Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 15:07:51 följande:
Varför gillar du inte honom? Han hjälpte sina grannar, hjälpte de fattiga och föräldralösa, tog hand om sin familj, städade sitt hem, var barmhärtig mot sina fiender, lett dela sin mat med de hungriga, lärde att man inte skall ljuga, inte döda oskyldiga, inte hyckla, inte vara högmodiga, inte vara orättvisa, inte döda sina barn pga fattigdom etc. Han lärde även att man skall vara renlig, ta hand om sitt yttre och inre. Varför skulle man ogilla en sådan man?
Jag gillar inte pedofiler och lögnare.
Frågan är snarare vad i hela friden det är med honom som du gillar.
Min sambo är jätteduktig på att vara pappa. Han är fantastisk i sitt jobb. Han sköter mycket av hushållet och trädgården. Han är humanist, demokrat och en fin vän och medmänniska.
Han har ingen pedofil läggning och han ljuger inte för folk om att han har någon magisk kontakt med högre väsen.
Detta gör honom faktiskt till en oerhört mycket finare människa än vad Muhammed ens kunde drömma om att vara. Så om du ska avguda en person för att han har fina egenskaper så kan du få min mans mailadress och överösa honom med dyrkan. Det skulle han nog gilla.