• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • starchild81
    Anonym (Absolut) skrev 2012-01-06 22:42:41 följande:
    Det kan vi visst göra!Tungan ute...men du har nog rätt ändå i att det inte är vanligt...se bara vad rationellt jag resonerade, ha, ha!
    värsta giftermåls materialet då ju Flört
  • Anonym (Dragit)

Jag hade dragitr en sån sak. Om man är så svartsjuk och mistänksam behöver man jobba med sig själv. Han måste lida av paranojja av ngt slag. Det kan inte vara lätt att leva med ngn som är på det sättet. 

• Business
    starchild81 skrev 2012-01-06 22:38:19 följande:
    tjejer funkar inte så rationellt, det är inte ekonomi vi pratar om. ;) snarare en palindromisk algorithm =P
    Jag är tjej. 
  • huoijlkj
    Anonym skrev 2012-01-06 21:47:10 följande:
    Min sambo sa samma sak när jag var gravid. När barnet kommer vill han göra ett test. En mamma vet alltid att hon är barnets mamma. Men hur kan man egentligen som man vara 100% säker? Min sambo litar på mej men han ville bara ha det svart på vitt. Jag tog faktiskt inte illa upp. Men som nån annan skrev. Han har dålig erfarenhet, se det så och inte som nåt illa.
    Fast jag förstår inte att man inte tar illa upp faktiskt. Jag hade inte uppskattat om någon trodde så lite om mig, att jag inte bara skulle vara otrogen, jag skulle dessutom ljuga + medvetet separera mitt barn från sin biologiska förälder . Det är ju sjukt osympatiskt beteende, och jag hade tagit väldigt illa upp om någon hade haft så låga tankar om mig.
  • Regnig måndag
    Brünnhilde skrev 2012-01-06 21:09:20 följande:
    Fast skillnaden är ju, att mannen aldrig kan lura på kvinnan sin gökunge genom att påstå att det är hennes...

i ditt sista stycke förstår jag inte vad du menar. Släktklenoderna går ju ur släkten vare sig någon vet om det eller inte. Släkten är naturligtvis lika med blodslinjen. Vad skulle det annars vara..? Tror du att Victoria skulle ha fått lämna Sveriges tron till ett adoptivbarn, som inte härstammade från Jean Baptiste..?
    Nej jag ser inte skillnaden mer än att det är gammal vanlig hederlig att kvinnan ska stanna vid sin spis och mannen sprida sin säd.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Brünnhilde skrev 2012-01-06 21:32:34 följande:
    300-årig..? Så har det ALLTID varit!
    Inte alls. Läs på historia så ser du att den sedvänjan uppstod på 1700-talet och befolkningsexplosionen och staens svårighet att försörja befolkningen (läs undvika att folk svalt ihjäl).
    Innan den så var det lite com si com sa.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Absolut)
    starchild81 skrev 2012-01-06 22:50:21 följande:
    värsta giftermåls materialet då ju Flört
    Business skrev 2012-01-06 22:52:21 följande:
    Jag är tjej. 
    Oj då, ser ut som om du skulle behöva bli polygamist med det resonemanget! Cool
  • cloudberry79
    Anonym (10%) skrev 2012-01-05 20:48:32 följande:
    Visste du att en av 10 fädrar uppfostrar en annan mans barn utan att veta om det!
    En av tio som TESTAR FADERSKAPET ja, det betyder inte att det kan appliceras på hela befolkningen. I de fall man testar faderskapet finns ju trots allt misstanke om att det kan vara en annan fader, så det är verkligen ingen statistisk slumpmässighet i det.

Problemet med TS sambo är ju att han är av typen som ändå inte kommer tro att hon varit trogen, även om resultatet är klart. Hade min make gjort något liknande hade jag lämnat honom, utan tvekan. Litar han inte på mig så älskar han mig inte.
    If you love me - please don't feed me!
  • starchild81
    cloudberry79 skrev 2012-01-07 00:11:08 följande:
    En av tio som TESTAR FADERSKAPET ja, det betyder inte att det kan appliceras på hela befolkningen. I de fall man testar faderskapet finns ju trots allt misstanke om att det kan vara en annan fader, så det är verkligen ingen statistisk slumpmässighet i det.

Problemet med TS sambo är ju att han är av typen som ändå inte kommer tro att hon varit trogen, även om resultatet är klart. Hade min make gjort något liknande hade jag lämnat honom, utan tvekan. Litar han inte på mig så älskar han mig inte.
    problemet var nog snarare att han var ärlig mot henne TS o straffas för det...... ngt vi har lärt oss av denna tråden är att va inte ärlig ang faderskapstest skicka hem ett till en bra polare annars får du ett helvete...... 
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.