• kengru

Snabbköpskassörskan

Vad är det för fel på människor, verkar som att när de går in i ett snabbköp de parkerar hjärnorna där de hämtar sin korg/vagn. Jag kan bli helt tokig på alla dumma frågor jag får, för att inte tala om att dra "korten" på ICA där jag jobbar är det meningen att kunden ska dra sina egna kort, det finns tom små indikationer på hur man ska göra på avläsaren, så många människor sk-ter i det, de bara lämnar över korten till kassörskan, samma sak om de dragit kortet en gång, då ger de upp, tanken faller dem aldrig in att prova igen, de tittar på mig o säger "mitt kort fungerar inte", ändå fungerar kortet i 99% av fallen då jag drar.
    För att inte nämna hur de packar upp varorna, har ni inte sett skyltarna, inga varuberg tack. Varför envisas människor med att packa upp stora högar med varor, jag lovar, kassörskan kommer nog inte att kliva upp o gå mitt i erat köp, så ni hinner lägga upp dem med koden ifrån henne en sak i taget.
    Sen dessa fruntimmer, som står i hänger på vagnen medan deras partner packar upp varor ur vagnen för att sedan gå o packa ner dem i påsarna, vaerför delar ni inte upp jobbet, en lägger upp på bandet o betalar, en packar ner i påsarna? Är det så svårt.
    Så finns det en liten grupp människor som tycker att de är mycket bättre än kassapersonalen, så därför får man behandla dem hur som hellst. Tilltala dem elakt, svära åt dem, och vara allmänt otrevlig. En sa en gång till mig att människor som sitter i kassan inte kan vara särskilt välutbildade eller smarta, det är därför de har det arbete de har, vad vet han om mig. Jag har en magister i socialantropologi, så utbildning det har jag, det är arbete som saknas, så man tar vad man får.

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, skriva av mig okanske få någon som läser det att inte "bygga berg" eller att kanske vara lite trevlig mot kassapersonalen nästa gång de handlar.

• Svar på tråden Snabbköpskassörskan
  • smultronbubbla

Usch, ni vill inte jag handla på Lidl längre.

Vi brukar alltid göra så att jag packar upp varorna på bandet, medan pojkvännen går och packar. Det har fungerat bra förut.

Jag la upp varorna med streckkoden mot mig, så som man brukar göra. Då får jag höra från kasörskan att om jag vill lägga streckkoden åt något håll, skulle jag lägga den neråt. Okej, sagt och gjort, jag började lägga dem neråt, men hon rullade inte bandet. Då sa hon att hon väntade på vagnen.
    Snacka om att känna sig stressad. Vill Lidl att man storhandlar där eller inte?
    Nu sa hon dessutom att det bara var att slänga upp varorna på bandet, så det gjorde vi. Trodde det belastade ryggen och allt vad det var för kassörskorna, men okej...

Pojkvännen försökte ändå slänga i allt i påsar, men det gick för fort.

jag tycker dte är så dumt system! Dte blir verkligen dubbeljobb för kunden. Förstlägga i allt i vagnen, lägga upp det på bandet, lägga i det i vagnen igen och sedan packa allt i påsar. Nej, det där håller inte länge...

Klagar alltså intye på kassörskan, hon gjorde ju säkert bara som hon blivit tillsagt, men jag tycker att Lidl är så osmarta.

• Laire

Jag menar inte att likadana dosor inte skulle vara bra, såklart det skulle vara jättebra. Men det är det mycket som skulle vara som jag anser vara omöjligt i praktiken

• Isfjord

sundsvallstjej
    INGENTING är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tiiiiiiiiiid

• Laire

Haha, som att utrota världssvält och alla krig?

• kengru

Nu är jag i Växsjö och ska ge mig ut i några butiker, får se hur kassapersonalen är här, och får se hur kunderna är i en annan del av sverige. Vi tog tåget hit, min son och jag, kan bara säga att SJ har den absolut värsta service jag någonsin träffat på, arroganta, ohjälpsamma idioter, så, nu mår jag bättre efter att ha fått ur mig lite ilska. Visserligen tillhör inte de kassapersonal, men jag tycker att de gott kunde vara lite trevligare mot sina kunder.

• jojja

kengru--> Det är nog som med alla yrkesmänniskor/yrkeskategorier - det beror nog helt på vem/vilka man stöter på!
    Går ju inte att dra all SJs personal över en kam, eller hur?!

Hoppas ni får en trevlig vistelse i Växjö!

• snusfia

nu får ni faktiskt ta och sluta prata i den hår tråden :)
    varje gång jag ser rubriken börjar jag nynna på den där hemskt irriterande sången snabbköpskassörskan med dom där gubbarna från gotland. vad hette dom ? di smaa under jordi eller nåt

snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor
    hon är så vacker......

Svar på tråden Snabbköpskassörskan