• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • katze
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:42:39 följande:
    Jag har efter många års av diskussioner i religion en stor erfarenhet av motståndarens kunskaper, speciellt i islam. Nej, inte ens era islamologer har stora kunskaper i islam.

Ja, vi älskar honom mer än oss själva. Han saw kommer före våra föräldrar och barn. Vem skulle inte älska den underbare man om inte alkoholister, sexgalna, räntasysslarna, lögnare, hycklare, mördare, våldtäkts män etc? Tror inte han blir älskad av såna personer nej.

Han våldtog ingen, varken barn eller vuxna. Han lärde oss att våldtäkt är en stor synd i islam att om man gör det får man dödsstraff. 
    ja!
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:57:56 följande:
    Ser du inte själv att dina kunskaper i islam brister? Jag menar det du skrev är precis vad Quraish sade om honom. Läs denna konversation mellan hans fiender när de försökte hitta något brist hos profeten så att ingen arab skulle lyssna på Koranen, för det var bara koranen och inbjudan till islam som han gjorde under hans budskap. Quraish gick till den mest kunnige inom poesi. araber var välkända inom poesi, det var deras konst som de behärskade. De frågade mannen (han hette Al-Mughirah) om profeten. De sade att de skulle säga att han var en poet. Al-Mughira sade "Jag är den mest kunnige inom poesi bland alla araber och hans (dvs profetens) koran är ingen poesi". De sade "Då skulle vi säga att han var galen". Al-Mughira svarade "Inte det heller är rätt, vi har sett hur galna beter sig". De sade "Vi skulle säga att han var en magiker". Han svarade "Vi alla vet hur magiker gör och vad de sysslar med men Muhammed är inte det. Men ni kan säga att han var en magiker som gör att han skiljer mellan par (dvs man och kvinna)".  Så du säger att han var psykisk labil men ändå följde hela arabien honom, och idag är vi 1,5 miljarder som följer honom. I så fall var han en klipsk man som kunde lura folk till islam. En sådan person hyser man bara respekt för

Jag svarade på det men du verkar inte ha läst noga. Han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien. Vilka garantier skulle jag få av dig för att få tro dig? Vad är det som är speciellt hos dig?

Den person du talar om är den som fått lära mig budskapet om att tillbedja Allah swt och att följa islam. Mina barn har inte gjort det och de kommer inte att hjälpa mig på domedagen, det är min tro och mina handlingar som genom profeten kommer att beskydda mig. Mina barn genom uppfostran och lärandet kommer att göra samma sak, dvs älska profeten saw mer än sina egna barn och så fortsätter det. 

Nej jag upplever inte att du kränker mig. Du avgudar dina barn, jag däremot älskar mina föräldrar mer än mina barn och mina föräldrar älskar sina föräldrar mer än mig. Svårt för dig att förstå, i understand.
    Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är.

Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.

Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.

Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:
    Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
    En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor.  Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    katze skrev 2012-03-10 23:17:24 följande:
    ja!
    Ah ok, ja du tycker att dessa personer skäms över sina handlingar vilket jag inte tycker de gör. 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Toboas
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:09:10 följande:
    Detta var skrivet till Nasrin vilket man tolkar att du besitter stora kunskaper i den religionen. Fast här måste jag visa att så inte är fallet och att du genom ditt inlägg till mig visar brister i dina kunskaper om islam, grava brister tom. Så här skrev du "Så om du ska avguda en person för att han har fina egenskaper". Den enkla saken som vem som helst vet om islam är att muslimer inte avgudar profeten saw. Det är Allah swt allena som vi avgudar. Profeten var inte gudomlig, han var en människa, levde och dog precis som alla andra människor. 
    Men ändå säger du att ateister avgudar saker? Använde du det bildligt då och väljer att tolka det bokstavligt nu eftersom du då kan undvika sakfrågan?
  • katze
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:22:12 följande:
    Ah ok, ja du tycker att dessa personer skäms över sina handlingar vilket jag inte tycker de gör. 
    jag menar därmed att du tror att alla som inte tror det du tror gör det för att dom har nagot som du tycker att dom borde skämmas över.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:02:03 följande:
    Att ha sex med sin fru är inte ett våldtäkt. Här på forumet har vi muslimer diskuterat denna fråga tiotals ggr. VG läs dessa trådar, finns alla argument och motargument så jag tänker inte diskutera samma sak igen, inte om du har något nytt att tillägga ämnet. I så fall är jag villig att ställa upp och vara med i diskussionen. 

