• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • starchild81
    Thaleya skrev 2012-01-06 15:56:00 följande:
    men aftonbladet ljuger ju öronen av sig, det där kan man inte tro på för fem öre.
    Nä det va det jag sa men en liten fingervisning är det iaf.
    Anonym skrev 2012-01-06 15:56:39 följande:
    skulle 20% vara pappor på felaktiga grunder?
    Det låter sjukt högt men så länge vi inte har obligatorisk faderskapstest vid födsel kommer det alltid finnas en oro hos vissa...
  • Thaleya
    starchild81 skrev 2012-01-06 16:01:09 följande:
    Jag försöker istället förstå de bakomliggande faktorerna. Jag är inte den som brusar upp utan har mer en kognitiv konsensus syn på småkonflikter.  Jag kan å andra sidan förstå om man blir sårad vid första anblicken men det handlar ju om att ha förståelse för varandra.

Statistiken säger väll att typ 15% av alla varit otrogen mot en partner ngn gång. Jag tror att vi måste bli mer altruistiska och ha en större förståelse mot varandra i dagens samhälle. 
    Ja jag brukar inte brusa upp heller. Men jag skulle inte referera till det här som en "småkonflikt".
    Om en man sade till mig innan vi blev tillsammans att han tycker att alla bör göra faderskapstest när barnet kommit, och att det inte har något med kvinnan att göra egentligen. Så skulle jag acceptera det och tycka det var ok.

Men om han kommer till mig utan förklaring och bara droppar att nu vill jag ha ett faderskapstest från blå himmel, på andra barnet men inte ppå det första vi har ihop. Ja då skulle jag ta illa upp. för då är det direkt pekat på mig, och att kalla någon otrogen och misstror om barnet ens är sitt eget. Då skulle jag inte kalla det konflikt alls. Jag skulle ta det som en rejäl kränkning. Jag absolut hatar otrogna människor, tycker de är till 99,99 procent värdelösa kräk. Och att bli kallad det av han jag älskar skulle vara så sårande att han skulle lika gärna kunnat vara otrogen själv, eller ge mig ett slag i ansiktet. Vet faktiskt inte vad som skulle såra mest.
  • starchild81
    Thaleya skrev 2012-01-06 16:08:07 följande:
    Ja jag brukar inte brusa upp heller. Men jag skulle inte referera till det här som en "småkonflikt".
    Om en man sade till mig innan vi blev tillsammans att han tycker att alla bör göra faderskapstest när barnet kommit, och att det inte har något med kvinnan att göra egentligen. Så skulle jag acceptera det och tycka det var ok.

Men om han kommer till mig utan förklaring och bara droppar att nu vill jag ha ett faderskapstest från blå himmel, på andra barnet men inte ppå det första vi har ihop. Ja då skulle jag ta illa upp. för då är det direkt pekat på mig, och att kalla någon otrogen och misstror om barnet ens är sitt eget. Då skulle jag inte kalla det konflikt alls. Jag skulle ta det som en rejäl kränkning. Jag absolut hatar otrogna människor, tycker de är till 99,99 procent värdelösa kräk. Och att bli kallad det av han jag älskar skulle vara så sårande att han skulle lika gärna kunnat vara otrogen själv, eller ge mig ett slag i ansiktet. Vet faktiskt inte vad som skulle såra mest.
    Men bara för att du utgår från ditt eget perspektiv så är ju inte alla som dig...  Tänk om alla pappor i Sverige skulle göra att faderskapstest fatta hur många 1000 det skulle bli som inte är far till sina barn.... 

Har en som jag vet varit otrogen 4 ggr mot sin nuvarande och det är gifta o har barn......  Hon pippar min polare ngn ngra ggr / år. Hon älskar sin man men vill ha lite spänning ibland tror alla känner ngn som varit otrogen iaf en ggr....
  • Thaleya
    starchild81 skrev 2012-01-06 16:17:22 följande:
    Men bara för att du utgår från ditt eget perspektiv så är ju inte alla som dig...  Tänk om alla pappor i Sverige skulle göra att faderskapstest fatta hur många 1000 det skulle bli som inte är far till sina barn.... 

