Strongenough
Vi hade syskon med på neo, vår dotter som då var 4 och några månader. Vi bodde alla 4 på neo, så vi föräldrar delade upp oss en del, vi gick alla och hälsade på Elis, men Lilly tröttnade ju som du säger efter en stund och då gick någon av oss iväg med henne.
Eftersom jag ammade så blev det ganska naturligt att jag var med Elis mest och pappan med Lilly. Jag ville helst spendera lika mycket tid med barnen och inte mer med ett, och pappan hade gärna gosat mer med Elis, men det funkade helt enkelt inte eftersom jag från början hade siktet inställt på att helamma.
Jag tycker ändå att vi hade det okej om jag jämför med andra familjer där ena parten var hemma i hemmet med det äldre syskonet, jag hade inte klarat mig själv på neo utan min sambo och min dotter, det viktigaste för oss alla var att få bo tillsammans, det var jobbigt nog veckorna innan Elis kom till när jag for in o ut från sjukan och Lilly hade separationsångest.
Wockatz
Jag håller med dig om dagbok. Jag skrev stödanteckningar varje dag, både innan och under neotiden. Det var väldigt "läkande" att renskriva dem sen.