Det gick sådär när vi testade med flaskan igår, tror vi valde fel tillfälle (Frida var inte tillräckligt hungrig). När hon sen var tillräckligt hungrig var jag tvungen att amma eftersom mina bröst spände så. Men jag samlar mjölk idag också så får vi testa igen ikväll. Det var i alla fall inga svårigheter att värma den lilla flaskan i vattenbad.
Igår när jag var så stolt och lyckats få Frida att somna i min famn sov hon vidare i drygt 2 timmar i sängen, det var helt otroligt och så underbart skönt för mig som annars är van vid att ha henne i sjalen när hon sover. Hon sov väldigt djupt så vi trodde nästan att hon inte skulle vakna på flera timmar. Gjorde ett nytt försök i förmiddags att få henne att somna i famnen men det gick inte så det fick bli sjalen, nu sitter hon där men är inte så nöjd, har nog ont nånstans för hon knorrar runt och åmar sig, får väl se hur länge hon vill sitta där. Jag hade ju hoppats på en stunds vila i fåtöljen när jag ätit, blir kanske inte så.
Sen är det dags för BVC i eftermiddag, ska bli spännande att se hur mycket hon väger nu, 2 veckor sen sist. Alla barn i den här tråden verkar växa väldigt bra så det är ju skönt men det blir tungt för oss som ska bära runt på dem.
Jag kan alla dagar utom onsdagar under hösten, det är då vi tänkt att Daniel ska vara hemma och jag ska jobba. För min del spelar det ingen roll om det blir förmiddag eller eftermiddag. Ska gå in och läsa lite ordentligare på hemsidan. Jag har nog inte riktigt förstått vad det är för typ av träning eller var vi ska vara, såg att man skulle ses vid Stångån men var ska man träna där omkring? Barnen ska ju vara med så man måste ju vara på en och samma plats hela tiden, kan ju liksom inte t ex springa runt ån direkt.
Kul med nya babysittern Franed och skönt att E kunde somna där själv, då vet du var du ska sätta honom när du vill att han ska somna.
Nu ska jag avsluta lunchen och hoppas att Frida vill fortsätta sitta i sjalen en stund till så jag får vila lite.