Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:57:56 följande:
Ser du inte själv att dina kunskaper i islam brister?

Jag menar det du skrev är precis vad Quraish sade om honom. Läs denna konversation mellan hans fiender när de försökte hitta något brist hos profeten så att ingen arab skulle lyssna på Koranen, för det var bara koranen och inbjudan till islam som han gjorde under hans budskap. Quraish gick till den mest kunnige inom poesi. araber var välkända inom poesi, det var deras konst som de behärskade. De frågade mannen (han hette Al-Mughirah) om profeten. De sade att de skulle säga att han var en poet. Al-Mughira sade "Jag är den mest kunnige inom poesi bland alla araber och hans (dvs profetens) koran är ingen poesi". De sade "Då skulle vi säga att han var galen". Al-Mughira svarade "Inte det heller är rätt, vi har sett hur galna beter sig". De sade "Vi skulle säga att han var en magiker". Han svarade "Vi alla vet hur magiker gör och vad de sysslar med men Muhammed är inte det. Men ni kan säga att han var en magiker som gör att han skiljer mellan par (dvs man och kvinna)". Så du säger att han var psykisk labil men ändå följde hela arabien honom, och idag är vi 1,5 miljarder som följer honom. I så fall var han en klipsk man som kunde lura folk till islam. En sådan person hyser man bara respekt för
Jag svarade på det men du verkar inte ha läst noga. Han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien. Vilka garantier skulle jag få av dig för att få tro dig? Vad är det som är speciellt hos dig?
Den person du talar om är den som fått lära mig budskapet om att tillbedja Allah swt och att följa islam. Mina barn har inte gjort det och de kommer inte att hjälpa mig på domedagen, det är min tro och mina handlingar som genom profeten kommer att beskydda mig. Mina barn genom uppfostran och lärandet kommer att göra samma sak, dvs älska profeten saw mer än sina egna barn och så fortsätter det.
Nej jag upplever inte att du kränker mig. Du avgudar dina barn, jag däremot älskar mina föräldrar mer än mina barn och mina föräldrar älskar sina föräldrar mer än mig. Svårt för dig att förstå, i understand.
Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är.
Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.
Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.
Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:
Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor. Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.