• rednose

LCHF för gravida!

Hej!

Här kan vi som äter LCHF och planerar att bli gravida, redan är gravida eller varit gravida prata om vår kost, LCHF.
    Kanske har ni som varit gravida, och ätit LCHF under graviditeten, tips och funderingar ni vill dela med er till oss andra av.
    Länkar till intressanta artiklar ang LCHF för just gravida välkomnas också detta varmt.
    Hur mår ni som nu är gravida och äter LCHF. Märker ni någon skillnad, tex om ni är omföderskor och har tidigare graviditet att jämföra med? Kanske har du just börjat med LCHF för att du mådde dåligt på "vanlig" kost, och kan berätta om dina erfarenheter efter bytet till LCHF? Fördelar och nackdelar.

Detta är alltså en tråd för oss som är positiva till LCHF. Inte en tråd för motståndare.

• Svar på tråden LCHF för gravida!
  • rödnos

HEJ!

Nu är det länge sedan jag startade den här tråden och ÄNTLIGEN är vi gravida igen!
    Plussade idag och sa ajöss till gorgonxolan. Iaf i "rå" form.
    Hur går det för er andra? Läste att många har svårt för kött under graviditeten? Någon här som upplevt det?
    Hur har det funkat annars?

Jag tränar crossfit och funderar lite kring hur länge jag ska kunna göra det. Kanske går det att anpassa men det känns svårt. Nån som råkar vara gravid, oxå köra crossfit och äta lchf? Vore ju underbart!  

• Päron1986

Lchf fungerar bra för mig, är i v27 nu och har inte gått upp något alls. men så hade jag överflödskilon från början som stannar kvar förstås.

• gempan

Päron1986, va skönt att det funkar bra iallafall! :)

Rödnos, Grattis till ny graviditet :) Jag struntade helt i lchf i början av grav, men nu har jag går tillbaka och mår väldigt mycket bättre (är i v. 16 nu). Önskar att jag aldrig hade slutat! Jag tränade ganska mycket innan jag blev gravid, inte crossfit dock. Men sen orkade jag inte alls. Låg i soffan hela tiden och okade ut på högst en promenad i veckan i början. Nu är jag piggare igen och har tänkt att jag ska komma igång och träna igen :) Är väldigt sugen på att testa crossfit, men det får nog vänta tills efter graviditeten nu :)

Vet en tjej som körde på med crossfit tills hon var i sjunde månaden dock, så det går tydligen :) Bara att köra på ;)

• rödnos

Gempan - va kul att du tränar!! :) jag fullkomligt ÄlsKaR crossfit!! Läste om en som körde hela vägen men tänkte prata med tränarna om det och se vad de säger. Än så länge går det nog "bra" men blir det som med dottern så kommer foglossningar och halsbränna sätta stopp tror jag.
    Än så länge funkar lchf kanon tror jag. Känns inte än som att jag kommer vilja ha bröd eller så.

• Loreena

Nu är jag i v. 35. Jag var till barnmorskan idag och jag har visst stått still i vikt den senaste månaden, men barnet växer som han ska och alla mina värden ser fina ut :) Det känns bra att jag stått still för jag gick ju upp så snabbt i början när jag kolhydratsfrossade.

Förra graviditeten landade jag på 80 kg. Nu väger jag 73 så jag tror jag kanske går upp till max 75. Det känns skönt att inte dra på sig en massa extra svullnad och vätska!

• hzabo

vad skönt Loreena! jag är i v 16, hade gått upp 6 kg till v 12, då bestämde jag
    mej för att neeej jag vill inte gå upp, o börjadr äta lchf igen (som jag gjorde innan grav.) o igår då jag var till bm så hade jag på de sista 6v gått upp 300
    g allt som allt, är så lycklig o glad över detta, o jag mår inte alls illa längre :))

• QiTaS

Hej. Jag är i v7 och känner inget illamående, kan det verkligen göra så mycket att inte äta kolhydrater. Med de andra barnen har jag mått konstant illa i 35 veckor. Jag är rädd att något är fel. Vad har ni för erfarenhet?

• Trolla75
    QiTaS skrev 2012-06-02 19:25:58 följande:
    Hej. Jag är i v7 och känner inget illamående, kan det verkligen göra så mycket att inte äta kolhydrater. Med de andra barnen har jag mått konstant illa i 35 veckor. Jag är rädd att något är fel. Vad har ni för erfarenhet?
    Mitt illamående kom inte förrän efter 10-12e veckan den här gången och slutade runt v. 25 tror jag ... Det höll änna i sig länge...

Vad är crossfit? blev väldigt nyfiken...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden LCHF för gravida!