rödnos skrev 2012-06-09 23:32:36 följande:
Japp, så tänker jag med.
Men jag hoppas jag kan bli lite striktare nästa vecka då vi är hemma igen och svärmor inte frestar med bullar och kex. Lyckligtvis kör min egen mamma, som bor närmre oss, oxå LCHF och håller koll på mig.
Usch, jag mår så mycket mer illa i denna graviditeten! Hoppas det går över snart för jag kan knappt tänka på varken ägg eller ost längre. :( majskolvar däremot. Eller polarkaka med oboy. Fuck! Jaja, det går väl över.
I början åt jag vanlig kost, levde väl på bananer fram till v 16 tror jag! Bara för att jag var tvungen att ha något DIREKT jag vaknade och jag har alltid haft väldigt, väldigt svårt för frukost.
rödnos skrev 2012-06-08 17:15:19 följande:
Åh va kul Stinaa! Stort grattis till en fin liten tjej!
Blommig - hur långt gången är du?
Jag går in i vecka 8 nu och mår ganska pyton. Hörde om båt som hette Seaband men kan ju inte gärna gå med det på jobbet för då fattar väl alla att jag är på tjocken.

tänkte inte berätta förrän vid RUL och försöka säkra en bättre SGI. Fick just en anställning utöver egna företaget så jag kanske kan slappna av liiiite iaf.

)
Om jag tex gick och kissade först utan att passera köket och ta mig en halv banan så kräktes jag när jag kom fram till toan (jag bor i lägenhet...)... såå, men jag har käkat postafen hela graviditeten, försökte sluta förra evckan och har hållit upp en vecka men fick börja igår igen. Sambon stekte bacon och jag mådde skitilla och det har hållit i sig i lite över ett dygn. (kan dock äta) är i v27+6
Jag trodde att jag var duktig i början som bara tog postafen när jag mådde som mest illa, istället för att ta varje dag. Så jag fick någon tre-tre variant, tre dagar bra, tre dagar som jag inte klarade röra mig utan att kräkas. Då sa bm att jag skulle ta regelbundet istället, att det var snällare mot kroppen.