• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Millan28

Hejsan. Jag hade BF den 13 februari, men på nyårsaftonsmorgon kom vår son Jakob ut. Han vägde 2130 och var 43 lång. Vi låg inne på sjukan till den 2 februari. Men nu har vår gosse växt till sig, vägde 5500 förra veckan:)

• Zandrha

Millan28

Ungefär samma som min Elis. Han föddes 30/12 och BF var 15/2. Hur har han mått?

Välkommen hit!

• Millan28

Zandrha. Jo det har väl varit värst dom tre första månaderna för lille Jakob. Haft väldigt stora problem med magen. Magknip under och efter varje måltid. Men nu har det börjat bli mycket bättre. Äter som en häst och sover hela nätterna:). Hur går det för er?

• Zandrha

Millan28

Allt har gått fint hela tiden. Han var tillväxthämmad när han kom, vägde 1610 och var 41 cm. Inga problem med luftvägar eller andning eller så. Han hade ett navelbråck som nu är helt borta, han har ett ljumskbråck som han hade väldigt ont av i en period. Nu är allt fint, det enda som händer nu är att han växer och utvecklas, precis som han ska.

Vad skönt att han sover hela nätterna! :) allt blir genast mycket lättare då. Varför hade han ont i magen? Är det för att han är för tidigt född eller är han allergisk mot nåt?

• Millan28
    Zandrha skrev 2012-05-07 15:34:41 följande:
    Millan28

Allt har gått fint hela tiden. Han var tillväxthämmad när han kom, vägde 1610 och var 41 cm. Inga problem med luftvägar eller andning eller så. Han hade ett navelbråck som nu är helt borta, han har ett ljumskbråck som han hade väldigt ont av i en period. Nu är allt fint, det enda som händer nu är att han växer och utvecklas, precis som han ska.

Vad skönt att han sover hela nätterna! :) allt blir genast mycket lättare då. Varför hade han ont i magen? Är det för att han är för tidigt född eller är han allergisk mot nåt?
    magbekymret beror på att han kom för tidigt. Men som sagt det blir bättre å bättre
    men annars är allt toppen med han
    hur länge var ni inlagda?
  • Zandrha

Millan 28

Vi åkte hem 20/1 och hade hemvård till 21/2.

• MammanJulia
    Millan28 skrev 2012-05-07 06:36:32 följande:
    Hejsan. Jag hade BF den 13 februari, men på nyårsaftonsmorgon kom vår son Jakob ut. Han vägde 2130 och var 43 lång. Vi låg inne på sjukan till den 2 februari. Men nu har vår gosse växt till sig, vägde 5500 förra veckan:)
    Vår lilla Elsa skulle komma i april men kom 13e februari så det var också ungefär lika :) Hon har också haft mktkrångel med magen och har delvis fortfarande men de låter ju som det finns hopp för att det vänder snart om det gjorde det för er efter 3 månader!
  • Scorpio

Millan: grattis! :) hur många v tidig var han då? Orkar inte räkna just nu ;) Enka har också mkt krångel med magen, trots helamming, minifom, sempers magdroppar osv :/ skriker någon timme varje kväll, det är drygt! Hon blir 8 v korr på ons och 17 v okorr, så det borde gå över snart hoppas jag!! Kräks som en galning gör hon å! :/

• Millan28

Scorpio: han kom i vecka 33+4, så 6 1/2 vecka för tidigt.

MammanJulia: ja det kommer en tid då det vänder:). Men han fick ett bakslag i helgen, då magen började om att jäklas för Jakob. Tror det har att göra med att han börjat äta betydligt mer nu än tidigare. Men han skriker inte varje måltid. Tycker det är så jobbigt att se han ha ont:(.

• Mikkiz132

Min son föddes 25 februari, skulle kommit 10 april o vägde när han föddes 2400 g o var 47 lång han väger nu 8 maj 3545 g o e 53 cm lång. Vet inte egentligen vad man ska väga men jag tycker han e stor nu o efter vad han gått igenom så e jag mer än nöjd ´med hans vikt.

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)