• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:42:39 följande:
    Jag har efter många års av diskussioner i religion en stor erfarenhet av motståndarens kunskaper, speciellt i islam. Nej, inte ens era islamologer har stora kunskaper i islam.

Ja, vi älskar honom mer än oss själva. Han saw kommer före våra föräldrar och barn. Vem skulle inte älska den underbare man om inte alkoholister, sexgalna, räntasysslarna, lögnare, hycklare, mördare, våldtäkts män etc? Tror inte han blir älskad av såna personer nej.

Han våldtog ingen, varken barn eller vuxna. Han lärde oss att våldtäkt är en stor synd i islam att om man gör det får man dödsstraff. 
    Han hade sex med ett nioårigt barn. Vad kallar du det?

När man älskar något mer än människor så blir det per automatik problem. Det är därför religion skapar så mycket mänskligt lidande, för man anser att människors lidande inte är så viktiga att bekämpa i förhållandet till syftet att det är viktigt att gud blir nöjd.
  • katze
    Nasrin skrev 2012-03-10 22:46:01 följande:
    Vad är det som får dig att tro att du och din tro är den som är normal? Är vi troende psykiskt störda enligt dig? Känns otroligt dömande att tänka så.
    och det menar du är det inte att hävda att dom enda som inte tror pa det du tror pa är dom som har nagot att dölja eller att skämmas över som kaf gör ovan?
  • The Morticia
    Nasrin skrev 2012-03-10 22:46:01 följande:
    Vad är det som får dig att tro att du och din tro är den som är normal? Är vi troende psykiskt störda enligt dig? Känns otroligt dömande att tänka så.
    Jag är inte troende.
    Psykiskt störda i allmänhet är att ta i, däremot råder det inga tvivel om att en person som tror sig snacka med övernaturliga väsen lider av en förvrängd verklighetsuppfattning. Men religiösa människor betraktar jag som jag-svaga och irrationella.
    Hur ser det ut i koranen? Tycker du inte att den är en smula dömande mot icke-troende?
    Man ska inte kasta bergskedjor i glasburkar.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 22:44:03 följande:
    Okej. Han kanske inte var en lögnare. Han kanske själv trodde på det han pantade i folk. Han var nog bara lite psykiskt labil och led av vanföreställningar. Det är faktiskt det mest troliga egentligen...
    Ser du inte själv att dina kunskaper i islam brister? Jag menar det du skrev är precis vad Quraish sade om honom. Läs denna konversation mellan hans fiender när de försökte hitta något brist hos profeten så att ingen arab skulle lyssna på Koranen, för det var bara koranen och inbjudan till islam som han gjorde under hans budskap. Quraish gick till den mest kunnige inom poesi. araber var välkända inom poesi, det var deras konst som de behärskade. De frågade mannen (han hette Al-Mughirah) om profeten. De sade att de skulle säga att han var en poet. Al-Mughira sade "Jag är den mest kunnige inom poesi bland alla araber och hans (dvs profetens) koran är ingen poesi". De sade "Då skulle vi säga att han var galen". Al-Mughira svarade "Inte det heller är rätt, vi har sett hur galna beter sig". De sade "Vi skulle säga att han var en magiker". Han svarade "Vi alla vet hur magiker gör och vad de sysslar med men Muhammed är inte det. Men ni kan säga att han var en magiker som gör att han skiljer mellan par (dvs man och kvinna)".  Så du säger att han var psykisk labil men ändå följde hela arabien honom, och idag är vi 1,5 miljarder som följer honom. I så fall var han en klipsk man som kunde lura folk till islam. En sådan person hyser man bara respekt för
    Om jag säger att jag har snackat lite med ett högre väsen och att det står en arme bakom det här berget (föreställ dig ett) tror du på mig då? Varför tror du på det ena men inte det andra?
    Jag svarade på det men du verkar inte ha läst noga. Han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien. Vilka garantier skulle jag få av dig för att få tro dig? Vad är det som är speciellt hos dig?
    Tycker du inte att det är inte så lite sjukt att älska en död person som du aldrig har träffat mer än dina egna barn? Vilken vidrigt usel förälder man är i så fall. Ursäkta, men det är faktiskt min uppriktiga åsikt kring personer som resonerar så i största allmänhet och ingen personlig kränkning mot dig.
    Den person du talar om är den som fått lära mig budskapet om att tillbedja Allah swt och att följa islam. Mina barn har inte gjort det och de kommer inte att hjälpa mig på domedagen, det är min tro och mina handlingar som genom profeten kommer att beskydda mig. Mina barn genom uppfostran och lärandet kommer att göra samma sak, dvs älska profeten saw mer än sina egna barn och så fortsätter det. 

Nej jag upplever inte att du kränker mig. Du avgudar dina barn, jag däremot älskar mina föräldrar mer än mina barn och mina föräldrar älskar sina föräldrar mer än mig. Svårt för dig att förstå, i understand.
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 22:50:40 följande:
    Han hade sex med ett nioårigt barn. Vad kallar du det?

När man älskar något mer än människor så blir det per automatik problem. Det är därför religion skapar så mycket mänskligt lidande, för man anser att människors lidande inte är så viktiga att bekämpa i förhållandet till syftet att det är viktigt att gud blir nöjd.
    Att ha sex med sin fru är inte ett våldtäkt. Här på forumet har vi muslimer diskuterat denna fråga tiotals ggr. VG läs dessa trådar, finns alla argument och motargument så jag tänker inte diskutera samma sak igen, inte om du har något nytt att tillägga ämnet. I så fall är jag villig att ställa upp och vara med i diskussionen. 

Nej där har du fel, Morticia. Profeten saw lärde oss att älska våra medmänniskor och ta hand om dom. Han beordrade oss att ta hand om våra grannar, att hjälpa de gamla, att välkomna våra gäster, att dela med oss. Ett sådant lärande är definitivt inte något som säger att man skiter i sina föräldrar. Och nej, det är inte religion som skapar problem. det är människornas egoism och intolerans som gör det.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    katze skrev 2012-03-10 22:52:08 följande:
    och det menar du är det inte att hävda att dom enda som inte tror pa det du tror pa är dom som har nagot att dölja eller att skämmas över som kaf gör ovan?
    Gör jag det? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Edit till #525

Ett sådant lärande är definitivt inte något som säger att man skiter i sina medmänniskor.  

• katze
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:02:42 följande:
    Gör jag det? 
    ja.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    katze skrev 2012-03-10 23:06:59 följande:
    ja.
    Citera mig är du snäll!
Svar på tråden förstöra heliga skripter