• rednose

LCHF för gravida!

Hej!

Här kan vi som äter LCHF och planerar att bli gravida, redan är gravida eller varit gravida prata om vår kost, LCHF.
    Kanske har ni som varit gravida, och ätit LCHF under graviditeten, tips och funderingar ni vill dela med er till oss andra av.
    Länkar till intressanta artiklar ang LCHF för just gravida välkomnas också detta varmt.
    Hur mår ni som nu är gravida och äter LCHF. Märker ni någon skillnad, tex om ni är omföderskor och har tidigare graviditet att jämföra med? Kanske har du just börjat med LCHF för att du mådde dåligt på "vanlig" kost, och kan berätta om dina erfarenheter efter bytet till LCHF? Fördelar och nackdelar.

Detta är alltså en tråd för oss som är positiva till LCHF. Inte en tråd för motståndare.

• Svar på tråden LCHF för gravida!
  • Van01

Jag är sååå sugen på kolisar, skulle vilja äta pasta, jag som inte ens åt så mkt pasta innan lchf. Jag har matlåda på köttstroganoff och blomkål, jag vill inte ;(

• rödnos

nu har jag varit på ultraljud och det var som vi trodde, missfall igen... Men, läkaren sa i alla fall att allt såg så bra ut och att så tidigt som detta var så är det bara att försöka igen om ca 10 dagar. :) Så får det bli.
    Även en semla i hetvägg på det. Jo för fan!  

• stinaa

Baklagar Rödnos! Men samtidigt bra att det hände så tidigt, jobbigare om man hinner gå många veckor. Vad bra att ni kan försöka så snart, håller alla tummar och tår! :)

• Loreena

rödnos
    Vad tråkigt med missfall! :( Men bra iallafall ni kan försöka igen snart!

Van01
    Jag var också sugen på kolisar i början. Jag levde på ris, pasta, potatis, bröd och frukt den första tiden.. och en hel del pizza.... Det var liksom det som gick ner när jag var illamående. Men det blev bättre efter v. 13. Nu är suget under kontroll och jag kan äta riktig mat igen.

• IWantCookies

Ny favorittråd! Är bara i V5 än men tänker försöka köra lchf-light under graviditeten. Alltså bara utesluta allt sött och bröd/pasta/potatis och hoppas att jag slipper må illa och gå upp 18-22 kg som jag har gjort förra gångerna.

Gumman 070715 och Lillen 101208
  • Trolla75
    IWantCookies skrev 2012-03-07 18:13:01 följande:
    Ny favorittråd! Är bara i V5 än men tänker försöka köra lchf-light under graviditeten. Alltså bara utesluta allt sött och bröd/pasta/potatis och hoppas att jag slipper må illa och gå upp 18-22 kg som jag har gjort förra gångerna.
    Är i v.21 & står fortfarande på +-0 sedan inskrivningen... Så hopp finns! Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Loreena
    Trolla75 skrev 2012-03-08 11:47:35 följande:
    Är i v.21 & står fortfarande på +-0 sedan inskrivningen... Så hopp finns! Flört
    Jösses!
    Jag är i v. 23 och står på +11 allt som allt sedan graviditeten startade. Men sedan jag drog ner på kolhydraterna i v. 12 så har jag bara gått upp 4. De första 7 gick jag upp under kolhydratsfrossan under illamåendet de första veckorna.
  • IWantCookies

Trolla det var duktigt av dig! Var du normalviktig innan graviditeten? Jag är ganska normal i kroppen så jag räknar med att gå upp 10-15 kg om jag orkar hålla lchf graviditeten ut.

• Trolla75
    IWantCookies skrev 2012-03-08 14:26:22 följande:
    Trolla det var duktigt av dig! Var du normalviktig innan graviditeten? Jag är ganska normal i kroppen så jag räknar med att gå upp 10-15 kg om jag orkar hålla lchf graviditeten ut.
    Nix, jag är allt annat än normalviktig! =( gick ner 20kg från jan-aug -11 stått still sedan dess... Har 20kg kvar att gå ner till min "normalvikt".
    Det får vi ta tag i efter sommaren och barnafödandet...
    Nu i o med graviditeten äter jag inte helt strikt, utan äter LCHF och är lite soft liberal... Men potatis, pasta o bröd äter jag inte!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden LCHF för gravida!