• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Toboas
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-12 10:26:15 följande:
    Ett tryggt land har inte en hög endel kvinnomord, kvinnovåldtäkt, barnmord och barn våldtäkt.
    Jag undrar samma sak som Morticia - hög andel jämfört med vilka länder då?

Du ser inte heller något problem med att just en sådan sak som "barnvåldtäkt" i Sverige är något som är åtalas även om barnet skulle hävda att det var med på det, just för att skydda barnet. Även ifall den vuxna mannen vore gift med - låt oss säga det 9-åriga - barnet så skulle myndigheterna se det som våldtäkt. Självklart blir det svårt att jämföra med en kultur där samma beteende är klassat som ok.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-11 22:17:22 följande:
    Jag har inte tagit tillbaka någonting. Jag anser fortfarande att det är otroligt korkat. Dock kan jag förstå att folk förr i tiden som inte hade tillgång till naturvetenskapen gärna ville ha en förklaring på hur världen fungerade och då trodde på olika gudar osv. Idag är det inte försvarbart. Idag vet vi bättre. Men det finns folk som väljer att bortse ifrån det och använder inte sitt förnuft. Så jag repeterar, eftersom du missade det tydligen. Människor är inte dumma, de gör sig dumma. För vi har alla möjligheter i världen att begripa bättre. Och inte heller har jag angripit någon personligen utan pratar i generella termer, så jag tycker du ska coola ner dig lite och hålla dig till sak.

Ditt problem här kan vara att du har fått för dig att den som är troende inte tror även på t.ex. Vetenskap och så ticker du vi är dumma. Men vem är det som egentligen är det när du inte ens har fattat vad tro är? Du ändrar dig nu I varje inlägg du skiver men du får hålla på tror jag bäst du vill att för dig själv reda ut vem som är dum eller inte och om det är personligt eller inte. Jag läser Dina inlägg och ser ju vad du skiver däremot.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-11 22:23:50 följande:
    Jag har läst koranen. Om hans biografi finns med där och heter så har jag läst den. Annars inte - tror jag. Jag har läst mycket religion i mina dagar så jag har inte kolla på allt längre. Sedan är det såhär Halal att bara för att man inte håller med dig, för att man ifrågasätter ert synsätt, människosyn och tro - så handlar det inte om att man inte har läst ordentligt. Det handlar om att man helt enkelt inte håller med om att this is da shit - för det är helt enkelt sinnessjukt. Du vet, en gång i tiden var jag helt grön. Det var innan jag började plugga och arbeta. Då hade jag verkligen inget emot islam. När jag inte visste ett jota om islam så var jag verkligen helt öppen inför det. Sedan började jag plugga och började få en bild om vad det rör sig om. Ju mer det klarnade desto mer äcklad blev jag av islam. Du behöver inte tro mig, men jag kan lova dig att det är precis så det är. Så det är inte så att bara för att man läser och förstår så tycker man att det är bra.

Nej hans biografi Finns inte I Koranen. Bara att du tror det ticker jag visar att du inte läst Koranen speciellt väl. Har du dessutom plug at Islam blir det ännu märkligare. Men ett förslag har jag, undvik Islam trådarna på fl för här diskuteras rätt mycket det som du äcklas av för att inte tala om att det dessutom att vi är några muslimer här som älskar att diskutera det som du äcklas av, hur fan står du ut? självförvållat är det dessutom eftersom ingen har tvingar dig hit för att äcklas. Jisses.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 18:09:48 följande:
    Ditt problem här kan vara att du har fått för dig att den som är troende inte tror även på t.ex. Vetenskap och så ticker du vi är dumma. Men vem är det som egentligen är det när du inte ens har fattat vad tro är? Du ändrar dig nu I varje inlägg du skiver men du får hålla på tror jag bäst du vill att för dig själv reda ut vem som är dum eller inte och om det är personligt eller inte. Jag läser Dina inlägg och ser ju vad du skiver däremot.
    Vad i hela friden pratar du om? Jag har inte ändrat någonting. Jag tycker att jag har varit väldigt tydlig och jag trodde du var läskunnig, men jag trodde kanske fel, man ska inte tro så mycket - det är dumt.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 18:20:56 följande:
    Nej hans biografi Finns inte I Koranen. Bara att du tror det ticker jag visar att du inte läst Koranen speciellt väl. Har du dessutom plug at Islam blir det ännu märkligare. Men ett förslag har jag, undvik Islam trådarna på fl för här diskuteras rätt mycket det som du äcklas av för att inte tala om att det dessutom att vi är några muslimer här som älskar att diskutera det som du äcklas av, hur fan står du ut? självförvållat är det dessutom eftersom ingen har tvingar dig hit för att äcklas. Jisses.
    Varför bemödar du dig att ens skriva inlägg till mig som inte ens är av debattkaraktär, utan bara ilska påhittade utrop om hur jag är och vad jag kan tänkas ha pluggat. Du kastar bara bort din tid faktiskt, för vad någon random person på nätet tycker och tror om mig berör mig inte det minsta.

Men jag pratar gärna om islam däremot, för det tycker jag är intressant. Och detta gör jag för att jag anser det vara viktigt att bemöta sådant som är människofientligt. För varje person som får sina åsikter emotsagda så börjar den personen att resonera - och förhoppningsvis sår det ett frö i någon som kanske någon gång börjar tänka annorlunda. Där har du svaret.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-12 21:05:51 följande:
    Vad i hela friden pratar du om? Jag har inte ändrat någonting. Jag tycker att jag har varit väldigt tydlig och jag trodde du var läskunnig, men jag trodde kanske fel, man ska inte tro så mycket - det är dumt.
    den stora dumma massan

från ett av dina inlägg ett par sidor tillbaka.

Så fortsätt du med personangrepp, det är vad du mest verkar gå in för nu.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-12 21:12:44 följande:
    Varför bemödar du dig att ens skriva inlägg till mig som inte ens är av debattkaraktär, utan bara ilska påhittade utrop om hur jag är och vad jag kan tänkas ha pluggat. Du kastar bara bort din tid faktiskt, för vad någon random person på nätet tycker och tror om mig berör mig inte det minsta.

Men jag pratar gärna om islam däremot, för det tycker jag är intressant. Och detta gör jag för att jag anser det vara viktigt att bemöta sådant som är människofientligt. För varje person som får sina åsikter emotsagda så börjar den personen att resonera - och förhoppningsvis sår det ett frö i någon som kanske någon gång börjar tänka annorlunda. Där har du svaret.
    Så nu är du expert på hur jag är? Jag är inte ett dugg ilsken och jag har inte skrivit vad du har pluggat, däremot har jag ifrågasatt ditt Islampluggande eftersom du inte vet vad Sira är och misstänker det står i Koranen.

Islam är männsikofienltigt? Återigen ifrågasätter jag då ditt pluggande om det är vad du har kommit fram till. Om du inte förstår varför jag gör det så beror det uppenbarligen på att du inte läst så noga kanske.
  • oOHalalOo
    JTA skrev 2012-03-12 21:17:05 följande:
    Det ser ut som att någon har lånat Halals konto.
    Observant! Nej, det var jag men skrev från en ipad just då.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 21:15:09 följande:
    den stora dumma massan

från ett av dina inlägg ett par sidor tillbaka.

Så fortsätt du med personangrepp, det är vad du mest verkar gå in för nu.
    Det var för att gengälda barnsligheten i ditt tidigare inlägg och på så sätt försöka få dig att förstå hur tramsigt du skrev till mig. Jag hoppades att ironin skulle vara tydlig, men icke...
Svar på tråden förstöra heliga skripter