• Tiiiiger

Top Model Sverige!

Ikväll börjar det! TOP MODEL SVERIGE!!! Några fler än jag som kommer att hatälska detta program? Här kan vi risa och rosa deltagarna och tycka till om diverse uttal, plåtningar osv :)

• Svar på tråden Top Model Sverige!
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 13:52:47 följande:
    Ja men vem behöver inte stöd och förståelse? Det behöver alla barn!!! Varenda ett! Och vuxna också många gånger. Då kanske vi alla vore betjänta av att någon klåpare till doktor gav oss en diagnos?? Jag har säkert asperger (grav variant) för inte skulle jag kunna stå i teve och prata och tåla att man kritiserade mej. Jag ställer aldrig upp när det ska fotograferas överhuvudtaget!!!  Snacka om att diagnoshysterin gått för långt!!!! 
    Jo, men nu ser ju världen ut som den gör & förtåelse finns det väldigt lite av. Alla ska vara likadana...

Grav aspergers har man inte bara för att man inte vågar/vill vara med på tv... Har inget alls med att våga göra saker att göra, är ju som att säga att man har en diagnos bara för att man inte vågar hoppa fallskärm.
  • En struts

zigne:

Är du sur på att Victoria lättvindigt fått en diagnos, eller att du tycker beteendet med att inte kunna titta i ögonen (på juryn) är godkänt?
    Poängen är väl att hon är MER socialt kompetent på vissa områden, än andra inom modellvärlden kan vara. De har ju hänförts av hennes naturlighet. Och den har jag också reagerat på, i jämförelse med hur många konstlade brudar kan vara i såna här program. Och det är DET jag sett. Jag har inte sett något  "av någon diagnos" ens hos henne. Uppfattade att hon gick ut med det för att hon fått någon kritik om hur det var med ögonkontakten med juryn eller vad det var och att hon i samband med den kritiken gått ut med vad hon har för diagnos i botten.
    Snacka om att ha övervunnit sina hinder.
    Dessutom så hänförs fotografer av hennes naturlighet och karisma på det sättet också. Ett sätt som jag sett som att hon har med eller utan diagnos.
    Att folk är så konstlade i såna här yrken ser JAG som ett socialt handikapp hos dem. Det är ett socialt handikapp att inte kunna vara sig själv heller. Det är ett socialt handikapp att inte kunna vara naturlig.
    Ska alla de modeller som inte "kan vara naturliga" också sparkas ut programmet då?

Alla har väl sina tillkortakommande oavsett diagnoser.

Varför hakar du upp dig så på "att någon har en diagnos" när du ändå inte tar diagnoser på allvar?

• En struts
    Duckan skrev 2012-03-01 13:51:55 följande:
    Det här är en ytlighetstråd om Top Model, inte om Asperger och diagnosställande.
    Det är väl toppen att den inte blev så ytlig. Kanske är inte Top Model ett så ytligt program ändå?
  • RS89

omg skärp er nu! denna tråd handlar om top model och inte hurvida viktoria har asperger och hur sjukdomen är! 
    obs ironi...

btw vet ni att sibel förlorade bögtestet på högstadiet! nu är det vetenskapligt bevisat att det funkar ;) 

• Nemi76
    RS89 skrev 2012-03-01 15:47:35 följande:
    omg skärp er nu! denna tråd handlar om top model och inte hurvida viktoria har asperger och hur sjukdomen är! 
    obs ironi...

btw vet ni att sibel förlorade bögtestet på högstadiet! nu är det vetenskapligt bevisat att det funkar ;) 

Bögtestet?? Tycker nästan att du verkar lite väl fixerad vid Sibel
  • RS89
    Nemi76 skrev 2012-03-01 15:50:32 följande:
    Bögtestet?? Tycker nästan att du verkar lite väl fixerad vid Sibel
    ja du vet det här när man suddar på handen och så skriker man så är man en bög :D

jo, bättre va fixerad vid sibel än vid aspergers hahaha. 
  • Nemi76
    RS89 skrev 2012-03-01 15:53:34 följande:
    ja du vet det här när man suddar på handen och så skriker man så är man en bög :D

jo, bättre va fixerad vid sibel än vid aspergers hahaha. 

Suddar med ett sudd? Då klarade jag mig från bögtestet då...tyvärr fick jag stå en hel lektion med handen under kallvattenkranen eftersom jag fick brännskador

Sorry, helt OT...  
  • zigne
    En struts skrev 2012-03-01 15:12:53 följande:
    zigne:

Är du sur på att Victoria lättvindigt fått en diagnos, eller att du tycker beteendet med att inte kunna titta i ögonen (på juryn) är godkänt?
    Poängen är väl att hon är MER socialt kompetent på vissa områden, än andra inom modellvärlden kan vara. De har ju hänförts av hennes naturlighet. Och den har jag också reagerat på, i jämförelse med hur många konstlade brudar kan vara i såna här program. Och det är DET jag sett. Jag har inte sett något  "av någon diagnos" ens hos henne. Uppfattade att hon gick ut med det för att hon fått någon kritik om hur det var med ögonkontakten med juryn eller vad det var och att hon i samband med den kritiken gått ut med vad hon har för diagnos i botten.
    Snacka om att ha övervunnit sina hinder.
    Dessutom så hänförs fotografer av hennes naturlighet och karisma på det sättet också. Ett sätt som jag sett som att hon har med eller utan diagnos.
    Att folk är så konstlade i såna här yrken ser JAG som ett socialt handikapp hos dem. Det är ett socialt handikapp att inte kunna vara sig själv heller. Det är ett socialt handikapp att inte kunna vara naturlig.
    Ska alla de modeller som inte "kan vara naturliga" också sparkas ut programmet då?

Alla har väl sina tillkortakommande oavsett diagnoser.

Varför hakar du upp dig så på "att någon har en diagnos" när du ändå inte tar diagnoser på allvar?
    Därför att jag är helt övertygad om att 75% av de som springer runt med "diagnoser" har ställt dem på sig själva efter att ha googlat. Inom psykiatrin är man väldigt försiktig med att sätta diagnoser (en stämpel) då man vet att det kommer att påverka och styra människan och det blir lätt en självuppfyllande profetia. För att inte tala om tjatet om ALLERGIER! För 10-15 år sedan så var det någon enstaka person som var allergisk men idag så får man leta länge för att hitta någon UTAN allergi. Men hur många går omkring med en adrenalinspruta för att kunna ha ett motgift vid en allergisk reaktion? Jo tjena mittbena 10% (max) av alla som tjatar och kinkar om sina allergier i tid och otid. OT jag vet så ajöss och gobajs
  • Kaupa Jaur
    zigne skrev 2012-03-01 09:01:49 följande:
    Jaha? Och varför läggs det då ner tid och pengar på att ställa diagnoser? Borde väl finnas vettigare saker för psykiatrin att syssla med? 
    Kanske för att den enskilda personen ska få den hjälp och stöd han eller hon har rätt till? För att få personens vardag att funka?
  • Cherrry

Skulle inte tråden handla om top Model!!!!!!!

Svar på tråden Top Model Sverige!