• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • Anonym
    Brünnhilde skrev 2012-01-07 19:27:17 följande:
    Den siffran kommer från en transplantationskirurgisk klinik - kommer dock inte ihåg var jag läste det. Blodgruppsundersökningen gjordes alltså inte p.g.a. faderskapstest, utan p.g.a. att man skulle utröna om donatorn och mottagaren av ett organ passade ihop. Att man dessutom förstod att fadern och barnet inte kunde vara släkt, var en bieffekt...

på hur många personer?
  • Brünnhilde
    Anonym skrev 2012-01-07 19:25:33 följande:
    så de vixna har vetat om det men inte barnen? ja, då hjälper ju inte faderskapsprov!
    Antingen har mamman varit gravid när hon träffade sin nuvarande man, eller haft ett spädbarn, och han har gått med på att gifta sig med kvinnan och ta till sig barnet som sitt. I de fallen skulle paret antagligen neka ett faderskapsprov på BB, ja, för de vill inte att någon ska veta sanningen. De vill att alla ska tro att de är en kärnfamilj.

Men i de fallen där mamman varit otrogen, så har det kanske bara varit en aning från pappan sida...

Sedan får man tänka på alla fall, där pappan faktiskt ÄR pappan. Men där han oroar sig ändå - vare sig det finns grund eller inte. Där skulle ett DNA-test kunna undanröja tvivlen och ge fadern och barnet en mycket bättre relation!
  • Brünnhilde
    Anonym skrev 2012-01-07 19:30:22 följande:
    på hur många personer?
    Det minns jag inte nu. Men jag minns att den transplantationsläkaren sa, att det där var en vanlig bieffekt överallt där man sysslar med transplantationer. Han var själv förvånad över att det var så många!
  • Johan75
    Regnig måndag skrev 2012-01-07 19:26:19 följande:
    Läs igen det jag skrev. jag besvarade din fråga fastän du inte är nöjd med svaret.
    Tror hon menade hindersprövningen, och den har du inte riktigt svarat på - förutom att du inte ville svara på den frågan.
    Behold, i come as a thief.
  • Brünnhilde
    Johan75 skrev 2012-01-07 19:32:07 följande:
    Tror hon menade hindersprövningen, och den har du inte riktigt svarat på - förutom att du inte ville svara på den frågan.
    Precis! Orkade inte tjata...
  • Regnig måndag
    Johan75 skrev 2012-01-07 19:32:07 följande:
    Jo jag svarade men du accepterade inte svaret men det serru är inte mitt problem utan ditt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Johan75
    Regnig måndag skrev 2012-01-07 20:36:04 följande:
    Jo jag svarade men du accepterade inte svaret men det serru är inte mitt problem utan ditt. 
    Gjorde jag inte? Har jag problem? Det var som tusan......
  • Anonym
    Anonym (Superledsen) skrev 2012-01-06 11:19:15 följande:
    Tack alla igen för svar- de med stöd och de utan. Allt är bra att höra. Som avslutning för min del kan jag bara säga att jag verkligen ur djupet av mig själv tycker synd om min sambo och alla de här som skrivit att man aldrig kan lita på någon till 100%. Jag har gjort det. Och det är en härlig känsla. Skulle inte vilja leva MITT liv på något annat sätt. Tycker faktiskt inte att jag behöver terapi för att jag tycker det. Kram på er alla
  • Black roses
    Brünnhilde skrev 2012-01-07 19:13:09 följande:
    Men fattar du fortfarande inte..? Det ligger på individnivå, precis på samma sätt som att det är INDVIDER som drar på sig gonorré. Men eftersom inte personalen på BB kan VETA vilka kvinnor det är som har gonorré, så får ALLA spädbarn lapis i ögonen. För säkerhets skull.

Skulle du vilja lägga ner den rutinen också..? Om inte - vad är skillnaden mot att ta DNA-test på alla barn och fäder..?
    Att jamfora gonorr'e med faderskapsprov ar ganska korkat... Gonorr'e paverkar samhallet, det gor fortfarande inte ett faderskap...
    Skilj pa sak och sak, samt hall dig till TS...???..
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-01-07 19:25:33 följande:
    så de vixna har vetat om det men inte barnen? ja, då hjälper ju inte faderskapsprov!
    Det väcker ju en följdfråga. Ponera att det gjordes dna-tester vid förlossningar - vilka/vem har rätt att ta del av dessa?
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.