Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:01:09 följande:
Underutvecklade teknologiskt, men moraliskt? Västvärlden är underutvecklad inom det ämnet. Du talar om dig hur fin du är och vilka värderingar du har och du vill att folk ska tro dig? Jag har ingen anledning att tro en människa jag inte känner. Bläck på papper är inte samma sak som handlingar. När jag ser dig handla, inte fela och gör precis det du sade om dig själv, ja då kan jag uppfatta dig precis som du skrev att du är men inte annars.
Muslimska kvinnor förminskar inte sig själva, de gör sig inte dummare, sämre eller elakare som du påstår. Vilken humansyn du har
Jag har inte tänkt på dig för att glömma dig.
Nu är jag inte med i resonemanget. Det blir brand i huset och en brandman räddar mig, ja då är det bara att tacka brandmannen. Det bästa jag kan göra honom är att bjuda honom på middag eller ge honom en present, men tro honom? att han blir profet? Du får gärna förklara hur du menar för det låter lite flummet.
Det sista ska jag spela att jag inte läst. Vill du vara artig får du artighet tillbaka, jag tror inte jag har varit elak mot dig.
Underutvecklade teknologsikt eller moralisk, undrar du. Båda delarna säger jag.
Jag hoppas sannerligen inte att du hamnar i ett läge där du behöver hjälp och där jag behöver ingripa - och du behöver inte tro mig. Det är inte det som är poängen. Poängen är att människor som resonerar som jag påstår att jag gör faktisk är dugligare när det kommer till att se till människors bästa.
Jag menar inte att du måste se på brandmannen som en profet bara för att han räddade dig. Ändå har han gjort långt mycket mer för dig och ditt liv än vad Muhammed har. Så rimligen borde du ju älska brandmannen mer kan jag ju tycka. Det är lite detta jag fiskar efter. Varför du väljer just Muhammed på väldigt flummiga grunder när du inte väljer människor av kött och blod som faktiskt gör något på riktigt för dig?