• kengru

Snabbköpskassörskan

Vad är det för fel på människor, verkar som att när de går in i ett snabbköp de parkerar hjärnorna där de hämtar sin korg/vagn. Jag kan bli helt tokig på alla dumma frågor jag får, för att inte tala om att dra "korten" på ICA där jag jobbar är det meningen att kunden ska dra sina egna kort, det finns tom små indikationer på hur man ska göra på avläsaren, så många människor sk-ter i det, de bara lämnar över korten till kassörskan, samma sak om de dragit kortet en gång, då ger de upp, tanken faller dem aldrig in att prova igen, de tittar på mig o säger "mitt kort fungerar inte", ändå fungerar kortet i 99% av fallen då jag drar.
    För att inte nämna hur de packar upp varorna, har ni inte sett skyltarna, inga varuberg tack. Varför envisas människor med att packa upp stora högar med varor, jag lovar, kassörskan kommer nog inte att kliva upp o gå mitt i erat köp, så ni hinner lägga upp dem med koden ifrån henne en sak i taget.
    Sen dessa fruntimmer, som står i hänger på vagnen medan deras partner packar upp varor ur vagnen för att sedan gå o packa ner dem i påsarna, vaerför delar ni inte upp jobbet, en lägger upp på bandet o betalar, en packar ner i påsarna? Är det så svårt.
    Så finns det en liten grupp människor som tycker att de är mycket bättre än kassapersonalen, så därför får man behandla dem hur som hellst. Tilltala dem elakt, svära åt dem, och vara allmänt otrevlig. En sa en gång till mig att människor som sitter i kassan inte kan vara särskilt välutbildade eller smarta, det är därför de har det arbete de har, vad vet han om mig. Jag har en magister i socialantropologi, så utbildning det har jag, det är arbete som saknas, så man tar vad man får.

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, skriva av mig okanske få någon som läser det att inte "bygga berg" eller att kanske vara lite trevlig mot kassapersonalen nästa gång de handlar.

• Svar på tråden Snabbköpskassörskan
  • Snurrig

Hohoho! Jag skrev inlägg nr 600!! Och nu 601...

• kengru

Snurrig, har du bara haft en sån kund, det har hänt mig flera gånger. Vissa människor tar verkligen rekordet i snålhet.

• Tinko

I butiken där jag jobbar så får kunden 25:- om de upptäcker ett fel på kvittot.
    Vi hade en tant som satte i system att alltid gå till informationen efter hon hade betalt och påstod att kassörskan hade slagit in en påse för mycket.
    På det viset så fick hon ju både tillbaka 1:- för påsen och 25:- för "felet".

• Mollie

Jobbar i morgon 11-20, ska bli spännande och se vad som händer då..., kanske jag får nått smaskigt att berätta!!?

• Polsatjej

Blir så irriterad på en tant vi har. Hon kommer in flera gånger varje dag och pantar enburk, max två. Sen står hon och "vaktar" vid apparaterna och så fort någon vänder ryggen till är hon där och tar deras lappar. En gång tog hon ett kvitto på två backar för ett barn!
    Till saken hör att hon inte är Svensk, och det utnyttjar hon till max (har inget emot invandrare) Så när någon säger till henne låtsas hon om som hon inte förstår.

En sak jag också kan irritera mig på är när kunder kommer på när dom står i kassan att de måste kolla Bäst före-datumen, så står dom och ska läsa datum på varenda vara. Vad drygt. VARFÖR inte läsa när man tar den från hyllan?

• fipa2

"Sen står hon och "vaktar" vid apparaterna och så fort någon vänder ryggen till är hon där och tar deras lappar. En gång tog hon ett kvitto på två backar för ett barn!"

hur menar du? snor hon andras kvitton för deras pantade burkar?
    hur menar du med "två backar för ett barn"?

människan verkar ju hursomhelst inte klok. men alltid ska det finnas oärliga jävlar

• Polsatjej

Ja hon tar pantkvittorna för folk.
    Hon tog alltså ett pantkvitto på 68,80:- från pojken.

Skrev visst lite otydligt ser jag nu... ;)

• fipa2

fy vad elakt
    märker ingen nåt då?

• Polsatjej

Jo visst, både kunder och personal, hon har blivit tillsagd så himla många gånger, men vad hjälper det när hon "inte förstår"

• fipa2

hon skulle kanske förstå om man sände väktarna på henne...

Svar på tråden Snabbköpskassörskan