• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Insatt
    Scream2 skrev 2012-01-12 14:32:28 följande:
    Jag vet vem som är den som FÖRST ska sluta GNÄLLA, för det var nog ett av de mest gnälliga inlägg jag läst på länge

Dessutom kan jag upplysa herrskapet om att man förväntas gnälla om man är minsta överviktig. Gud FÖRBJUDE att man skulle vara NÖJD ändå!! Ve och fasa! Då måste nån jävel genast ta ner en på jorden.
  • Anonym (T)

det finns ett klart samband mellan den ökade psykiska ohälsan och övervikt!
    och mörkertalet är stort, särskilt då många inte inser att tröstätning/hetsätning är en riktig ätstörning.  

• La Lola

Är det ok att vara tjock om man inte klagar?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (fattar inte!)
    Insatt skrev 2012-01-12 14:35:25 följande:
    Dessutom kan jag upplysa herrskapet om att man förväntas gnälla om man är minsta överviktig. Gud FÖRBJUDE att man skulle vara NÖJD ändå!! Ve och fasa! Då måste nån jävel genast ta ner en på jorden.
    en skvätt övervikt är inte samma sag 20-50 kilos övervikt= fetma.. eller är jag ute och cyklar?
  • Pickeli
    Anonym skrev 2012-01-12 14:32:21 följande:
    Jag har träffat massor son inget gör åt sitt problem. Gör dina vänner/bekanta något eller sitter de och väntar på att "någon annan" ska lösa deras viktproblem?
    Har inte så många feta vänner och bekanta faktiskt.  Ingen av dem klagar på att de är feta och sedan trycker de en snickers.

Förr eller senare kommer det ju till en punkt där du måste gå ned i vikt eller drabbas av sjukdomar av ditt missbruk. Precis som för dig, de kanske inte bara insett vikten av deras problem ännu (ha-ha)

Såg på biggest looser igår, merparten av dem uppfattade inte sig som så feta och "sjuka" som de egentligen är. kan säkert du känna igen i dina tidigare erfarenheter.
    Google it!
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2012-01-12 14:34:20 följande:
    Någonsin hört talas om Tröstätning? Hetsätning?

eller tror du bara dom flesta bara gör det för att det är kul?  
    för jag antar att anorexi och bulimi är lika kul!  
    Hör du hört talas om att ta itu med livet? Alla har problem, men vissa väljer att vara offer. Visst kan dom vara offer om dom vill vara det, så länge dom låter bli att gnälla. 

Skillnaden med bulimiker och de med anorexia är att dom är tysta, de gnäller inte lika mycket som tjocka. En med anorexia låter bli att äter för att den har skev kroppuppfattning. Den gnäller faktiskt inte över att den är smal och borde äta mer, sen låter den bli att äta. Så det är faktiskt skillnad.  
  • Anonym (T)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:34:32 följande:
    De problem jag hade är inte samma dom deras, därför kan jag inte delge dom varesig hjälp eller tips:/
    det enda jag kan säga är att- Ta tag i det..

hahahaha!!! okej.. "ta tag i det"
    det är det bästa du kan komma med åt andra med problem?
    du är då verkligen inte kvalificerad att uttala dig i den här frågan då.   
  • Anonym
    Pickeli skrev 2012-01-12 14:38:21 följande:
    Har inte så många feta vänner och bekanta faktiskt.  Ingen av dem klagar på att de är feta och sedan trycker de en snickers.

Förr eller senare kommer det ju till en punkt där du måste gå ned i vikt eller drabbas av sjukdomar av ditt missbruk. Precis som för dig, de kanske inte bara insett vikten av deras problem ännu (ha-ha)

Såg på biggest looser igår, merparten av dem uppfattade inte sig som så feta och "sjuka" som de egentligen är. kan säkert du känna igen i dina tidigare erfarenheter.
    Smal som jag är så delar jag inte dina erfarenheter och jag tycker att alla har ett personligt ansvar att röra på sig dagligen och att äta hälsosamt men de tjockisar jag ser gör oftast varken det ena eller det andra.
  • Anonym (Ida)

Har du hört talas om beroende?? Matberonde? Rökare? Alkoholister? Knarkare? Spelberoende? Osv osv.. Varför är en enda människa något av detta om allt vore så enkelt...

• Scream2
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:38:20 följande:
    en skvätt övervikt är inte samma sag 20-50 kilos övervikt= fetma.. eller är jag ute och cyklar?

Och vem bestämmer vilken personens idealvikt är? DU, efter dina preferenser, eller personen själv. Du kan anse personen har 20 kgs övervikt, men personen själv tycker 5....då blir det lite skillnad hörrudu!
Svar på tråden tjocka människor?!