grind skrev 2012-06-08 05:21:09 följande:
Att banta under graviditeten....
i.iflip.im/cda.jpg
Det finns människor till allt.
Lchf är absolut inte att banta. Jag äter mig mätt på riktigt god och bra mat och undviker all skit som finns i kolhydrater osv.
Så läs på lite vettja!
Trolla75 skrev 2012-06-08 05:19:23 följande:
Jag berättade tidigt för min bm och hon tyckte det var OK!
Nu förra veckan då vi var där berättade hon om en stor studie som gjorts i USA där det nu visar sig vara helt ofarligt att banta som gravid.
Fostret tar alltid det den behöver och skulle man då gå på någon svältdiet så är det ju mamman som tar stryk...
Men det min bm ville komma fram till var väl i stort att det gynnade barnen då mödrarna var mer noga med att inte stoppa i sig kolhydrater i massor och därmed blev bebisarna mindre och mådde bättre...
Hittade inte själva originalartikeln men länkar till den jag hittade...
www.expressen.se/halsa/forskare-sakert-att-ba.../
Ska bli så intressant att jämföra och se hur lillebror har gynnats av mitt LCHFande under grav jämfört med lillasyster där jag levde på Coca cola och mjölkchoklad...
Enligt kurvan på Sf-måttet låg jag långt över översta sträcket förra grav.
Medan jag nu ligger pyttelite över mittkurvan... så än så länge ser det mycket lovande ut!
Nu är jag nyfiken på födelsevikten!
Ja, min bm sa så till mig när jag mådde illa och inte riktigt klarade av att äta (gick ned 5kg första veckorna) att bebis alltid får det som den behöver och att det är jag som tar smällen. Det kändes tryggt. Att jag äter lchf har jag inte sagt men jag har sagt att jag undviker kolhydrater och socker, vilket min bm tycker är jättebra!
Däremot äter jag ju en liberal lchf, "gravidstrikt". Dvs det blir ju mer kolhydrater än det skulle blivit om jag ätit lchf i syfte att gå ned i vikt, vilket inte är mitt syfte.
Mitt syfte med lchf är att må bra, inte svullna och framför allt inte svulla i massa onyttigheter. Både jag o barnet vill må bra och lchf är det som fungerar bäst. Alltså ingen bantning, verkligen inte :D