Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:37:47 följande:
Det du skrev om "kanske" tyder på att det handlar om bristande kunskaper och inte om ifrågasättande.
Angående ämnet, du kan läsa om det här, du får ursäkta men jag vill ha nya frågor/ämne att diskutera. Jag är rätt trött på att det är samma saker om och om igen så du får den artikeln om påståendet och vill du inte är det helt ok. Finns läsare som också vill ta del av svaret :)
www.islam-svarar.se/profeten-saw/293-profeten...
Javisst finns det många och de flesta finns inte i väst, tro det eller ej. Det här betyder inte att de är syndfria. Som sagt, nånstans och nångång brister dessa egenskaper. Människor felar och brister förstår du. Hur många följer Hitler idag? Väldigt få tror jag och hur många följer de charmiga du talar om? Ingen kanske. Men hur många följer den mest sanne och pålitlige Muhammed? Jag behöver inte skriva om det igen.
Inget av det du skriver tror jag på. Läs detta talessätt som min mormor (må Allah vare barmhärtig mot henne) brukade säga och begrunda:
"Om du hör en människa tala väl om sig själv, att h*n är sig och så var säker på att den personen är lögnare, felar och brister. Lita inte på honom/henne" Så nej, du jämfört med den sanne, pålitlige och humanisten Muhammed saw är en en myra jämfört med ett hav.
Ja jag skrev att det är svårt för dig att förstå den kärleken för du vet inte betydelsen av en sådan man. Den kärlek du vet är den som du har till dina barn, även den tar kanske slut nångång om något händer mellan er.
Läs igen vad jag skrev om att ta hand om sina medmänniskor. Verkar som du upprepar samma sak.
Det där var nog det dummaste jag någonsin har hört. Med ett sådant resonemang är det inte konstigt att hårt muslimska länder är underutvecklade. Jag talar väl om mig själv för att jag har fina egenskaper. Jag har rätt många otrevliga också. Men jag ser ingen anledning till att förminska mig själv eller göra mig dummare, elakare eller sämre än vad jag är, men jag har förstått att det är så muslimska kvinnor ska göra.
Jag kan, jag vill och jag har saker att erbjuda. Det är så en civilisation utvecklas - folk drar sitt strå till stacken och gör det som de kan och som de är bra på.
Men glöm mig. Låt oss tala om någon annan. Låt säga att det brinner i ditt hus. Det är fortfarande ingen Muhammed som kommer att rädda dig. Det kommer en brandman. En annan människa. Vad du säger är egentligen att du inte tror på människan. Det är ett mycket tragisk och farligt resonemang. Det motsäger också det du säger om att man ska ta hand om andra människor. Då tror du inte att en läkare kan bota dig, att en vän som lovar att sälla upp gör det, att den som kan konstruera en bro verkligen kan få den att hålla osv.
Vilket märkligt cirkelresonemang. Det slutar ju med att alla är korkade barbarer, ingen kan göra något. Det måste vara sjukt jobbigt.