• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Nasrin
    The Morticia skrev 2012-03-08 08:27:30 följande:
    Jag kanske direkt ogillar honom och tycker att han och hans religion fördärvar människor och vill uttrycka detta genom en ful teckning....varför inte?
    Det kvittar vad anledningen är. Svara på min fråga.

Känner du till något om Islam? HAr du läst Koranen?

Vad var din fråga? 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-08 20:45:54 följande:
    Så, han har en betydelse för dig i ditt liv?
    ja, så kan man ju se det om man vill
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:25:17 följande:
    Jag har inte bett dig/tjatat på dig om någonting, varken svar eller deltagande i diskussionen.
    Aha, så du är ute efter en förklaring till TS personliga övertygelse? Du kan inte nöja dig med en plausibel anledning föreslagen av någon annan, t.ex. mig? Varför?

Har du någon annan anledning till detta nu, än den du tidigare uttryckt (att jag började den här diskussionen med att uttrycka mig nedlåtande)?
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-03-08 22:19:19 följande:
    Aha, så du är ute efter en förklaring till TS personliga övertygelse? Du kan inte nöja dig med en plausibel anledning föreslagen av någon annan, t.ex. mig? Varför?

Har du någon annan anledning till detta nu, än den du tidigare uttryckt (att jag började den här diskussionen med att uttrycka mig nedlåtande)?

Du fick svar varför du inte förtjänat min tid.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-08 08:27:30 följande:
    Jag kanske direkt ogillar honom och tycker att han och hans religion fördärvar människor och vill uttrycka detta genom en ful teckning....varför inte?
    Det kvittar vad anledningen är. Svara på min fråga.
    Varför gillar du inte honom? Han hjälpte sina grannar, hjälpte de fattiga och föräldralösa, tog hand om sin familj, städade sitt hem, var barmhärtig mot sina fiender, lett dela sin mat med de hungriga, lärde att man inte skall ljuga, inte döda oskyldiga, inte hyckla, inte vara högmodiga, inte vara orättvisa, inte döda sina barn pga fattigdom etc. Han lärde även att man skall vara renlig, ta hand om sitt yttre och inre.  Varför skulle man ogilla en sådan man? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • The Morticia
    Nasrin skrev 2012-03-08 20:46:25 följande:
    Känner du till något om Islam? HAr du läst Koranen?

Vad var din fråga? 
    Läs inlägg 473.

Ja, jag har läst mycket om islam och koranen.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 15:07:51 följande:
    Varför gillar du inte honom? Han hjälpte sina grannar, hjälpte de fattiga och föräldralösa, tog hand om sin familj, städade sitt hem, var barmhärtig mot sina fiender, lett dela sin mat med de hungriga, lärde att man inte skall ljuga, inte döda oskyldiga, inte hyckla, inte vara högmodiga, inte vara orättvisa, inte döda sina barn pga fattigdom etc. Han lärde även att man skall vara renlig, ta hand om sitt yttre och inre.  Varför skulle man ogilla en sådan man? 
    Jag gillar inte pedofiler och lögnare.
    Frågan är snarare vad i hela friden det är med honom som du gillar.

Min sambo är jätteduktig på att vara pappa. Han är fantastisk i sitt jobb. Han sköter mycket av hushållet och trädgården. Han är humanist, demokrat och en fin vän och medmänniska.
    Han har ingen pedofil läggning och han ljuger inte för folk om att han har någon magisk kontakt med högre väsen.

Detta gör honom faktiskt till en oerhört mycket finare människa än vad Muhammed ens kunde drömma om att vara. Så om du ska avguda en person för att han har fina egenskaper så kan du få min mans mailadress och överösa honom med dyrkan. Det skulle han nog gilla.
  • Nasrin
    The Morticia skrev 2012-03-10 19:57:57 följande:
    Jag gillar inte pedofiler och lögnare.
    Frågan är snarare vad i hela friden det är med honom som du gillar.

Min sambo är jätteduktig på att vara pappa. Han är fantastisk i sitt jobb. Han sköter mycket av hushållet och trädgården. Han är humanist, demokrat och en fin vän och medmänniska.
    Han har ingen pedofil läggning och han ljuger inte för folk om att han har någon magisk kontakt med högre väsen.

Detta gör honom faktiskt till en oerhört mycket finare människa än vad Muhammed ens kunde drömma om att vara. Så om du ska avguda en person för att han har fina egenskaper så kan du få min mans mailadress och överösa honom med dyrkan. Det skulle han nog gilla.

Det låter som om din man följer Profeten väldigt bra, du ska vara stolt!
  • The Morticia
    Nasrin skrev 2012-03-10 20:24:06 följande:
    Det låter som om din man följer Profeten väldigt bra, du ska vara stolt!
    Min man är ateist.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 19:50:09 följande:
    Ja, jag har läst mycket om islam och koranen.
    Detta var skrivet till Nasrin vilket man tolkar att du besitter stora kunskaper i den religionen. Fast här måste jag visa att så inte är fallet och att du genom ditt inlägg till mig visar brister i dina kunskaper om islam, grava brister tom. Så här skrev du "Så om du ska avguda en person för att han har fina egenskaper". Den enkla saken som vem som helst vet om islam är att muslimer inte avgudar profeten saw. Det är Allah swt allena som vi avgudar. Profeten var inte gudomlig, han var en människa, levde och dog precis som alla andra människor. 
    The dogs may bark but the caravan moves on
Svar på tråden förstöra heliga skripter