wockatz, din blog var en av dem som fick mig att börja en egen, borde ha tipsat om den men valde att ta så tidiga bloggar som möjlig för det är viss skillnad att föda i v. 28 som vi och 23... men visst borde jag ha tipsat om din också särskilt viktresan i mitten den gillar jag.
Underbara tjejer och härliga namn, vi hade också Elvira bland förslagen.
Håller tummarna att de inte behöver operera Helmer, men vet att det brukar gå fint när de gör det.
Sen vill jag åter igen sägaorkar ni och om barnen är starka nog så är hud mot hud underbartpåfrestande men bra för både barn och förälder, vi märkte tydligt hur både Enyas och hennes rumskamraters värden blev bättre av att ligga på sina föräldrars bröst,
Mycket kortfattat kan jag skriva om Enya att hon plockades ut i v. 28+6 och vägde 1005g, jag han få kortisånet och hon andades själv. Hon hade cepap de första två dagarna och hade ett minimalt syrebehos som satt i till och från till v. 35+ 1 i början hade hon navelkateter och massa sladdar, vi låg först på Östra och sen på NÄL fram till v. 36+6 hon har dock klarat sig klarat sig mycket bra dock med vissa magproblem. hon har två små hål i hjärtat som de inte kommer göra något åt och inte haft varesig infektioner eller hjärnblödningar ;) när hon började äta var det kärlek vid första ögonkastet och blev av med sonden 35+4. En mycket tuff tjej
Resan var bland det mäst lärorika men svåraste jag varit med om med upp och nergångar. Man får sällan svar och två dagar innan hon togs av övervakningen (v 35+3) sa de att det kunde ta flera veckor innan vi blev av med övervakningen, veckan därpå var vi utskrivna. Förvirrande... så bli inte förvånade om ni får luddiga svar, saker vänder fort på NEO och det är barnen som bestämmer inte vi och inte läkarna. mer om detta kommer att komma på min blog, när jag hjunnit skriva om det..