• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Anonym (T)
    Severus skrev 2012-01-12 15:22:33 följande:
    Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt

Här har du en! väger 89kg :)
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2012-01-12 15:04:07 följande:
    Du menar att du är kraftigt underviktig men att det inte syns på BMI? Så vältränad att han ligger över normal BMI och klassas som överviktig enligt BMI har jag svårt att tro att han är. Mått på er båda tack.
    Nej jag överdrev helt klart en smula. Det är inte så extremt åt något håll, dock är jag underviktigt och han överviktigt enligt BMI även fast vi ligger långt ifrån det när man tittar med ögonen och på kroppens värden.

Jag är 178 och väger i dagsläget 58 kg. Brukar väga mellan 55 och 58 kg.

Killen är 179 och väger runt 95 kg.
  • Severus

Skrev största sannolikhet. Inte att ALLA följer just det
    Klart längd spelar roll
    En på 158 cm som väger 100 kg är ju mer betongsugga än en på 175 cm och 100 kg

• Anonym (suck)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:04:39 följande:
    Man kan väl för guds skull se om någon är Fet!?
    Fet är ju också relativt och vad man själv tycker. En person som är fet för mig kanske är mullig eller normal för en annan. Men du kan absolut inte se på en person om den är överviktig enligt BMI-skalan. Tror du det så har du fel.
  • Anonym (fattar inte!)
    Anonym (suck) skrev 2012-01-12 15:29:51 följande:
    Fet är ju också relativt och vad man själv tycker. En person som är fet för mig kanske är mullig eller normal för en annan. Men du kan absolut inte se på en person om den är överviktig enligt BMI-skalan. Tror du det så har du fel.
    självklart kan JAG inte se att någon är fet enligt bmi skalan... jag sade att bmi är en vägledning.. inget annat! och det jag menade var är att JAG kan se om en människa är fet! dallrar fettet högt och lågt så ser man väl om någon är fet eller!?
  • Scream2
    Severus skrev 2012-01-12 15:13:23 följande:
    Betongsugga?
    30+ kilon i övervikt
    När man nästan vankar fram och drar storlekar över 50

Men då är ju frågan om 30 kgs övervikt = storl 50 och vaggar fram?

30 kg utifrån vilken "idealfikt". Finns det nån idealvikt i kg? 
  • Scream2
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:11:26 följande:
    självklart får inlägget en överviktig person att gå i gång... alla är vi olika, tjocka, smala, svarta, gula, vita osv.. vi finns i samma samhälle Jag har många saker jag har åsikter om men detta är ett av dom som jag inte förstår mig på.. Och ja jag gnäller på dom som gnäller

Överviktig eller ej så är det ditt GNÄLLANDE som fick mig att gå igång
  • Scream2
    Severus skrev 2012-01-12 15:22:33 följande:
    Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt

Nä, vi har ju inte mötts
  • Anonym (fattar inte!)
    Scream2 skrev 2012-01-12 15:41:49 följande:
    oki
  • Pickeli
    Scream2 skrev 2012-01-12 15:41:49 följande:
    Jag är smalare än du och ditt inlägg fick igång mig också. FYI.
    Google it!
Svar på tråden tjocka människor?!