Har en som jag vet varit otrogen 4 ggr mot sin nuvarande och det är gifta o har barn......  Hon pippar min polare ngn ngra ggr / år. Hon älskar sin man men vill ha lite spänning ibland tror alla känner ngn som varit otrogen iaf en ggr....
    Jag känner ingen som varit otrogen. 1 som kysst en annan 1 gång. samt 1 som legat med en kvinna som genom det var otrogen och då ringde jag honom och sade att han får fan sluta med det för det är äckligt och han förstör en familj. Han slutade trots att han älskade henne.

Men naturligtvis är det olika på vilken relation man har, men jag sa som jag är så skulle jag ta illa upp. För för min sambo finns det absolut ingen anledning att tvivla på mig. Precis som ts beskriver deras situation.

Sen vore jag en slampa som legat runt tidigare men sen blivit trogen senare i förhållandet, ja isåfall hade jag inte blivit sårad om han hade begärt faderskapstest plötsligt. Iaf inte så extremt grovt sårad.
  • starchild81
    Thaleya skrev 2012-01-06 16:25:37 följande:
    Jag känner ingen som varit otrogen. 1 som kysst en annan 1 gång. samt 1 som legat med en kvinna som genom det var otrogen och då ringde jag honom och sade att han får fan sluta med det för det är äckligt och han förstör en familj. Han slutade trots att han älskade henne.

Men naturligtvis är det olika på vilken relation man har, men jag sa som jag är så skulle jag ta illa upp. För för min sambo finns det absolut ingen anledning att tvivla på mig. Precis som ts beskriver deras situation.

Sen vore jag en slampa som legat runt tidigare men sen blivit trogen senare i förhållandet, ja isåfall hade jag inte blivit sårad om han hade begärt faderskapstest plötsligt. Iaf inte så extremt grovt sårad.
    Precis vi förstår ju varandra, men tänk om det kommer upp just en sådan situation på din killes jobb. Då förstår du ju givetvis hans oro, jag tror vi i regel litar förmkt på varandra. Dock är detta tur att vi litar så på varandra dock är jag implementerad med ett risktänkande. 

Det går ju alltid att styrka sina bevis beroende på om du har ett induktivt eller deduktivt  förhållningssätt. Det är ju så forskare arbetar för att blåsa upp saker o ting för att få publicitet och sedan pengar. 

Bara för ngn säger att det är sant behöver det inte vara sant....... 
  • Hannah76

HUr orkar du leva med någon som inte litar på dig? Som gör att du stannar inne i flera år för att han ska slippa misstro dig? Och om nu tvivlar på att ert barn är hans?

• Anonym (Hmmmmmmmmmm)
    starchild81 skrev 2012-01-06 15:50:13 följande:
    Var 5e pappa är inte far till sitt barn dock kan man ifrågasätta hur undersökningen är gjord men visst finns det en oro......

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article103481... 

Minst 100 000 svenskar kan ha en annan pappa än vad de tror sig ha... Lite sjukt att så många svenska kvinnor vänstrar......

Läs ordentligt.... var femte av testad pappa! Dvs var femte av de ca 2000 barn som testas på grund av misstanke. Totalt föds det ca 100 000 barn och det är väl rätt troligt att det är en mycket mindre andel av de icke-testade barnen som har fel far?
  • Regnig måndag
    Hannah76 skrev 2012-01-06 16:48:57 följande:
    HUr orkar du leva med någon som inte litar på dig? Som gör att du stannar inne i flera år för att han ska slippa misstro dig? Och om nu tvivlar på att ert barn är hans?
    Det undrar jag också.
    Dessutom anser jag att fixeringen vid generna inte är helt sund. Föräldraskap handlar om så mycket mer än vilka gener som kommer från vem. För i princip säger denna fixering att de som adopterat inte är föräldrar...
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Trivelina73

Gör testet och sen när han har svaret i hand så säg till honom att sluta jämföra dig med hans ex, för det är en rejäl jävla kränkning! 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • duckis
    Anonym (Hmmmmmmmmmm) skrev 2012-01-06 17:12:14 följande:
    Läs ordentligt.... var femte av testad pappa! Dvs var femte av de ca 2000 barn som testas på grund av misstanke. Totalt föds det ca 100 000 barn och det är väl rätt troligt att det är en mycket mindre andel av de icke-testade barnen som har fel far?
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.