• Tiiiiger

Top Model Sverige!

Ikväll börjar det! TOP MODEL SVERIGE!!! Några fler än jag som kommer att hatälska detta program? Här kan vi risa och rosa deltagarna och tycka till om diverse uttal, plåtningar osv :)

• Svar på tråden Top Model Sverige!
  • zigne
    soffliggaren skrev 2012-02-29 08:47:38 följande:
    Läste igår att Viktoria har aspergers.
    Aspergers? Och så ställer man upp i en modelltävling i teve? snacka om att det gått inflation i diagnosdjungeln.
  • zigne
    littlemisstrouble skrev 2012-02-29 10:48:12 följande:
    en modell ska ju inte bara bli bra på bild utan ska också kunna vara med i reklamfilm tex
    Ja det blir inte lätt med alla som har asperger och adhd och add och allt vad det heter. Om det finns en enda modell utan diagnos så får man hålla hårt i henne.
  • En struts

Jag tycker det är sympatiskt och rörande med hur underbar personlighet den här Victoria är. Det är ju jättetrevligt att de har en mer djup personlighet och att det inte bara är som säges, blåsta blondiner som söker sig till såna här yrken. Det kan var ganska komplexa människor. Och av de här programmen så ser man ju att yrket är mer komplext än man någonsin tror.
    Jag tycker inte alls det är så utseendefixerat som det många gånger sägs. Det handlar ju så mycket om talang och karisma. Och folk som man kan tycka ser fullständigt oansenliga ut, kan vara de bästa att föra sig framför kameran. Sen ska man bli bra på bild. Sen ska man ha karisma. (många olika delar att ta hänsyn till)
    En av tjejerna som åkte ut bland de första, vet jag har haft extrema psykiska problem, där hon åkt in och ut till sluten psykiatrisk vård, för att hon haft ett extremt självskadebeteende.
    Jag tycker det är bra att det inte är ett yrke för flaschiga, ofelbara, perfekta, ytliga, snygga blondiner längre. Utan egentligen är det rätt udda typer som passar där.

• zigne
    En struts skrev 2012-02-29 13:30:41 följande:
    Jag tycker det är sympatiskt och rörande med hur underbar personlighet den här Victoria är. Det är ju jättetrevligt att de har en mer djup personlighet och att det inte bara är som säges, blåsta blondiner som söker sig till såna här yrken. Det kan var ganska komplexa människor. Och av de här programmen så ser man ju att yrket är mer komplext än man någonsin tror.
    Jag tycker inte alls det är så utseendefixerat som det många gånger sägs. Det handlar ju så mycket om talang och karisma. Och folk som man kan tycka ser fullständigt oansenliga ut, kan vara de bästa att föra sig framför kameran. Sen ska man bli bra på bild. Sen ska man ha karisma. (många olika delar att ta hänsyn till)
    En av tjejerna som åkte ut bland de första, vet jag har haft extrema psykiska problem, där hon åkt in och ut till sluten psykiatrisk vård, för att hon haft ett extremt självskadebeteende.
    Jag tycker det är bra att det inte är ett yrke för flaschiga, ofelbara, perfekta, ytliga, snygga blondiner längre. Utan egentligen är det rätt udda typer som passar där.
    Ja man får vara en udda personlighet bara man blir bra på bild och inte har ett BMI över 15
  • En struts
    zigne skrev 2012-02-29 13:33:28 följande:
    Ja man får vara en udda personlighet bara man blir bra på bild och inte har ett BMI över 15
    Ja men egentligen är de ju udda för att de är såna benrangel.
  • MoaElis
    Cherrry skrev 2012-02-28 20:26:48 följande:
    Stod i Aftonbladet att Viktoria har aspergers kanske därför hon Är lite konstig . Tycker oxå att Jonas är skit vidrig äcklig
    Om man har aspergers så har man nedsatt social förmåga,  har inget med att man är konstigt/korkad att göra.

För övrigt gillar jag viktoria, det är häftigt med folk som vågar vara sig själv.. Finns få såna människor.
  • Yn84
    MoaElis skrev 2012-02-29 15:07:27 följande:
    Om man har aspergers så har man nedsatt social förmåga,  har inget med att man är konstigt/korkad att göra.
    Synd med Jenny ändå. Hon verkade rätt soft. Snygg är hon ju också.
    Man kan ju tycka att om en person haft bästa bild/ gjort väldigt bra ifrån sig så kanske hon inte ska skickas ut så fort hon gör ett misstag... känns som att "medeltjejerna" bara åker med isf...?
  • Fanny b
    Yn84 skrev 2012-02-29 21:02:40 följande:
    Synd med Jenny ändå. Hon verkade rätt soft. Snygg är hon ju också.
    Man kan ju tycka att om en person haft bästa bild/ gjort väldigt bra ifrån sig så kanske hon inte ska skickas ut så fort hon gör ett misstag... känns som att "medeltjejerna" bara åker med isf...?

Med tanke på att domarna tyckte att Jenny hade talang så borde hon fått en chans till.   . Överlag så tror jag det är svårt att bilda sig en uppfattning om modellyrket genom att endast delta i en modelltävling. Även om man som deltagare kanske bör undvika säga det öppet så kan det nog kännas jobbigt stundtals att delta i en sådan tävling och då kanske inte ens motivation är på topp hela tiden.

Svar på tråden Top Model Sverige!