• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • franed

Vilken smart idé Lilla a med husbilssemester Hoppas ni får en riktigt bra resa. Jag försöker komma på nån semestertripp vi kan göra, helst utan bil... vår är fortfarande ur funktion, det gäller att hitta en ny snart. Undrar om en kryssning kan funka med en liten bebis. Då behöver man ju ingen bil
    I dag är det en klarblå himmel, så ut ska jag, får bli en picknick i det gröna tror jag. 
    Ha en riktigt solig och bra dag allihop. 

• franed

Förresten Lilla a har du provat att träna easy line, styrketräning i grupp. Jag tycker det kan va riktigt kul, med rätt ledare och rätt musik. Är inte heller så mycket för det där med maskiner för övrigt.

• Moa Li

Igår kväll introducerade vi babysitter. Underbar uppfinning!

Alice var förbannad på bröstet igår. Sög och grät. Knepigt. Fick amma hela kvällen, till och från. Somnade vid bröstet ibland. Grät ibland. Somnade sedan och idag är hon blad igen. Ont i magen kanske.

• Lilla a76 385

Franed: har bara sett maskinerna på badhuset.. Finns det på fler ställen, för jag ska avsluta mitt träningskort på medley.. Blir så dyrt för de få gångerna jag tar mig dit... Haha

• Moa Li

Jag är också en av dem som haft årskort på Medley. Körde mest i sporthallen, men ibland i källarn på badhuset.

...detta med babysitter är ju fantastiskt Flört Alice hade åter igen en hetsätarkväll där hon både somnade och grät vid bröstet. ´Tror det är luft/gaser, för när hon rapar (eller fiser/skiter samtidigt som hon äter) så blir hon lugnare. Tae´r i och blir arg och ledsen. Men nu sitter hon på vardagsrumsbordet i babysittern och jag gungar henne med  ena handen och skriver med andra. Hon är nöjd. sitter där och tittar på mig. Bra uppfinning. Gaserna kommer endera ena eller andra vägen. hehe.

• Lilla a76 385

MoaLi: ang gaser så hjälpte minifom (receptfritt på Apoteket) och rapar mitt i amningen Ester att slippa få så ont av gaserna.. Nu ligger hon mest och pumpar med benen å stånkar när hon ska fisa och ha sig

Har idag varit ute på en 2.5timmars promenad i sil å blåst... Blir bra extraträning att ha Ester (snart 7 kg) på magen... Känns i benen nu när maten är äten och amning pågår...
    Ikväll ska packas för några dagar hos pappa.. Å så ska vi få träffa fasters lilla Tess!!! Ska bli så kul att se skillnaden. Hon vägde bara 50g mindre än E när hon föddes..

• sandraf

Babysitter är verkligen toppen. När jag ska laga mat eller sminka mej eller så så kan B vara med och jag kan prata med honom och han håller sig oftast nöjd då.

Idag har vi varit ute i sommarstugan och träffat Benjamins farbror och kusin. Om lite drygt en månad kommer en ny kusin också.

Benjamin har börjat bli ledsen även när han får mat men det verkar inte vara gas utan snarare att han är övertrött och frustrerad över det. Idag känns det som att jag har ammat hela dagen för lillfis somnade jättesent igår trots att han varit vaken nästan hela dagen så han vat trött, tröttare, tröttast idag. Han var dock helt ljuvligt glad igår.

Jag har nu tagit tag i mitt liv, vilket innebär stegräknare och promenadskor på. Igår gick jag nästan 8 km och idag ungefär 5. Det känns skönt att göra det främst för att jag blir så nöjd med mig själv. Vädret har varit precis lagom varmt för mig att gå också.

Imorgon kommer Benjamins mormor på besök och hon stannar i alla fall en natt och på onsdag kommer min kusin och morbror och Benjamins syssling (eller tremänning som man säger där jag kommer ifrån).

Sitter och tittar på det ena efter det andra om Utöya. Det är så ofattbart alltihop. Nu ska jag fortsätta att se dokumentären på Tv4 Fakta.

Ha det bra!

• Moa Li

Ja, rapa verkar funka. Idag blev det tydligt iallafall vad hon vill ha "sagt" med sina små utbrott. Hon tog i så hon blev röd i ansiktet och stel som en pinne och sedan grät hon och det brakade till i blöjan samtidigt. Hade gott om mjölk ikväll, så kan utesluta att det var därför hon blev arg. Babysittern verkar vara bra efter amning också, för att gunga bort gaserna.

Blev precis avrådd från att använda miniformdroppar - då de innehöll något "obra" (parabener?)

• sandraf

Vilket underbart vädet! Såhär ska ju sommaren vara!

På fredag blir Benjamin 3 månader. Han har blivit jättestabil och kan bära vikt på benen och sitta i soffan utan stöd på sidorna (dock bara korta stunder). Han kan även hålla en av sina saker nu men han är inte medveten om att han håller något utan man får bara sätta saken i handen så håller han kvar den. Lyfta huvudet som Elvin verkar det dock som att han aldrig kommer klara. :) han kan dock, på ilska, sparka sig framåt när vi har magträning men det innebär ett dregelspår eftersom han inte lyfter huvudet ändå. :)

Hoppas att ni har det skönt i solen!

• franed

Ja, Elvin är en hejare på att lyfta huvudet han är dock mindre bra på att sova... (fortfarande) Men igår var vi i Vadstena och såg en 45 minuter lång föreställning på slottet, E var tyst hela tiden (sov en stor del av tiden) . Jag hade spanat in en flyktväg om han skulle börja skrika och jag var rätt säker på att vi inte skulle klara hela föreställningen, men ibland så har man tur
    Håller med dig Sandraf om att det är så här sommaren ska vara. Så jag hoppas det fortsätter så här
    Ha de gott i solen allihop! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012