lilla a76 385

13-16 är det öppet å babysång tror jag ligger mitt i ungefär. Känner mig mest nyfiken på lokaler, personal och föräldrar/barn.... Funderade på att gå dit till 13 och se hur länge vi stannar... Anders ska oxå med

• franed

Ok, då tar vi träning nästa vecka.
    Jag var på ÖF i Valla i måndags, trevligt. Om jag inte minns fel ska de göra handavtryck i morgon och på måndag. Det är också en sångstund nån gång på mitten. På måndagar är sångstunden 10.30, så den är säkert runt 14 på onsdagar. Jag kanske går dit i morgon jag också, nu när ni ska dit Lilla a Alltid roligare när man känner någon.
    Ikväll hade vår lilla E en gråtattack som inte ville sluta. Tror inte han någonsin gråtit så mycket eller på det sättet. Det är verkligen hemskt när man inte vet vad det är som är fel eller vad man ska göra för att det ska bli bättre.
    Oj, nu missar jag visst Dallas, hade ju tänkt spana lite på det. Ha dé. 

• Lilla a76 385

Jag kan alla dagar nästa vecka för träning. Bara att säga vilken dag. vill nog prova gympan oxå, bra att veta då jag är lite kinkig med väder och träning. Känns sådär att vara ute i regnet
    Så tisdag gympa, vilken dag booth camp??

• Lilla a76 385

Första dagen på ÖF Valla... Ester var helt tagen av alla mammor och barn... Sov i omgångar och sjöng en stund med glädje... Har sen sovit sig genom kvällen imorgon blir det premiär på babysimmet får se om hon möter det med samma entusiasm... Kul är det att se andra barn och hur E reagerar.

Ikväll togs ett beslut på att ha barnvakt nästa fredag då Anders och jag ska på musselfrossa. Första kvällen själva sen E kom.. Ska bli spännande att se om man är lika lugn då som när vi lämnade förslaget till svärföräldrarna... Haha
    Anders har haft lektion i blöjbyte med den ikväll när han var där med ester...

Nu ska här sovas då jag måste upp och besikta bilen imorgon...

• Javli

Lilla a: Får man gå på ÖF i Valla även om man inte är skriven på deras BVC?

• franed

Javli: på informationslappen man fick står det att de vänder sig till de familjer som tillhör deras BVC, men när jag var på BVC senast (hade inte fått infolappen då) frågade jag och då sa de att alla var välkomna. Hon förklarade att det hade varit så förr men nu var alla välkomna. Så jag gissar att man glömt uppdatera infolappen...
    Det är måndagar fm 09.30-12.00 och onsdagar em 13-16. 
    Nästa vecka tänkte jag prova lite gratis träning, tisdag är det på Collegium kl.10.00 och sen mamma boot camp någon annan dag. Nån som vill hänga på och i så fall vilken dag passar det med mamma boot camp?
    Ikväll blir det babysim (med Lilla a), ska bli intressant att se om lilla E tänker vara lika skeptisk till stor bassäng som till badkaret

• Moa Li

Mycket kul på gång här nu ser jag. Toppen. Jag vill gärna hänga på till öppna förskolan någon gång tillsammans med någon av er och kika in där.

Jag och min mamma har gjort fotavtryck nu i dagarna. Fint och kul!

• Lilla a76 385

Sandraf: ang inbjudan till Bvc för föräldraträff. Den blir inte samma grupp som innan, då kvinnohälsan inte dyker upp el sammankallar (enl Bvc). Vi har ännu inte fått inbjudan, men enl vår sköterska så var det matgrupp nu 4 sept kl. 14 och sen ska vi på föräldraträff i början av oktober (2a på em tror jag det var). De gjorde utskick från deras kartotek utifrån födelsedatum på barnet.. Efter det så var det andra som håller i träffarn bl.a. tandläkare osv och så Bvc igen vid 1års ålder..

Idag är sprutan tagen och E tog det på ett bra sätt var med på Stadsfesten en stund efteråt och sen hem och mysa/sova sig igenom em..

Premiären på öppna förskolan var toppen, ska försöka vara där iaf en gång i vecka och babysimmet gick galant

Javli: ang vagn. (Brio sing) Vi är nöjda med sittdelen med en kudde under rumpan på E och hon sover gott i den när vi är ute och går. Ser bra ut över kanten gör hon oxå. Nackdel är att hon inte kan sträcka ut sig helt i (ligga ner helt, utan har viss vinkel hela tiden. Suffletten är mycket dålig (alldeles för kort) men vi har en extra från touitoni ( el hur den heter) å då blir det bra.. Enkel att fälla ihop och tar mycket lite plats i bilen. Inte speciellt tung heller då man tar isär sittdel och underredet.

• Javli

Jag är lite sugen på att besöka valla öf i morgon förmiddag. Någon som vill hänga på?

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012