Nej där har du fel, Morticia. Profeten saw lärde oss att älska våra medmänniskor och ta hand om dom. Han beordrade oss att ta hand om våra grannar, att hjälpa de gamla, att välkomna våra gäster, att dela med oss. Ett sådant lärande är definitivt inte något som säger att man skiter i sina föräldrar. Och nej, det är inte religion som skapar problem. det är människornas egoism och intolerans som gör det.
    Hans fru var 9 år gammal! Så du tycker det är helt i sin ordning att man gifter bort små flickor med vuxna män och tvingar dem att ha sex med dem? Är det din människosyn? Nej, jag tänker inte läsa de andra trådarna. Jag är här nu och talar med dig.

Allt det där som profeten sa kan ju jag och tusentals andra människor också säga. Jag sitter faktiskt här just nu och talar om för dig vikten av att ha en human människosyn och att det är fel att förgripa sig på barn.

Nej Kaf, människor är inte egoistiska och intoleranta. Människan är det mest sociala och empatiska djur på den här jorden. Men det finns saker som gör att vi kan bete oss riktigt svinigt, som när vi snöar in på människofientliga religioner och ideologier. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 23:22:00 följande:
    Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är.

Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.
    Det du skrev om "kanske" tyder på att det handlar om bristande kunskaper och inte om ifrågasättande.

Angående ämnet, du kan läsa om det här, du får ursäkta men jag vill ha nya frågor/ämne att diskutera. Jag är rätt trött på att det är samma saker om och om igen så du får den artikeln om påståendet och vill du inte är det helt ok. Finns läsare som också vill ta del av svaret :)
    http://www.islam-svarar.se/profeten-saw/293-profeten-muhammed-och-flet-om-epilepsi 
    Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.
    Javisst finns det många och de flesta finns inte i väst, tro det eller ej. Det här betyder inte att de är syndfria. Som sagt, nånstans och nångång brister dessa egenskaper. Människor felar och brister förstår du. Hur många följer Hitler idag? Väldigt få tror jag och hur många följer de charmiga du talar om? Ingen kanske. Men hur många följer den mest sanne och pålitlige Muhammed? Jag behöver inte skriva om det igen.
    Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:
    Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
    En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor.  Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.
    Inget av det du skriver tror jag på. Läs detta talessätt som min mormor (må Allah vare barmhärtig mot henne) brukade säga och begrunda:

"Om du hör en människa tala väl om sig själv, att h*n är sig och så var säker på att den personen är lögnare, felar och brister. Lita inte på honom/henne" Så nej, du jämfört med den sanne, pålitlige och humanisten Muhammed saw är en en myra jämfört med ett hav.  

Ja jag skrev att det är svårt för dig att förstå den kärleken för du vet inte betydelsen av en sådan man. Den kärlek du vet är den som du har till dina barn, även den tar kanske slut nångång om något händer mellan er. 

Läs igen vad jag skrev om att ta hand om sina medmänniskor. Verkar som du upprepar samma sak. 
  • Toboas
    Nasrin skrev 2012-03-10 22:46:01 följande:
    Vad är det som får dig att tro att du och din tro är den som är normal? Är vi troende psykiskt störda enligt dig? Känns otroligt dömande att tänka så.
    Det är nog vanligare att älska sina barn mer än en gud så där tror jag nog att "ni" är onormala i sammanhanget. Sedan behöver man inte vara psykiskt störd bara för att man är troende.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-10 23:23:55 följande:
    Men ändå säger du att ateister avgudar saker? Använde du det bildligt då och väljer att tolka det bokstavligt nu eftersom du då kan undvika sakfrågan?
    Har jag undvikit sakfrågan? Vilken då?

Ja det gör de. 
  • Toboas
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:02:03 följande:
    Att ha sex med sin fru är inte ett våldtäkt.
    Enligt din syn att se det ja, andra ser att det är fullt möjligt att våldta den man är gift med. Det hänger ihop med vilket värde man tillskriver kvinnans rätt att välja.
Svar på tråden förstöra heliga skripter