• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-05-19 18:26:47 följande:
    Nu förstår jag knappt något. Åt en hel kycklingklubba med skinn. Vägde aldrig den men den innehåller jo mycket ben. Hur många kalorier har jag ätit? Jag borde ha vägt den innan och sedan tagit minus på resterna. Någon som vet? ShapeUp säger att en bit är runt 69 kcal men vad är en bit av en klubba?

Jag hade nog tänkt att det är en kycklingklubba. Det du åt. Sen om det är rätt det har jag ingen aning om...
  • eliten

Usch jag har tappat suget helt. Opererad och får inte träna och slutat räkna kalorier! Måste skärpa mej, bröllopet närmar sej!

• lovebuz

Idag är det sida dagen på första veckan med ShapeUp. Den har gett mig en hel del nya tankesätt om hur det fungerar det här med mat. Har lärt mig vad man bör akta sig för och sedan planera bättre. Att räkna har varit roligt, mycket roligt och jag har blivit väldigt peppad över att kunna kontrollera mina matvanor.

Mina promenader har dessutom gått lättare då jag kan räkna bort kalorier och lära mig äta efter motion vilket har underlättat mitt tänk. Har kunnat haft helgmys utan att känna mig ångestladdad och har helt enkelt varit på ett ovanligt bra humör den här veckan.

Att sedan kunna räkna ut att jag gått promenader på sammanlagt 4,7 mil denna vecka gör mig ännu gladare. Får tacka så mycket för denna tråd som gjorde att jag hämtade hem appen. Så imorn blir det vägdag och en ny vecka att se fram emot. Det har aldrig funkat så bra som med denna app :)

Önskar er en trevlig vecka och återkommer imorn om viktstatus :D

• bonsai

Gud va roligt lovebuz att du känner såhär! Trodde ärligt talat inte att den här tråden skulle bli så stor! Jätte kul verkligen! Hoppas på ett bra resultat i morgon då! Mät gärna oxå så ser du skillnad på annat sätt än vikt! Nu ska jag gå o sova o vakna upp på en ny vecka med friska tag!

• nilelind

Efter en svacka och förkylning tar jag nya tag! Hoppas på att jag inte gått upp allt för mycket veckan som varit... Jag kan inte fuska nåt för då syns det på vågen på en gång! Haft träningsuppehåll en vecka pga förkylning men på tisdag är det dags för tävling igen så får vi se hur det går. Ska försöka mig på en promenad i morgon bitti, bäst att ställa väckaren om jag ska hinna iväg innan maken åker på jobbet!
    Lovebuz-spännande med vägning i morgon! Själv kan jag inte hålla mig utan väger mig varje morgon vilket inte är så bra, blir deppad för minsta lilla hekto och helnöjd och tycker att jag kan "unna" mig så fort jag gått ner litegrann. Kanske skulle köra strikt tisdagsvägning och gömma vågen däremellan? Ska fundera på saken...

• Jooosie

Det går vääääldigt långsamt här nu. :( Har legat stilla på ca. -5,5 kilo i säkert två veckor. Vet inte om det är en viktplatå, eller om jag helt enkelt börjat unna mig för mycket. Jag håller mig dock inom min kcal-budget. Överskrider den max en dag i veckan och då med kanske + 200 till 400 kcal. Ska man behöva minska kalorierna ytterligare? Jag har ställt in att jag vill gå ner 0,5 kg i veckan och får då äta omkring 1370 kcal så lite utrymme finns det ju..

• EmmaE86

Usch vad det har gått dåligt för mej ett tag nu... Suck.. Har varit riktigt otaggad, men imorron blir det andra bulllar igen och ordning och reda! Snart är ju sommaren här och dags att ta fram bikinin! Heja alla som kämpar på!!!

• Sommarnatt10
    Jooosie skrev 2012-05-20 22:16:24 följande:
    Det går vääääldigt långsamt här nu. :( Har legat stilla på ca. -5,5 kilo i säkert två veckor. Vet inte om det är en viktplatå, eller om jag helt enkelt börjat unna mig för mycket. Jag håller mig dock inom min kcal-budget. Överskrider den max en dag i veckan och då med kanske + 200 till 400 kcal. Ska man behöva minska kalorierna ytterligare? Jag har ställt in att jag vill gå ner 0,5 kg i veckan och får då äta omkring 1370 kcal så lite utrymme finns det ju..

Jag är i samma sits. Denna veckan har det inte hänt nått :( Dock inställt på -1 o får äta 1200. Håller mig oxå inom gränsen. Jag fixar inte platåer :( idag känns det som jag lika gärna kan skita i det här. Hjälper ju inte att anstränga sig. hade så gärna varit nere på 70 till helgen men det lär inte hända. Kan man göra något för att kicka igång det hela igen, tips??? Bara det blir lite minus så att man iaf ser att det fungerar.
  • Girle

Jag tycker också att den här tråden är väldigt peppande! Högt till tak, bra stämning och så känns det som om vi gläds åt varandra.
    Sommarnatt: jag har ingen superlösning men dricker du ordentligt? Se till att få i dig din vattenranson så att du kan kissa ut slaggprodukterna. Testa att vara extra noga med att äta på regelbundna tider och testa att ta bort så mkt mejeriprodukter som möjligt (det brukar ju vara lösningen när man äter Lchf).

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!