Kallfront skrev 2012-05-19 22:13:42 följande:
Det här illamåendet inför fet mat håller visst i sig. Hur gör ni andra för att tackla det? Jag känner att jag absolut inte kan äta gräddiga såser odyl just nu, utan skulle helst vilja sätta i mig tio apelsiner och en liter apelsinjuice på det (vilket jag naturligtvis inte gör). Är grymt sugen på krispiga sockerärtor (!) och igår åt jag sushi för första gången sedan i november. Petade bort knappt hälften av riset dock.
Har ätit väldigt liberalt i veckan och det i kombination med att jag inte vill äta fett för att jag mår illa, triggar igång kolhydratssuget (och hungern) tror jag. Samtidigt är jag mest sugen på frukt och andra "fräscha" saker, samt lakrits (mmm, tänk vad gott med alldeles färsk sötlakrits!).
Jag är i v 39 nu och hade samma problem som dig i början, hade jättesvårt att äta fett då jag bara var sugen på sallad och frukt, typ. Det gick dock över efter ett tag (har nu en viktuppgång på sammanlagt 5 kg och har inte lagt på mig vatten,jätteskönt). Mitt tips är att äta det du mår bra av just nu, mår du illa av gräddiga såser så ät det inte, ät istället fett i form av turkisk yoghurt med lite grädde, sallad med massa fetaost, kycklingsallad med massa knaperstekt bacon och parmesan, eller råkostsallad med massa olja och vinäger (var jag galet sugen på hela tiden), köp vanligt knäckebröd och ät en med tillexempel avokado, tomat och örtsalt. Man får vara lite fiffig men kom ihåg att inte vara för hård mot dig själv då mår man bara dåligt, försök istället att hitta vägar som passar dig och ät det du är sugen på och mår bra av :)
Lycka till!