• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    1337 skrev 2012-03-10 23:58:00 följande:
    I dagens Sverige skulle Muhammed gjort sig skyldig till våldtäkt mot barn. Jag tycker det är empatilöst av dig att se ett äktenskap som legitimt för att det godkänts av en sexåring.

Jag vet inte hur du fungerar, men det är inte normalt att känna sexuell dragning till barn.
    Det var legitimt under hans tid och även för 100 år sen i Sverige. Vad är meningen att säga att det inte var det liksom? Jag förstår er 1337, ni vill att muslimer ska skriva "Det han gjorde var fel". Jag måste tyvärr säga att vi inte gör det. Profeten saw handlade inte fel. Det var så under hans tid och samhälle och det är inte rätt tid att döma hur folk levde förr. 

Var har jag skrivit att det är normalt? Nått konstigt händer ikväll men det är ju lördag så jag förstår att en del inte koncentrerar sig. 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-11 00:00:34 följande:
    Vadå varför ingen följer och tror oss? Nu förstår jag inte riktigt. Vilka vi? Följa och tro vad?
    Läs citatet så förstår du vad jag menar!

Måste tyvärr sluta, ovanligt för mig att vara uppe länge.

God natt!
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • 1337
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:05:33 följande:
    Det var legitimt under hans tid och även för 100 år sen i Sverige. Vad är meningen att säga att det inte var det liksom? Jag förstår er 1337, ni vill att muslimer ska skriva "Det han gjorde var fel". Jag måste tyvärr säga att vi inte gör det. Profeten saw handlade inte fel. Det var så under hans tid och samhälle och det är inte rätt tid att döma hur folk levde förr. 

Var har jag skrivit att det är normalt? Nått konstigt händer ikväll men det är ju lördag så jag förstår att en del inte koncentrerar sig. 
    Jag skulle inte kunna hylla någon historisk svensk som haft sex med ett barn, även om det skedde under en tid då sådant var normalt.Jag skulle inte döma den historiske svensken efter nutidens lagar, men barnsexet skulle definitivt vara en omständighet som gjorde att jag inte skulle kunna känna vördnad för denne. Det kanske är just fundamentalisters ovilja att vilja se det minsta problem med Muhammed som gör att islam är så impopulärt hos vissa.

Aisha var inte föräldralös, så Muhammed behövde inte gifta sig med henne för att ta hand om henne. Dessutom var han ju en kvinnokarl, så varför kände han ett behov att gifta sig med en sexåring?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:01:09 följande:
    Underutvecklade teknologiskt, men moraliskt? Västvärlden är underutvecklad inom det ämnet. Du talar om dig hur fin du är och vilka värderingar du har och du vill att folk ska tro dig? Jag har ingen anledning att tro en människa jag inte känner. Bläck på papper är inte samma sak som handlingar. När jag ser dig handla, inte fela och gör precis det du sade om dig själv, ja då kan jag uppfatta dig precis som du skrev att du är men inte annars. 

Muslimska kvinnor förminskar inte sig själva, de gör sig inte dummare, sämre eller elakare som du påstår. Vilken humansyn du har Tungan ute

Jag har inte tänkt på dig för att glömma dig.

Nu är jag inte med i resonemanget. Det blir brand i huset och en brandman räddar mig, ja då är det bara att tacka brandmannen. Det bästa jag kan göra honom är att bjuda honom på middag eller ge honom en present, men tro honom? att han blir profet? Du får gärna förklara hur du menar för det låter lite flummet.

Det sista ska jag spela att jag inte läst. Vill du vara artig får du artighet tillbaka, jag tror inte jag har varit elak mot dig. 
    Underutvecklade teknologsikt eller moralisk, undrar du. Båda delarna säger jag.

Jag hoppas sannerligen inte att du hamnar i ett läge där du behöver hjälp och där jag behöver ingripa - och du behöver inte tro mig. Det är inte det som är poängen. Poängen är att människor som resonerar som jag påstår att jag gör faktisk är dugligare när det kommer till att se till människors bästa.

Jag menar inte att du måste se på brandmannen som en profet bara för att han räddade dig. Ändå har han gjort långt mycket mer för dig och ditt liv än vad Muhammed har. Så rimligen borde du ju älska brandmannen mer kan jag ju tycka. Det är lite detta jag fiskar efter. Varför du väljer just Muhammed på väldigt flummiga grunder när du inte väljer människor av kött och blod som faktiskt gör något på riktigt för dig?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:05:33 följande:

Men han hade ju direktkontakt med Allah, inte sant? För Allah kan det väl inte spela roll om det hände för länge sedan? Hans ord och moral är väl ändå tidlöst? Varför sa inte Allah till honom att han gjorde fel? Det borde han rimligen ha gjort. Så om Allah inte sa något kan man ju anta att Allah tyckte att barnvåldtäkt är helt ok. Vad gör det islam till då?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:06:48 följande:
    Läs citatet så förstår du vad jag menar!

Måste tyvärr sluta, ovanligt för mig att vara uppe länge.

God natt!
    Sov gott!
  • Toboas
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:48:08 följande:
    Det är så ni lärt er i väst, vad får ni tillbaka när ni blir äldre? Jo, era barn slänger er på äldreboende. Medan islam lär muslimer att de skall älskar sina föräldrar mer än sina barn. Den kärleken är mer optimal än den ni hyser era barn. Sen vet jag inte vilken kärlek det är att döda sina barn genom abort och det är mycket vanligare att man gör det i era kretsar. Så vem av oss som är onormal? Jag eller du? 
    Ah, så det är av egoistiska skäl man ska älska sina föräldrar mer än sina barn?
  • Toboas
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:49:26 följande:
    Du läser som fan läser bibeln. Var skrev jag att det är okey för en man att våldta sin fru? 
    Du skrev att:
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:02:03 följande:
    Att ha sex med sin fru är inte ett våldtäkt. 
    Du använde det som argument för att friskriva Muhammed från våldtäkt eftersom han var gift med barnet i fråga. Därför påpekade jag att huruvida man är gift eller inte är irrelevant för om det är en våldtäkt eller inte.
  • oOHalalOo
    Toboas skrev 2012-03-07 22:29:23 följande:
    Nej, det kan jag bli som MAN. Det rör sig ändå om män och kvinnor, jag kan väl blir kränkt över den särbehandlingen. Bara för att de har en annan religion så är de först och främst människor och jag tycker att könet är sekundärt.
    Ok du menar att du känner dig kränkt över att du som man har plikt att gå till moskén varje bön medan din fru inte har det? (hypotetiskt exempel för att belysa). I så fall så kanske det också kan bero på att du inte värdesätter din fru på det sätt som Allah (swt) vill att du ska göra, dvs att underlätta för henne? För det är ju det som det handlar om. Utan du värdesätter istället mer att ni måste gör allting lika? Tja det är ju olika sätt att se det, men jag kan ju inte säga att jag skulle köpa ditt tankesätt rakt av däremot. För jag tycker man bortser från något om man fokuserar på 'göra allting lika och på samma sätt'. Så fungerar ofta inte livet, utan vi är olika och har olika förutsättningar och behov.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-10 22:05:39 följande:
    Min man är ateist.
    Fast det visar väl egentligen att fler män kan vara goda och omtänksamma i så fall? Men du följer väl inte din man eftersom han inte är en profet (om du tror på att de funnits)? Det var ju annars det som det handlade om, även om alla profeter också varit män och vanliga människor som du och jag, undantaget har varit att de har varit utvalda av Allah (swt) att förmedla det gudomliga budskapet.  
Svar på tråden förstöra heliga skripter