Top Model Sverige!
Ikväll börjar det! TOP MODEL SVERIGE!!! Några fler än jag som kommer att hatälska detta program? Här kan vi risa och rosa deltagarna och tycka till om diverse uttal, plåtningar osv :)
Ikväll börjar det! TOP MODEL SVERIGE!!! Några fler än jag som kommer att hatälska detta program? Här kan vi risa och rosa deltagarna och tycka till om diverse uttal, plåtningar osv :)
Många människor är välfungerande trots diagnos. Ibland kan då "ett udda" beteende kanske lysa igenom. Om folk inte har så höga krav på perfektion, så går det med. Och det är BRA om det kommer inslag med "inte så höga krav på perfektion" i ett program som annars domineras av "höga krav på perfektion" (eller ger intryck av att det är så. Men det är bra om folk inser att det kanske inte är så perfekt som man trott. Så att säga.
)
I en säsong av Top model USA hade en av deltagarna en diagnos, tror det var aspbergers. I början av programmet gjorde hon bra ifrån sig, hon kom ganska långt i tävlingen. Jag kom inte ihåg exakt varför hon röstades ut, men har för mig att det handlade om den sociala biten. Dock så tror jag inte man behöver ha någon diagnos för att tycka det är jobbigt att flera månader i sträck dela boende och umgås med personer som man själv inte har fått välja ut. Lägger man därtill det faktum att det är tävling med svåra moment och kravet på prestation är stort så tror jag vem som helst kan tycka detta är socialt jobbigt.