bonsai skrev 2012-05-23 12:49:51 följande:
Blöjor: hungern går som sagt över i takt med att du krymper magsäcken. Kan du inte skriva exakt vad du äter en dag så kanske vi kan hjälpa dig att hitta kalori tjuvar så du får äta mer mat:) om du dessutom promenerar mkt får du ju äta dom kalorierna oxå om det krisar. Ge inte upp nu utan kämpa på i din takt. Du fixar det här!
Ok

Frukost: 1 portion fiberberikad havregrynsgröt, 1 rågkusar bröd med lite smör,en 15 g ostbit (inte varje dag),skinka (rökt) 15 g. Tomat på. Ibland leverpastej istället, ibland 20 g salami.
Mellis: Banan eller äpple.
Lunch: Idag t.ex. hemgjord äggröra, 2 ägg mosade med konservtonfisk i vatten (halv konserv), 1 tesked majonäs, 5 st Finn Crisp. Är hungrig fortfarande.
Mellis: Ibland banan, äpple, ibland havredryck med havtorn 250 ml (210 kcal)
Middag: 170 g kokt potatis, 200 g grönsaker och då kyckling eller kött till eller någon sås ca 150-200 g.
Kväll: Ett ägg eller frukt.
Tack för pepp

Jag brukar promenera varje dag med barnvagnen ca 3-4 km men nu har sonen varit förkyld så vi har varit ute ca 20-30 min och gått 2,6 km istället för 3-4 km. Igår brände jag på promenader enligt runkeeper 176 kcal men har en 10 kg bebis i barnvagnen också.