• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • minnamarie

Nu har våran lille grabb passerat enmånadsdagen, och har ökat från 555g till 945g under den tiden.
    Står och stampar vid enkilosgränsen och hoppas att han har nått den idag :)   

<3

• shiri

Lycka till!! minnamarie, håller tummarna för vikten! 

och visst är det jobbigt att se dem kämpa med magen, särskilt när det inte finns något att göra åt det, när Enya var yngre (typ v.33-35) påverkade det hennes andning och saturation, nu övervakas hon inte längre så man kan hopps det "bara" är magen som drabbas.  

• wockatz
    Millan28 skrev 2012-05-07 06:36:32 följande:
    Hejsan. Jag hade BF den 13 februari, men på nyårsaftonsmorgon kom vår son Jakob ut. Han vägde 2130 och var 43 lång. Vi låg inne på sjukan till den 2 februari. Men nu har vår gosse växt till sig, vägde 5500 förra veckan:)
    Grattis till Jakob! Härligt att ha växt till sig såpass! :)
    Mikkiz132 skrev 2012-05-08 14:58:21 följande:
    Min son föddes 25 februari, skulle kommit 10 april o vägde när han föddes 2400 g o var 47 lång han väger nu 8 maj 3545 g o e 53 cm lång. Vet inte egentligen vad man ska väga men jag tycker han e stor nu o efter vad han gått igenom så e jag mer än nöjd ´med hans vikt.
    Grattis till sonen! Vad skönt att han ökar fint i vikt.
    minnamarie skrev 2012-05-11 09:29:39 följande:
    Nu har våran lille grabb passerat enmånadsdagen, och har ökat från 555g till 945g under den tiden.

<3
    Fina lille Ian! Jag är inne och läser din blogg titt som tätt och håller nu tummarna för att han ska passera 1 kg snart. Jag kommer ihåg hur stort det var! Milstolpe DeLuxe!!

Och på tal om tillväxt har vi varit på bvc igen. På hennes 5-månadersdag (okorrigerat) tom.

På lite mer än två veckor har Moa gått upp 400 gram och längden har ökats på med en cm. :)
    Så nu väger hon 5900 gram och är 59 lång. Så liten blir stor...
  • Millan28

Ja i onsdags var jag å lilleman till sunderbyn sjukhus får kontroll. Nu vägde han 5800g å är 59 lång, så läkaren är mer än nöjd med honom. Han hat ökat 250-300 g i veckan sista tiden, växer så det knakar.Är så svårt att tänka tillbaka hur liten han var. Längtar bara tills magen blir helt ok:)

• wockatz
    Millan28 skrev 2012-05-11 19:36:47 följande:
    Ja i onsdags var jag å lilleman till sunderbyn sjukhus får kontroll. Nu vägde han 5800g å är 59 lång, så läkaren är mer än nöjd med honom. Han hat ökat 250-300 g i veckan sista tiden, växer så det knakar.Är så svårt att tänka tillbaka hur liten han var. Längtar bara tills magen blir helt ok:)
    Oj, då är dom nästan nästan lika stora. Ja visst glömmer man hur små de varit. Jag har beställt en prematurdocka med Moas födelsemått, den borde komma snart och jag tror jag kommer bli förvånad faktiskt!

Tråkigt att magen fortfarande krånglar. Vi ger Moa Semper Lemolac, semperdroppar och minifom i förebyggande syfte. Törs inte sluta än...
  • Millan28

Jag funderar vad är det för skillnad på vanlig semper ersättning å semper lemolac? Slutade med minifomet för två veckor sen, men som sagt lite knorr har han fortfarande.

• wockatz
    Millan28 skrev 2012-05-12 13:26:06 följande:
    Jag funderar vad är det för skillnad på vanlig semper ersättning å semper lemolac? Slutade med minifomet för två veckor sen, men som sagt lite knorr har han fortfarande.
    "Babysemp Lemolac har surgjorts och därmed bryts proteinet ner delvis."
    så står det på förpackningen.

I och med att proteinet är delvis nedbrutet blir det mer lättsmält för bäbisen antar jag.. Törs som sagt inte chansa och sluta med något..
  • iorlina

Hej! Jag och min Elias (120509) går med er för att få dela tankar. Elias valde att komma till oss i onsdags morse efter en spontanförlossning som började med värkar. Han är född i v 34+1 och har sitt bf 18 Juni. Han har legat i Cpap tills klockan tre i morse och har nu fått flytta in till mig på mitt rum! *lycka*

• Mikkiz132

Nån som har problem med mycket knorrande pga av magen? Vi kör sempers magdroppar, lactulos och minifom men han har fortfarande mycket problem. Vågar dock inte sluta. Han e född v33+3 o blev jättesjuk i en infektion plus att han har behandlats för en misstänkt NEC. Vi är iaf äntligen hemma o har varit en månad efter 6 veckor på intensiven o Neo. Med respirator, cpap o grimma. Grimman e fortfarande kvar men hoppas bli av med den i slutet av månaden. Men han e snart 3 mån okorrigerat o 1 mån korrigerad. Undrar om knorrandet nånsin slutar. Har det jätte jobbigt med maten.

• Katarina76
    minnamarie skrev 2012-05-11 09:29:39 följande:

<3
    Men vilken kämpe! Vet att de riktigt små kan pendla hit och dit en del innan de ökar kontinuerligt. Hoppas ni fått fira 1kg nu :)
Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)