• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • JTA
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-12 12:43:50 följande:
    Vem har påstått att jag vill bli profet? Det här är ett märkligt resonemang. Förklara hur du menar istället!

Om du verkligen hade läst om Qadar hade du inte frågat varför Gud inte ingriper för att stoppa ondskan i världen eller vissa. Livet enligt islam är en test och som sagt, dör jag av branden dör jag som martyr, ett bättre tillstånd än det jag har på denna jord. Tron på Qadar är ett fundament i islam. 

För er intresserade kan ni lyssna på denna föreläsning om Qadar och den fria viljan här

">

" target="_blank">

Jag vet mycket väl varför man skapat doktrinen om den fria viljan. Men du verkar inte riktigt förstå den. Försöker en gång till: Om gud skulle skicka en brandman för att släcka den anlagda brand som du annars skulle ha dött av, så har han ingripit i pyromanens fria vilja. Alltså lär han inte skicka någon brandman.

Det finns ingen anledning att tacka gud för att man slapp ditt eller fick datt för gud lägger sig inte i skeendet på jorden på det sättet. Maximalt ger han dig en vink om vad du borde göra eller tänka. Allt annat strider mot den fria viljan.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 21:18:45 följande:
    Så nu är du expert på hur jag är? Jag är inte ett dugg ilsken och jag har inte skrivit vad du har pluggat, däremot har jag ifrågasatt ditt Islampluggande eftersom du inte vet vad Sira är och misstänker det står i Koranen.

Islam är männsikofienltigt? Återigen ifrågasätter jag då ditt pluggande om det är vad du har kommit fram till. Om du inte förstår varför jag gör det så beror det uppenbarligen på att du inte läst så noga kanske.
    Jag måste ju säga att jag tycker det är otroligt barnsligt att ifrågasätta någons kunskaper bara för att man inte håller med dig. Du drar samma sak i varje tråd mot alla du talar med, precis som om det skulle göra någon skillnad för saken.

Men för din information så har jag faktiskt tagit en kvällslig överkurs här hemma och kollat i min bokhylla. Ja, sammandrag av Sira är något jag har här och det är mycket markerat i den. Så det har jag läst (i alla fall delar av), för länge sedan.
    Mår du bättre nu?

Dessutom är det inget som tar bort det faktum att han fortfarande hade sex med ett barn.
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-12 21:21:08 följande:
    Det var för att gengälda barnsligheten i ditt tidigare inlägg och på så sätt försöka få dig att förstå hur tramsigt du skrev till mig. Jag hoppades att ironin skulle vara tydlig, men icke...
    Jag säger inte att folk är dumma bara för att de inte tänker och gör som jag gör.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 21:27:49 följande:
    Jag säger inte att folk är dumma bara för att de inte tänker och gör som jag gör.
    Det gör du rätt i, för det vore faktiskt rätt befängt...
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-12 21:29:40 följande:
    Det gör du rätt i, för det vore faktiskt rätt befängt...
    Absolut, därför du kanske skulle läsa dina egna inlägg och vad du tycker om 'den fördummade massan' som uppenbarligen inte tycker och tror som du gör.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 21:31:18 följande:
    Absolut, därför du kanske skulle läsa dina egna inlägg och vad du tycker om 'den fördummade massan' som uppenbarligen inte tycker och tror som du gör.
    Du missade poängen...
  • oOHalalOo
    The Morticia skrev 2012-03-12 21:35:35 följande:
    Du missade poängen...
    Tror inte det, men du verkar inte förstå vad du själv har gått ut med och hur det uppfattas. Du borde således se lite på hur du själv uttrycker dig. Då slipper man sedan städa upp och vara ironisk och göra poänger.
  • The Morticia
    oOHalalOo skrev 2012-03-12 21:48:53 följande:
    Tror inte det, men du verkar inte förstå vad du själv har gått ut med och hur det uppfattas. Du borde således se lite på hur du själv uttrycker dig. Då slipper man sedan städa upp och vara ironisk och göra poänger.
    Jo, du missade poängen att skillnaden är att jag är kritisk, rationell och förnuftig i förhållande till vad jag hör och läser. Så något islam hade aldrig kunnat få fäste i mig. Förstår du nu?

Det verkar onekligen som att det faktum att jag anser det vara dumt och irrationellt att tro på gud provocerar dig något helt hejdlöst. Jag förstår inte varför faktiskt. Du får väl tro vad du vill, varför måste jag tycka att det är klokt?

Och som sagt, vad du tycker och hur du upplever mig intresserar mig föga.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-12 17:26:51 följande:
    Jag undrar samma sak som Morticia - hög andel jämfört med vilka länder då?

Du ser inte heller något problem med att just en sådan sak som "barnvåldtäkt" i Sverige är något som är åtalas även om barnet skulle hävda att det var med på det, just för att skydda barnet. Även ifall den vuxna mannen vore gift med - låt oss säga det 9-åriga - barnet så skulle myndigheterna se det som våldtäkt. Självklart blir det svårt att jämföra med en kultur där samma beteende är klassat som ok.
    Vi behöver inte jämföra, existerar dessa brott eller inte?

Vad har Sverige med ett fall som skedde på 600-talet i Arabien att göra? 

Jovisst är det svårt, ni tillåter tex sex och porr med djur, sex med halvsyskon och med svärföräldrarna, såna saker är avskyvärda och brott i muslimska länder.
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 21:21:53 följande:
    Jag vet mycket väl varför man skapat doktrinen om den fria viljan. Men du verkar inte riktigt förstå den. Försöker en gång till: Om gud skulle skicka en brandman för att släcka den anlagda brand som du annars skulle ha dött av, så har han ingripit i pyromanens fria vilja. Alltså lär han inte skicka någon brandman.

Det finns ingen anledning att tacka gud för att man slapp ditt eller fick datt för gud lägger sig inte i skeendet på jorden på det sättet. Maximalt ger han dig en vink om vad du borde göra eller tänka. Allt annat strider mot den fria viljan.
    Den du kallar doktrin är ett fundament i islam. 

Du menar att du, ateisten, förstår min religion bättre än mig? 

I ditt exempel blir det Allah swt som sänder den personen, eller så överlever jag branden på något annat sätt, allt handlar om Allahs swt makt. Fattar du nu hur Qadar fungerar? 

Det sista du skrev är bara skitsnack så jag låter bli att kommentera.
    The dogs may bark but the caravan moves on
Svar på tråden förstöra heliga skripter