• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Zandrha

Jag undrar var ni har fått sockret/glukosen ifrån? Jag har aldrig hört talas om det innan.

Är det vanligt att man ger det till barn när de vaccineras? Eller är det bara prematurer som får?

• k girl
    Zandrha skrev 2012-04-23 15:04:32 följande:
    Jag undrar var ni har fått sockret/glukosen ifrån? Jag har aldrig hört talas om det innan.

Är det vanligt att man ger det till barn när de vaccineras? Eller är det bara prematurer som får?

Både min son, som föddes fullgången, och min dotter har fått det vid blodprovtagning som nyfödda.
  • wockatz

Moa fick socker inför varje stick och även vid ögonundersökningarna på Neo.
    Vi fick med oss några ampuller hem när hon hade bråck som skulle reponeras stup i kvarten. Sparade en skvätt av det till vacc.

• Sundaymornings

Vad festligt att det är så olika! Vår flicka tkr mer & mer om glykosen. Vi har fått det av sköterskorna som tagit prover både på Neo och barnlabb:) De på barnlabb sa att de ger så länge de under två månader. Efter en viss ålder (vet ej vilken) ska det tydligen sluta smärtlindra på samma sätt.

• wockatz

Idag har vi varit på bvc igen och dotra följer sin kurva strålande!

Hon väger 5500 gram och är 58 cm lång. Att jämföra med 995 g och 35 cm känns overkligt. Det blev som "alla" sa, hon blir större! Så stolt!

• k girl

Vad kul Wockatz, och hjälp vad stor hon har blivit!

• Zandrha

Verkar vara olika i landstingen då, varken Elis eller storasyster har fått det nån gång.

• wockatz

k girl: haha, ja det känns lite surrealistiskt faktiskt! Kan bli förvånad över konstiga saker ibland, som att hon har så långa armar eller stora fötter! :)

• IdaElinLivia040611
    wockatz skrev 2012-04-23 20:00:39 följande:
    Idag har vi varit på bvc igen och dotra följer sin kurva strålande!

Hon väger 5500 gram och är 58 cm lång. Att jämföra med 995 g och 35 cm känns overkligt. Det blev som "alla" sa, hon blir större! Så stolt!
    Åh va härligt, ja man fattar inte hur jäkla små dom var. MIn mini vägde 672 gram, nu 6700 och för en vecka sen lärde hon sig att sitta helt själv 7 1/2 mån (korr) ...stolt mamma och pappa Hjärta

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)