• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

26 grader. Här har vi 9 ;)
    Springer inte men går snabbt och har en fot som beter sig snett. Försöker tejpa den.

• Girle

Bdknapp: du kanske har fel skor? Stretchar du ordentligt efter passet?

• bdknapp

Girle, jag stretchat för fullt efter passen. Kan väl vara skorna. Tar väl ett tag tills man hittar "sin" löparsko verkar det som. Kanske intw har den rätta modellen för just mig! Kan ju vara så enkelt..?

• Girle

Bdknapp: Har du löplabbet hos dig? Isåfall kanske den butiken är värt ett besök? De är ju proffs!

Är det fler än jag som tycker att det är lite skönt att det är vardag igen efter långhelg. Nu kan man få ordning o reda på kosten igen. Idag har det blivit smoothie med mango, banan och mynta, ägg, finncrisp med skinka och brie +latte

• Femininum

Är helt med dig där Girle! Jag trodde aldrig jag skulle tycka det var jobbigt att bli bortbjuden på fika/middag/umgänge. Nu är jag helst hemma så jag kan ha kontroll över mig själv.

• Sommarnatt10

Jag håller med. Långledigt. All ära, men det ör skönt med vardag ( även m jag är föräldraledig) Tips på bra kvällsmat/kvällsfika... Äter middag vid 17 så behöver äta nått vid den här tiden för att inte vara hungrig när jag går o lägger mig....

• Jooosie

Håller med! Skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Har nästan längtat efter havregrynsgröt och keso. ;)

• humlan1234

Bdknapp, jag tycker absolut att du ska ta minst en vilodag mellan löppassen. Särskilt eftersom du inte har hållt på så länge. Kan du inte nöja dig med promenader så att det ändå blir aktiv vila? Eller kanske träna något annat de dagarna som inte frestar lika mycket? Kroppen mår bra av variation.

• bonsai

Hej allihopa! Alla som har svackor, kämpa på så fort ni får minsta gnista. Min svacka höll i sig en månad men jag kikade i tråden hela tiden o blev peppad av er andra! Nu har jag kört stenhårt ett par veckor igen o förra veckan kom första - på evigheter. Så det gör inget om ni svavlar lite, vi finns här för varandra o hjälper o stöttar när någon har en dipp. Ge inte upp helt bara för vi har samlats här av en anledning: vi ska fixa det här om det så ska ta flera år! Nu drar jag o käkar jordgubbar o mango! Kram på er!

• bdknapp

Girle, där sa du något! Ska dra förbi där snarast möjligast! Humlan, ja.. En PW kanske..? Jag tycker det är så tråkigt att gå i vanlig takt, och jag springer hellre än att powerwalka, men du har rätt! Jag ska nog inte ta i så hårt som jag gjort, har ju inte varit såhär aktiv sedan jag var barn haha. Kanske några pass på crosstrainern? Där får jag ju bort stötarna i benen! Den här veckan visar vågen samma vikt som förra veckan, anar en viktplatå här!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!