Sommarnatt10 skrev 2012-05-18 17:28:23 följande:
Någon som vet hur snabbt kroppen ställer om till svält? Idag har det blivit jätte tokigt med mat. Bara frukost o sen middag :( några små godisbitar mitt på dagen för att få i mig nått... Jag som skulle vilja kicka kroppen så jag går ner lite mer till nästa helg känner att jag nog har fastnat lite :(
Varför ska du svälta? Vill du gå ner i vikt ät lite men var 3 timma. Om du svälter och sedan äter kommer din kropp att suga åt sig varenda kalori och lagra det (bukfett t.ex.) för i fall det blir brist på mat igen. Dessutom kan gifter komma i blodomlopp som har fastnat i fett vid svält eftersom kroppen tar energi från det lagrade fettet. NEJ gör inte så mot din kropp. Kroppen förtjänar inte stryk.
Du klarar det, viktigast att du äter. Äter man inte mår man inte bra och blir en elak häxa som ser allt negativt.

bonsai skrev 2012-05-18 16:20:35 följande:
Är det helt dödsdömt att äta 300 kcal för mycket idag när jag åt 380 kalorier för lite igår? Jag tänker absolut inte göra det till en vana utan bara idag? Ev tränar jag bort 150 kcal efter maten på promenad o i så fall blir det bara 150 kcal för mycket.
Välkommen! Jag är ju 163 cm lång! Nu väger jag 76. Ska ner till 60 minst. Det är målet sen får jag se om jag ska ner ytterligare. Har aldrig vägt över 50 kg innan jag blev så här tjock. Kommer aldrig mer hända!
Tack! Jag passar inte att väga under 60 kg, människor undrar då om jag är sjuk. Känner att passar bäst i 65 kg. Vi klarar det!!! Nej ät inte över dagens dos så att säga, håll dig varje dag till det bestämda. Annars kommer du att börja gå över varje dag. Kontroll!!!

Du håller ut!