God morgon :)
Jag och Frida är uppe tidigt som vanligt, vi har dock sovit jättebra i natt. Frida somnade 20.30 och sov sen nästan 5 timmar (!!!!!) innan det var dags för mat, helt otroligt. Hoppas det fortsätter på samma sätt. Sen har det visserligen blivit rätt många gånger till med mat sedan dess men det är skönt att hon sover bra. Nu sitter hon och sprallar med benen i den nya babysittern, vi köpte en Babyseat Pluto från Babyproffsen, det är mer gung i den än den vi hade innan så denna gillar hon mycket bättre.
Igår var vi på BVC, Frida fortsätter att växa och är nu 57,5 cm lång och 5710 gram tung, stora tjejen. Hon ler och pratar massor men vi måste bli bättre på att lägga henne på mage, läkaren igår förespråkade det och poängterade hur viktigt det är (*suck*) så nu blir det träning flera gånger varje dag för lilla Frida. Vi får hoppas att hon gillar det mer snart för i nuläget blir hon helt vansinnig när vi lägger henne på mage.
Vi ska inte döpa Frida och nog inte ha någon namnfest heller, vi har funderat fram och tillbaka men känner nog att vi inte ska ha något. Vi har inte riktigt förstått vitsen med det mer än att man ska träffa de närmsta och få presenter till barnet :). Så vi tror att vi hoppar över det. Men man ska aldrig säga aldrig, vi kanske ändrar oss senare.
Sandraf, vi har inte börjat läsa för Frida än men däremot så försöker vi prata så mycket som möjligt med henne. Ibland härmar vi också de ljud som hon gör och det verkar hon gilla. Men vi ska börja med böcker så småningom, kan ju vara en bra godnatt-ritual t ex. Och precis som du skriver, bra för pappan och barnet.
Idag ska jag testa pumpen för första gången, måste börja samla mjölk nu inför hösten om Daniel ska kunna vara hemma. BVC sa igår att när de är 2-4 månader äter de 140-200 ml/mål så det är ju en del jag ska pumpa ut. Sen får vi bara hoppas att Frida tar flaskan.
Ha en bra dag allihopa, Frida börjar bli otålig så hon ska få lite mat.