• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Scream2
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:04:39 följande:
    Man kan väl för guds skull se om någon är Fet!?

Ja, men det beror väl också på dina ideal? Det är inte alla människor som kallar samma person fet! Jag tycker den personen är härligt kurvig, nån annan tycker personen är groteskt fet. Vem av oss har rätt att bestämma vad personen själv anser sig vara.
    Har du rätt att kalla nån fet, enbart på dina egna referenser? Om personen i andras ögon inte kvalificerar in gruppen fet...eller är det där konstiga BMI som ska få styra? Eller nåt annat?
    Varför gnäller du på att andra gnäller, det var väl egentligen anledningen att jag hamnade här öht! 
  • Scream2
    Severus skrev 2012-01-12 15:06:22 följande:
    Dags för glasögon om man inte ser skillnad på en betongsugga och en vältränad person

Definiera betongsugga...
  • Anonym (fattar inte!)
    Scream2 skrev 2012-01-12 15:02:08 följande:
    Uppenbarligen har jag mer kunskap, erfarenhet och insikt än dig

Ditt patetiska inlägg fick mig att gå igång en liten stund...men så insåg jag att det är väl inget att örja upp sig över, du och fler andra finns ju också på jorden, har väl rätt at tycka vad du vill, men att GNÄLLA på att andra GNÄLLER, det var ritkigt lågt  
    självklart får inlägget en överviktig person att gå i gång... alla är vi olika, tjocka, smala, svarta, gula, vita osv.. vi finns i samma samhälle Jag har många saker jag har åsikter om men detta är ett av dom som jag inte förstår mig på.. Och ja jag gnäller på dom som gnäller
  • Severus

Betongsugga?
    30+ kilon i övervikt
    När man nästan vankar fram och drar storlekar över 50

• Anonym (suck)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:56:55 följande:
    BMI är en vägledning inget annat.. och BMI går inte att läsas av för någon som tränar på gym och bygger muskler... Jag är 175 cm lång och väger 63 kg.. min ideal vikt går upp till 75 kg så jag tycker det låter ganska vettigt..
    Jag är 178 cm lång och när jag var höggravid vägde jag 75 kg och då var jag TJOCK överallt i tell you. Det där beror mycket på hur man är uppbyggd också. Jag som har extremt långa ben och knappt någon rygg att tala om väger mindre även fast jag ser helt normalviktigt ut. Jag väger idag 58 kg till mina cm och det finns inte en människa i världen som skulle tycka att jag ser underviktig ut för det gör jag inte heller. När jag vägde 55 kg så såg jag smal ut men inte märkvärdigt smal. Skulle jag väga 75 kg utan att vara gravid så skulle du säkerligen se mig som en tjockis.

Min kille tränar inte på gym men har en "natruligt" hög muskelmassa och väldigt lång rygg som väger mer än om han skulle bestå till mesta dels av ben som jag.
  • Anonym (T)
    Severus skrev 2012-01-12 15:13:23 följande:
    Betongsugga?
    30+ kilon i övervikt

Isf är jag en "betongsugga" men jag vankar inte fram, kan lätt springa 2-3km utan stopp, går 4-5km varje dag, äter hälsosamt, 35kg övervikt enligt BMI, men weird nog så säger läkaren att jag bara får gå ner 25kg MAX ^^ har 50-52 storlek i byxor men storlek 46-48 i tröja (har stort bäcken och höfter) 

men jag har en "sjukdom" som gör att jag inte tar upp viktiga näringsämnen och jag har en ätstörning.
  • La Lola
    Severus skrev 2012-01-12 15:13:23 följande:
    Betongsugga?
    30+ kilon i övervikt
    Vad är man om man har 30+ i övervikt o inte vankar fram eller bär storlek 50?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Severus

Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt

• Anonym (T)

Har perfekt blodtryck och puls normalt, men puls som en elitidrottare på löpbandet ^^ haha min sjukgymnast höll på att svimma när jag sprang och knappt hade höjd puls alls och pratade helt normalt! ^^

• La Lola
    Severus skrev 2012-01-12 15:22:33 följande:
    Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt
    Fast alla med 30 kg övervikt väger ju inte över 100....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden tjocka människor?!