• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:06:50 följande:
    Kan du läsa var min fråga. Jag tyckte jag skrev att jag inte är intresserad av att besvara dig efter din första kommentar till mig? Svårt att förstå skriven svenska?
    Men det hänger ju inte ihop. Du försöker febrilt förstå dig på vad TS är ute efter - eller åtminstone låter du påskina det - men vill inte läsa eller svara när t.ex. jag serverar ett svar på den frågan. Jag antar att du deltar i tråden för att diskutera TS. Det är inte rimligt då att du låtsas som att vissa svar inte finns, bara för att du bestämt dig för att inte läsa dem. Dvs om du vill verka det minsta trovärdig.
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-03-07 22:16:43 följande:
    Men det hänger ju inte ihop. Du försöker febrilt förstå dig på vad TS är ute efter - eller åtminstone låter du påskina det - men vill inte läsa eller svara när t.ex. jag serverar ett svar på den frågan. Jag antar att du deltar i tråden för att diskutera TS. Det är inte rimligt då att du låtsas som att vissa svar inte finns, bara för att du bestämt dig för att inte läsa dem. Dvs om du vill verka det minsta trovärdig.

Vännen, hur ska jag förklara för dig så att du förstår? Ditt första inlägg till mig var så otrevligt och respektlöst att du inte förtjänar ett enda vettigt försök av mig att svara dig, till skillnad från ts som faktiskt tillfört intressanta aspekter i ämnet. Kan jag bli tydligare?
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:19:25 följande:
    Vännen, hur ska jag förklara för dig så att du förstår? Ditt första inlägg till mig var så otrevligt och respektlöst att du inte förtjänar ett enda vettigt försök av mig att svara dig, till skillnad från ts som faktiskt tillfört intressanta aspekter i ämnet. Kan jag bli tydligare?
    Alltså, du behöver inte svara mig. Jag får ju ingenting av dig utan ger dig någonting: Förståelse. Du kan inte tjata om att få ett svar och samtidigt ignorera svar. Men det är som sagt helt upp till dig, mig ger det ingen mer förståelse att diskutera detta med dig. Vad jag svarat dig är endast konventionell och etablerad kunskap. Du har att läsa och lära.
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-03-07 22:21:50 följande:
    Alltså, du behöver inte svara mig. Jag får ju ingenting av dig utan ger dig någonting: Förståelse. Du kan inte tjata om att få ett svar och samtidigt ignorera svar. Men det är som sagt helt upp till dig, mig ger det ingen mer förståelse att diskutera detta med dig. Vad jag svarat dig är endast konventionell och etablerad kunskap. Du har att läsa och lära.
    Jag har inte bett dig/tjatat på dig om någonting, varken svar eller deltagande i diskussionen.
  • Toboas
    oOHalalOo skrev 2012-03-07 20:23:20 följande:
     Du menar att du som muslimsk man skulle göra det? Då vore det kanske ett problem för dig, eftersom du då inte skulle acceptera att Allah (swt) givit underlättnad för kvinnan gällande bönens utförande i moskén. Då måste du söka mer i din religion och tro för att förstå varför vår skyldighet gällande detta inte är exakt likadan. Men som muslimsk man (fortfarande generellt) så är det då din skyldighet att söka efter varför kvinnan inte har samma skyldighet som dig att närvara vid bönen i just moskén.

Om du är icke-muslim så anser jag det är en frågeställning som inte ens berör dig.
    Nej, det kan jag bli som MAN. Det rör sig ändå om män och kvinnor, jag kan väl blir kränkt över den särbehandlingen. Bara för att de har en annan religion så är de först och främst människor och jag tycker att könet är sekundärt.
  • Toboas
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:03:08 följande:
    Fel, många källor säger att Aisha var 16-17 n'r äktenskapet fullbordades.

Dock var det vanligt att man i Sverige på den tiden gifte sig med 9-10 åringar och att man som 11-12åring fick sitt första barn. Hur ställer du dig till det?  
    Du kan se svaret nedan om hennes ålder från JTA.

Jag tycker att det var lika illa att man gifte sig med småbarn på den tiden i Sverige och det är knappast något jag känner att jag behöver försvara.

Jag är fri att tycka att de gjorde fel, jag är inte låst av en tanke att allt någon gjort är bra - oavsett om det strider mot min egen moral. Jag gissar att den strider mot din moral också eller skulle du tycka det är ok att en gubbe på 40 gifter sig och fullbordar äktenskapet med en 9-åring.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:01:49 följande:
    Så, om du inte älskar honom eller ens bryr dig om honom varför en vilja att avbilda honom?
    Man kan vilja avbilda profeten för att man Ogillar honom. 
  • The Morticia
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:01:49 följande:
    Så, om du inte älskar honom eller ens bryr dig om honom varför en vilja att avbilda honom?
    Jag kanske direkt ogillar honom och tycker att han och hans religion fördärvar människor och vill uttrycka detta genom en ful teckning....varför inte?
    Det kvittar vad anledningen är. Svara på min fråga.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-08 07:31:47 följande:
    Man kan vilja avbilda profeten för att man Ogillar honom. 

Så, han har en betydelse för dig i ditt liv?
Svar på tråden förstöra heliga skripter