• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Scream2
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:59:50 följande:
    What do you know..? ja jag tycker det vettigt och har bra koll.. Tack!

Uppenbarligen har jag mer kunskap, erfarenhet och insikt än dig

Ditt patetiska inlägg fick mig att gå igång en liten stund...men så insåg jag att det är väl inget att örja upp sig över, du och fler andra finns ju också på jorden, har väl rätt at tycka vad du vill, men att GNÄLLA på att andra GNÄLLER, det var ritkigt lågt  
  • Anonym (T)

Tänk vad händelsefattigt era liv skulle vara om ni inte kunde klaga på oss feta!
    var glad att vi berikar era liv, annars skulle ni ju inte ha något att göra om dagarna ju! 

:)
    dessutom! hellre tjockis som rör på sig och är lycklig, än smal, som bara degar framför datorn och är olycklig!      

• Daeminimon
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:01:40 följande:
    Jag har inte startat någon annan tråd..?

Oj då, ett helt fantastiskt sammanträffande att någon med samma signatur (Fattar inte) startade en annan tråd om att tala om för en tjock kvinna att hon var tjock...
  • Severus

Hellre attityd än fet
    Sen skiter jag i om mina åsikter inte passar
    Däremot säger jag ALDRIG något nedsättande irl till en fet person.

• Anonym
    Anonym (suck) skrev 2012-01-12 14:50:42 följande:
    Ja om jag skulle gå efter BMI borde jag ligga med sondnäring nu trots att jag ser och är fullt hälsosam ut. Min sambo borde ligga inför en magoperation för fetma då han enligt BMI är kraftigt överviktigt då han är vältränad.

Men för all del, BMI all mighty.

...suckar åt ignoransen och okunskapen som flödar...
    Du menar att du är kraftigt underviktig men att det inte syns på BMI? Så vältränad att han ligger över normal BMI och klassas som överviktig enligt BMI har jag svårt att tro att han är. Mått på er båda tack.
  • Anonym (fattar inte!)
    Scream2 skrev 2012-01-12 15:00:32 följande:
    Men hur kan du då påstå att man ska gå efter BMI när man bedömmer någons övervikt? Vem är du att bedömma hur mkt övervikt någon har? Du skriver ju själv om pytteliten kontra 20-50 kg.....VEM avgör hur mkt övervikten är på en individ? 20 kg för dig, för att du eftersträvar ett visst ideal...är 5 kg för nån annan, för att de har ett annat....Eller som jag, som skiter i kilona, det är smart
    Man kan väl för guds skull se om någon är Fet!?
  • Severus

Dags för glasögon om man inte ser skillnad på en betongsugga och en vältränad person

• La Lola
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:04:39 följande:
    Man kan väl för guds skull se om någon är Fet!?
    Kan man?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (fattar inte!)
    Daeminimon skrev 2012-01-12 15:03:43 följande:
    Oj då, ett helt fantastiskt sammanträffande att någon med samma signatur (Fattar inte) startade en annan tråd om att tala om för en tjock kvinna att hon var tjock...
    jag såg det i efterhand.. men jag är inte den personen iallafall
  • Anonym
    La Lola skrev 2012-01-12 15:06:38 följande:
    Kan man?
    Ja, om man inte har kraftigt synfel.
Svar på tråden tjocka människor?!