• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li
    Baggs skrev 2012-01-17 14:29:51 följande:
    Inannan: Ja, de där hormonerna ställer allt till det. Jag har också gått upp under varje behandling förutom den sista - men det har jag tagit igen nu - med råge!!
    Jo, inte så kul egentligen men jag är nöjd ändå! Att vara gravid är så fantastiskt! Hoppas jag kommer gå upp lagom i vikt nu för hälsans och barnets skull och så får jag hårdbanta tillbaka till ursprungskroppen i framtiden Skrattande!
  • mela86

Tack allihopa för grattis, både för jobb och lyckat VUL. Är i v 9 bara än så länge, men har precis som inanna gått upp en del i samband med behandlingarna. Behöver inte mammabyxor för att magen blivit stor, utan snarare för att jag upplever att allt trycker och klämmer på ett obehagligt vis. Vi har kämpat för länge nån av oss för att behöva gå runt och känna oss obekväma! Fler mammabyxor åt folket, särskilt i denna tråden!!

• barnatro10

Tack för alla glada hejarop! Och roligt att höra om fler vul och växande magar.

Skönt att höra att det är fler som pratar mamma-byxor redan. Känns väldigt tidigt (9+6) men går redan med gummiband i jeansen för att det stramar och spänner. Den enda bh jag kan ha nu är min sport-bh, mina vanliga bygel-varianter gör för ont.

Även om det inte framkommit tidigare så har också vi varit i Ivf-svängen. Har 5 icsi (inkl 3 fet) bakom oss, men denna graviditet har vi lyckats med helt på egen hand! Helt otroligt, vi som inte skulle kunna själva...

Kram på er alla lyckliga blivande mammor!

• Lillismaj

Hej alla och grattis för roliga nyheter och lyckliga vul!

Jag mår fortfarande illa men idag är jag i vecka 11+0 så jag hoppas verkligen att det inte är långt kvar av detta lidande.
    Jag ser framför mig när den magiska vecka tolv är över, jag vaknar på morgonen och vips så är illamåendet borta!

Idag tyckte jag att min mage plötsligt blivit så stor. Oj, hur kommer man se ut egntligen när man har två barn i magen? Grotesk?  (Jag är 165cm och smal, kommer vara lika bred som lång).
    Och hur i hela friden ska man orka bära på den kulan, det var ju inte lite jobbigt med en!
    Ja, det är en massa tankar
    Är det någon mer här som väntar tvillingar?

Börjar fundera på vagn. Någon som kan rekommendera en bra syskon/tvillingvagn?

• Carro34

Oj, vad mycket jag missat som inte varit inne på några dagar.

Grattis Baggs till nya jobbet Glad Håller med övriga, klart att du ska ta det. Blir så glad när jag hör talas om så bra chefer/organisationer.

Grattis Barnatro10, Sussie85 och mela86 till lyckade VUL Glad Visst är det fantastiskt ! Man kommer dit så orolig och går därifrån så glad !

Jag var på kub/nupp i morse och då gör man ju ett UL. Den lilla var så fin och vinkade åt oss och vi fick risk 1:20000, så det känns toppen bra.
    Jag har haft detta UL som en slags milstolpe. Jag är i vecka 13 (12+4) och har väntat med att köpa mamma byxor tills jag idag, men nu när allt såg bra ut ska jag ut direkt efter jobbet och shoppa.  Jag har blivit ganska stor om magen (var rätt smal innan) och kan inte ha några byxor längre utan bara klänningar och vissa kjolar. Så nu måste jag handla Skrattande

• Baggs

Carolina: Vilka fina värden du fick på Kub/Nupp!!! Grattis! och skoj att få se bäbis också!

• Lillismaj

Grattis Carolina!
    Vi ska göra test nästa vecka. Har inte vågat berätta för dottern än. Väntar till efter testet.

Svar på tråden BF Augusti 2012