iorlina skrev 2012-05-21 08:16:13 följande:
Idag är en riktig skitdag! Tröttheten börjar ta ut sin rätt och ensamheten/instängdheten börjar bli riktigt jobbig... Jag tror också att jag fått någon slags orestationsångest vad det gäller amnngen. Det är på den det hänger om vi ska få åka hem snart eller inte... Elias suger sämre och jag pumpar mindre mängder och det är ju så stressande. Och sen alla utifrån som frågar om man får åka hem snart... Vi kommer att åka hem tids nog, men det känns bara jo bigt att få frågan hela tiden. Idag är dessutom dag 12.... Med förra sonen åkte vi hem dag 12... 12 dagar kanske inte låter långt för många av er men det känns som en evighet! Det var ju inte så här det skulle vara... jag vill ju vara hemma hos familjen! Ursäkta, behövde bara skriva av mig lite....
Fast det är därför tråden finns! Att ha någonstans att skriva av sig och gnälla och stöta och blöta allt. Och självklart också dela med sig av framsteg och roliga saker. Måste få fråga; har han inte sond?
Lisen79 skrev 2012-05-21 10:29:56 följande:
Jobbigt det där med amningen. Vi bor ju hemma än så länge men jag har märkt att när jag pumpar på sjukhuset blir det inte mycket att skryta med. Ofta mindre än hälften hemma.
Vi hade en sämre dag igår. Helmis låg och grät nästan hela dan och kunde inte komma till ro. När han vändes blev det bättre en liten stund för att sen börja igen. Till slut fick han morfin så han har varit lugn och sovit i natt. De tror att det kan va tuben i halsen som stör. Nu ska de stänga medicinen och se hur han blir.
Exakt så var det för mig. Fick knappt ur någon mjölk alls när jag pumpade på sjukhuset... Vad bra att Helmisen fick sova inatt. Håller tummarna för att han ska bli av med tuben snart!
22Maj: Har missat att ni fått komma hem. Hur går det för er? Skönt att vara på hemmaplan va?!
Skulle vilja tipsa alla er om Facebookgruppen för tidigt födda barn. Det är en sluten grupp med premisföräldrar. Barnen är i olika åldrar, från nyfödda till 3-4 år....