• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • wockatz

minnamarie: säger välkommen hit även jag helst skulle slippa. Grattis till er lille Ian! Vad skönt att det går framåt redan.
    Absolut, stark början-> stark fortsättning!
    Kram

• Nippertippan

Grattis till er kille minnamarie!

Usch jag tycker det är så svårt med om dom ska sticka samtidigt eller ej. Kommer ihåg vi hade detta uppe i utbildningen då sa dom att vetenskapligt hade man inte sett några fördelar med att sticka samtidigt. Man måste ju hålla fasst dom mer och det brukar vara det dom skriker mest av...

• wockatz

Nippertippan: visst var du med i marstråden?

Apropå stick så resonerade jag som så att det bara blir ett "trauma". Med två stick.... Då hinner jag lagom trösta henne innan det är dags igen. Men jag kanske tänker annorlunda ju äldre, större och starkare hon blir.

• KarinF

minnamarie: Vad skönt att det ser bra ut så här långt! Har också erfarenheten av att få en sån pytteliten krabat. Vår lilla Emil fick komma ut i v.29+3 pga dåligt flöde i navelsträngen. Han var gravt tillväxthämmad, vägde bara 500 gram och gick ned till 480. Det var den 27/2. Allt har gått klockrent, över förväntan. Nu väger han 1425gram och växer i rasande fart, ca 250 gram i veckan. Kan rekommendera att ta mycket bilder och även hand-fotavtryck. Man glömmer fort hur liten han faktiskt var från början. Hoppas allt kommer att gå fortsatt bra för er!!

• Scorpio

Vi tog två sprutor samtidigt, det kändes minst smärtsamt på nåt vis :)

minnamarie: grattis till er lille kämpe!! Läste din blogg inatt och vad bra du skriver!! Blev alldeles tårögd ja... Vad stark han verkar vara!

Ang fotavtryck osv är jag lite bitter över att vi inte fick göra sånna på Neo! ;( dom hade haft det förut, men sen var det en sköterska som kom på att det var ohygieniskt för dom små :S Det dröjde några v innan vi gjorde avtryck hemma sen, så vi har inget från när hon var som minst :/ Jag beställde microblöjor från pampers för ngn v sedan så vi kunde ha några sånna som minne av hur liten hon var :)

• wockatz

Ni har väl sett prematurdockorna man kan beställa hos Pytteliten? Det är väl inte de vackraste dockorna men de måttsys så di kan få den med den vikt och längd som din bäbis hade när den föddes.
    Jag har beställt en sån, borde komma snart. Lägger upp en bild på den sen.

www.pytteliten.net har jag för mig att det är. Annars googla eller ta länken på min blogg.

www.wockatzmirakel.blogspot.com

• elli1975

Vi fick 2 små tvillingflickor den 8 april. De kom redan i vecka 27+2. Vattenavgång den 4e april sen lyckades jag ha kvar dem i 4 dagar innan de behövde komma ut genom akut kejsarsnitt.

De var inte så stora TV1 som heter Juni vägde 758g & var 34cm lång & TV2 som heter Rut vägde 985g & var 35cm lång.

Tjejerna mår under omständigheterna bra, men vi tar dag för dag här på IVA. Inser att det är en lång resa vi har framför oss.

• Nippertippan

Wockatz: ja jag var med i marstråden.

Innan har jag varit så anti mot att sticka två samtidigt efter vad vi lärt oss i utbildningen men nu vet jag inte längre. Dom stack ju han båda samtidigt när han var 2 månader få märkte han inte så mycket när han fick sitt socker...

• Scorpio

Wockatz, tack för tipset!! :)

elli: välkommen hit och grattis till jäntorna! :)

• wockatz

Elli: grattis till döttrarna!
    Vad skönt att det hår framåt för dom.
    Visst är det en resa ni framför er men är det något du undrar över eller tänker på så finns det ju folk här som gått/går igenom samma sak.

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)